תהלוכת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)
תהלוכת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)

יום המאבק הלאומי: רבבות בתהלוכה ברחובות העיר. המשטרה עצרה מפגין עם מאות לפידים

המחאה נגד המהפכה המשפטית: עשרות אלפי מפגינים הגיעו גם היום, שני, להפגנת הענק מול הכנסת. על פי ההערכות, מספר המפגינים קטן משמעותית מזה של השבוע שעבר. בסיום ההפגנה, המפגינים החלו בתהלוכת ענק ברחובות ירושלים. המשטרה עיכבה לחקירה מפגין לאחר שברכבו נתפסו מאות לפידים

פורסם בתאריך: 19.2.23 19:30

עדכון אחרון: 20.2.23 11:12

***עדכון 18:00***

תהלוכת המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכת, ורחובות העיר התמלאו ברבבות מפגינים עם דגלי ישראל. משטרת ירושלים פועלת לאבטחת המפגינים כדי לשמור על הסדר הציבורי. בתוך כך, במהלך ההפגנה, עוכב לחקירה מפגין שהשתתף בהפגנה. לדברי המשטרה, "זאת לאחר שברכבו נתפסו מאות אמצעי פירוטכניקה שהיו עלולים לסכן את בטיחות המשתתפים ולהפר את הסדר. האמצעים הוחרמו והחשוד עוכב לחקירה במשטרה. מאות שוטרים ממשיכים לפעול באזור גם בשעה זו לשמירת הביטחון והסדר".



מאות הלפידים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

מאות הלפידים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)


***עדכון 17:15***

הסתיימה הפגנת הענק מול הכנסת. על פי ההערכות – מדובר על כמות נמוכה משמעותית של מפגינים מאשר בשבוע שעבר. יחד עם זאת, ממש בשעה זו החלה תהלוכת ענק של המוחים סביב הכנסת ברחובות ירושלים, בהשתתפות רבבות.



תהלוכת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)

תהלוכת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בשכונת מלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


***עדכון 14:10***

שבוע שני ברציפות – רבבות משתתפים הגיעו היום, שני, אל הכנסת להשתתף בהפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. במקביל, עומסי תנועה כבדים נרשמים בדרכים המובילות אל העיר וגם בתחנת רכבת נבון ובתחנה המרכזית. בשעות הצהריים, כשהמפגינים עשו את דרכם אל העיר, עשרות מהם חסמו את כביש 1 וגרמו לפקקי ענק.

על פי ההערכות, בשעה זאת ישנם באזור הכנסת כ-40,000 מפגינים – אך לא מדובר על הערכה של גורם רשמי.


הפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)

הפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)


עומסי התנועה בכביש 1 (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

עומסי התנועה בכביש 1 (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים.להוספת קרדיט יש לפנות למערכת)


***עדכון 10:45***

מאות כלי רכב עושים את דרכם בשעה זאת בשיירה לירושלים. עומסי תנועה כבדים בכביש 1. במקביל, אלפים מגיעים אל העיר בתחבורה הציבורית לקראת הפגנת הענק שתחל בשעה 14:00 מול הכנסת.

המחאה נגד המהפכה המשפטית עולה שוב לירושלים: היום, שני (20.2.2023) צפויה להתקיים שוב, שבוע שני ברציפות, הפגנת ענק נגד השינויים במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו. אחרי ההצלחה המסחררת של השבוע שעבר, עם כ-100,000 מפגינים ומפגינות שהגיעו לירושלים מכל קצוות הארץ, הכריזו מובילי המחאה על 'יום מאבק לאומי', במסגרתו צפויים להגיע שוב אל עיר הבירה רבבות מפגינים ומפגינות.


הפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)

הפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון-חדשות כל העולם)


הכבישים שייחסמו והשינויים בהסדרי התנועה:

– רחוב אליעזר קפלן ייחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין).
– רחוב רוטשילד ייחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.
– רחוב הנשיא השישי ייחסם בקטע בין שד׳ רבין ועד צומת הרחובות מבקר המדינה – העלייה.
– רחוב רופין ייחסם בקטע בין צומת הרחובות הזז-בן צבי ועד צומת הרחובות וולפסון-לורך נתנאל.

הרקע, כידוע, הינו התכנסות ועדת החוקה של הכנסת להצבעות על חלקים מתוכנית המהפכה המשפטית. במסגרת 'יום המאבק הלאומי' צפויים ישראלים רבים, בהם כמובן גם ירושלמים, לשבות מעבודתם תוך כדי קריאה לעצור את החקיקה ואת הדיונים בנושא השינויים במערכת המשפט.

שיאה של המחאה תהיה בהפגנת ענק בירושלים, ולאחר מכן בצעדה ברחובות העיר. ההפגנה בירושלים צפויה להתחיל בסביבות השעה 14:00, כשהצעדה ברחובות העיר תחל בשעה 17:00 – כך על פי התכנון. ההיערכות תחל עוד קודם לכן, בשעות הבוקר – אז תחל המשטרה בחסימת הרחובות וצירי התנועה המובילים אל הכנסת ובית המשפט העליון.

ממשטרת ירושלים נמסר בנוגע לחסימות כי "בעקבות חסימות אלו, ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים בחסימות ולבחור בדרכים חלופיות".

בתוך כך, לאחר שבשבוע שעבר עלו תלונות מצד מפגינים רבים על דוחות שניתנו להם על ידי עיריית ירושלים, לקראת הפגנה מחר הודיעו מארגני ההפגנה כי ייצאו שאטלים מחניונים באזור מלחה לכיוון ההפגנה בכנסת. כדי להבטיח את הנושא, החליט סגן ראש העיר יוסי חביליו לממן מכיסו שאטלים שייצאו מהחניונים השונים במלחה (טדי, גן החיות, עין יעל) לכיוון הכנסת.

 

 

בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב חביליו: "בואו להפגנה מחר, יש חניונים, השאטלים על חשבוני".

בהמשך הסביר חביליו, מחזיק תיק חניה בעירייה יש לציין: "בשבוע שעבר חילקה עיריית ירושלים דוחות לרכבי מפגינים ומפגינות שחנו שלא כחוק. לדעתי לא היה מקום לתת את הדוחות לכלי רכב שחנו בצורה שלא מסכנת חיים, שכן מדיניות עיריית ירושלים היא לא לבצע אכיפה באירועים המוניים, ולכן אני פועל לביטול הדוחות.

"יש מספר חניוני-ענק חינמיים, סמוכים זה לזה, שיכולים להכיל אלפי כלי רכב. מדובר בחניון גן החיות התנכ"י, חניון עין יעל וחניון אצטדיון טדי. בפעם שעברה חנו שם מאות רכבים אבל לא היו שאטלים למוקדי ההפגנה. מארגני ההפגנות הבטיחו לי שמחר יהיה שאטלים, אבל ליתר ביטחון, אני אממן על חשבוני שאטלים מהחניונים אל מוקד ההפגנה ובחזרה. אני רוצה להבהיר – השאטלים יהיו מחשבוני הפרטי, ולא מכספי משלם המיסים… שתפו והפיצו, על מנת שהמדרכות יישארו של הולכי הרגל, ועל מנת שלא יהיו דוחות חניה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חתיכת שפל תבטל לתושבים שלך קודם את הדוחות שאתם נותנים שלא בצדק
    עלק מכיסו הפרטי מהכיס הפרטי של כולנו נבלה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצטרפת לתגובה הקודמת. חתיכת שפל ומושחט, גם אם זה מכיסך הפרטי הוא הגיע ממשלם המיסים.

  3. לוגיקה

    זה לא מאבק לאומי!!! תתקנו את זה! זה רקיעות ברגליים של שמאל אנרכיסטי שלא מקבל את תוצאות הבחירות!
    גם אתם מנסים לעשות הינדוס תודעה. זהו! כבר לא יצליח לכם!

  4. לוחשוב

    לא ייאמן!! מעניין מה היה שם אם זו היתה הפגנה של הימין!
    מכיסך הפרטי, נכון.. אנשים עוד יאמינו לך.
    יש לאנשים דוחות חנייה הזויים שאף אחד לא חושב לוותר להם עליהם, אבל אלו שמאלנים שפעם ראשונה דורכים בירושלים, שמבחינתם מעדיפים שלא תהיה קיימת בכלל, אבל אתם?? אתם תתנו להם לצאת בלי דוח אחרי שחסמו עיר שלמה הנבלות! גועל נפש!!
    אנשים באים להפגין נגדכם ואתם נותנים להם סוכריות.

  5. גיו

    בהחלט כל מילה כאן אמת מציאות עגומה וכואבת , נראה לי גם במערכת המשפטית של הדוחות בירושלים כולם שמאלנים , אכן מנסיון משפחתי מר מאד מפציצים דוחות לתושבי העיר והשכונה בלי הצדקה למרות מצוקת החניה הקיימת וגם בערעור מתחמקים מלבטל דוחות בתרוצים שונים ומשונים בשם החוק. וואלה באמת איפה הדמוקרטיה הצבועה שלכם שמאלנים??? הזוהי דמוקרטיה? זה דיקטטורה שמאלנית נפשעת! ובנוסף לכל זה, לא מספיק הסיוט והפקקים האין סופיים שקיימים פה יום יום בעיר עוד נותנים תמיכה לשמאלנים להגיע פה ולהפגין על מה בדיוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר