קרדיט תמונות: קיימות מנח״י
שבוע האקלים בירושלים (צילום: קיימות מנח״י)

"מתאקלמים" – שבוע האקלים בירושלים יוצא לדרך

עיריית ירושלים תקיים את שבוע 'שינויי האקלים' של החינוך הירושלמי במוסדות החינוך ברחבי העיר. שבוע האקלים יתחיל היום, ראשון, 19.2, ויסתיים ביום שישי, 24.2

פורסם בתאריך: 19.2.23 13:20

עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני מקיימים כבר שנה שניה את 'מתאקלמים' – שבוע האקלים הירושלמי, שיתחיל מהיום, ראשון, 19.2, עד ליום שישי, 24.2.  במסגרת השבוע, ילמדו התלמידות והתלמידים למידה חווייתית ויתקיימו שיעורים מיוחדים ומגוון פעילויות בנושא שינויי האקלים ללא תשלום, בגני ילדים ובבתי ספר במערב ובמזרח העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה באזור המושבות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ל"כל העיר" נמסר כי "במערב העיר כ-3000 תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים והתיכונים ישתתפו בהרצאות מפי מומחים ומומחות שישתפו אותם בעשייה ובאקטיביזם למען האקלים, ביניהם: מיטל פלג מזרחי בהרצאה על 'אופנה הוגנת', החזאית והמגישה שרון וכסלר על התופעה של שינויי האקלים, השחקנית ריקי בליך על מחיר תרבות הצריכה ועוד משתתפים רבים. בנוסף, כ-1000 תלמידי חטיבות הביניים יצפו בהצגה 'גרטה' בהשראת סיפורה יוצא הדופן של גרטה טונברג, הנערה השבדית שסחפה אחריה מיליוני ילדים מכל העולם למאבק למען האקלים".

עוד נמסר כי "בגזרת בתי הספר היסודיים בעיר, מעל 10,000 תלמידים ותלמידות ישתתפו בפעילויות שונות בתמיכת תאגיד תמיר והסברה לפח הכתום, ביניהן משדר מקוון בהנחיית טל מוסרי, המופע של ד"ר מולקולה ועוד. כמו כן, ישתתפו בסדנאות שחלקן יועברו על ידי קרן קימת לישראל, למשל: ׳הכדור בידינו' התנסויות פעילוֹת, הכוללות תצרפים ענקיים, שאלונים אישיים ומשחק הדמיה, דרכם מתמודדים התלמידים עם מושג טביעת הרגל האקולוגית, פעילות 'ממטרד למשאב׳ הכולל סדרה של משימות תחרותיות, המלמדות נושאים שונים. הפעילות מציגה בצורה חווייתית, מהנה ומעניינת את המושגים השונים ומאפשרת הטמעה של ערכים אקולוגיים וציוניים.

 

 

"פעילות 'לשמור על הכדור ODT', משחקי חוץ Outdoor Training חווייתיים המשלבים שיח על תפקידנו בכדור הארץ, בחירת הפרפר של ישראל, אתגר האקלים, אתגר 21 ועוד מגוון פעילויות מרתקות. בנוסף, כ-100 גני ילדים יקבלו ערכות לפעילות סביב הפחתת פסולת, אהבה לטבע וניקיון".

במוסדות החינוך במזרח העיר יציינו את שבוע שינוי האקלים, כאשר עשרות מורים וגננות ישתתפו בשני כנסים בנושא קיימות: כנס למורי יסודי ועל יסודי, המקדמים את תחום הקיימות בבית ספרם. כנס נוסף ייערך לגננות, המשלבות בגן על בסיס יום יומי תכנים של קיימות.

מאות תלמידי יסודי ישתתפו בפעילויות חווייתיות בגן הבוטני ובמוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, וקבוצת מנהיגות הנוער לקיימות של מזרח העיר תעביר פעילות משחקית לכ-1200 תלמידים בחט"ב ובבתי ספר יסודיים. כ -2,500 תלמידי על-יסודי יגיעו לסינמטק לשמוע הרצאות מלוות בסרטים בנושא שינויי אקלים. וכ-2,000 תלמידים במסגרות לא פורמלית יקדישו את המפגש השבועי שלהם לנושא שינויי אקלים.

בנוסף לשלל הפעילויות, אגף חברה בשיתוף מנח"י, יקיימו אירועים ופעילויות נוספות למשפחות צעירות, ביניהם: מופעים והצגות במינהלים הקהילתיים, סדנאות של עמותת 'מצילות המזון', דוכנים להכנת משלוח מנות ידידותיים לסביבה, שיופעלו על ידי בני נוער בהנחיית מתנדבות מעמותת 'מצילות המזון', ומסיבה תחת הכותרת "אפס פסולת" במרכז מאי.

ראש העיר משה ליאון: "שמירה על האקלים והסביבה שלנו היא תרבות ואורח חיים. בירושלים שומרים על כל אלה וגם על מסורת שבוע 'מתאקלמים' – שבוע האקלים הירושלמי. יוקדשו סדנאות ואירועים במוסדות החינוך בעיר למשבר האקלים העולמי, לסיבותיו, מרכיביו ובעיקר לאופן ההתמודדות למניעת החרפתו. נשתף את התלמידים הירושלמים ונחשוף אותם לפתרונות השונים להגנה על כדור הארץ והסביבה בצורה הטובה ביותר. יש לנו כדור אחד וזו לא סתם סיסמא – עלינו לשמור עליו. נמשיך להשקיע, לפתח ולהגביר את רמת המודעות בנושא חשוב זה על כל רבדיו".

יואב (זימי) זמרן, ראש מינהל חינוך: "שבוע האקלים הוא שבוע להעלאת המודעות לחשיבות אורך חיים ירוק ושמירה על העולם. מעבר לתשתיות המוקמות בשנים האחרונות, אנו מקדמים תכניות שנתיות פדגוגיות לכלל המגזרים ושכבות הגיל והתאמה לכלל הקהלים, ליצור ולחנך לעולם ירוק וטוב יותר".

יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה-לוסקי: "שמירה על הסביבה, קיימות וחשיבות התרומה שלנו כחברה למאבק בשינוי האקלים הם מושגים שכל תלמיד בישראל צריך להכיר. החינוך להגנה על הסביבה מטמיע בתלמידים ערכים והוא גורם מרכזי בשינוי. קק״ל שמחה לקחת חלק בשבוע הסביבה הירושלמי ובמיזמים מקומיים שונים לטובת העלאת המודעות לבעיית האקלים".

להרשמה למגוון הפעילויות ולפרטים נוספים על מועדי הפעילויות של 'מתאקלמים' – שבוע האקלים הירושלמי: https://teacher.jlm.org.il/home/climate-crisis2023/

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר