החסימות בכביש 1 במסגרת יום השיבוש הלאומי (צילום: דב גזית)
החסימות בכביש 1 במסגרת יום השיבוש הלאומי (צילום: דב גזית)

יום השיבוש הלאומי: כביש 1 לירושלים נחסם על ידי המפגינים. גם בתוך העיר חסימות ושיבושי תנועה

המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכת: היום, רביעי, הוכרז על ידי מובילי המחאה כ'יום שיבוש לאומי' במסגרתו צפויים חסימות צירים והפגנות בכל רחבי המדינה. האירוע המרכז יתקיים החל מ-18:00 בירושלים - הפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה. יצוין כי העצרת בגן הוורדים היא לא חלק מהמאבק נגד המהפכה המשפטית אלה עצירת חירום הקוראת לאחדות לאור הפיגוע הקשה בחווארה והאירועים שהיו בעקבותיו

פורסם בתאריך: 1.3.23 08:04

***עדכון 13:30***

קבוצת 'שומרות ושומרים על הבית המשותף' מבקשת להבהיר כי האירוע שיתקיים היום, רביעי בגן הוורדים (בשעה 16:00) איננו אירוע מחאה ישיר כנגד המהפכה המשפטית.

"האירוע בשעה 16:00 הוא ניסיון לייצר עצרת חירום שבה נשתתף בצערן של המשפחות השכולות", נמסר. "נביע קול מחאה עוצמתי אל מול פשעי השנאה בחווארה, ונישא תפילה לשמירה על היחד הישראלי. העצרת מחברת קהלים מימין ומשמאל, חלקם מתנגדי רפורמה וחלקם תומכים בה.
בעינינו יש בעצם ההתכנסות המשותפת הזו, כנגד האירועים הקשים שאנו חווים בתקופה האחרונה, חשיבות קריטית בעת הקשה הזו, ננסה להפיח תקווה ותפילה ליצירת חוט של חסד לאחווה ישראלית מחודשת.

"חשובה לנו השקיפות, ולכן, אנו מבקשים לומר שספציפית באירוע הזה לא נביע מחאה קונקרטית כנגד המהפכה המשפטית, זאת למרות שרבים מאיתנו מרגישים שיש קשר הדוק בין הדברים".

יצוין כי האירוע שיתקיים לאחר מכן – הפגנת ההתנגדות ברחוב עזה בשעה 18:00 הוא במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגילה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


החסימות בכביש 1 במסגרת יום השיבוש הלאומי (צילום: דב גזית)

החסימות בכביש 1 במסגרת יום השיבוש הלאומי (צילום: דב גזית)


***עדכון 8:17***

כביש 1 נפתח לתנועה ממחלף שער הגיא לכיוון ירושלים. בשלב זה מורגשים עומסי תנועה כבדים על כביש 1 כולו. במשטרה ממליצים לנסוע בדרכים חלופיות. "ציבור הנהגים מתבקש להתאזר בסבלנות ולנהוג כחוק", כך נמסר.

מוקדם יותר, החלה מהשעה 7:30, במסגרת 'יום השיבוש הלאומי' נגד המהפכה המשפטית נחסם כביש 1 לכיוון ירושלים בסמוך לשער הגיא. מאות מפגינים ירדו מהרכבים, חסמו את התנועה וגרמו לשיבושי תנועה כבדים. בשל ההפגנה וחסימת הכבישים – התנועה לכיוון ירושלים מופנית על ידי המשטרה דרך כביש 38 (בית שמש).

 

 

במהלך היום צפויים שיבושי תנועה נוספים וככל הנראה גם חסימות צירים על ידי המפגינים. משטרת ירושלים נערכת להפגנות ולמחאות שצפויות בירושלים במהלך היום, וסגרה כבר משעות הבוקר מספר צירים מרכזיים לתנועה:

– רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין).

– רחוב רוטשילד נחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.

נציין כי בעקבות המחאות, ייתכן וייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.

שוטרים הפרוסים בחסימות ובאזורם, יפעלו ככל הניתן לאפשר שמירת מרקם חיים לכלל הציבור.

ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים בחסימות ולבחור מראש בדרכים חלופיות.

ההפגנות היום, שכאמור צפוים להתקיים בכל רחבי הארץ, מתקיימות תחת הסלוגן 'משביתים, משבשים, מפגינים בירושלים' – סלוגן אשר מביא לידי ביטוי את המתוכנן במהלך 'יום השיבוש הלאומי' עם הפגנות, מחאות, הפסקות עבודה ולימודים במאות מוקדים ברחבי המדינה, כאשר במוקד כמובן ירושלים (ותל אביב).

על פי התכנון המקורי, החל מהשעה 8:00 בבוקר צפויות מחאות והפגנות בבתי ספר שונים, בירושלים ובכלל, כאשר בכל מקום מדובר על התארגנויות מקומיות. מובילי המאבק הבטיחו אתמול (שלישי) כי "יתקיימו הפגנות, צעדות, שיירות, שיבושי פעילות, הפגנות מחוץ לבתי ספר, הפגנות הייטקיסטים בתל אביב, הפגנות סטודנטים (בין היתר בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית), עצרת חירום של מקצועות הבריאות, ביקורי בית אצל שרים וח"כים ועוד".

בשעה 16:00 צפויה להתקיים הפגנת ענק בגן הוורדים מול הכנסת, תחת הכותרת "שומרים על צלם האלוהים שבאדם".

מיד בסיום ההפגנה, בסביבות השעה 18:00, תחל המחאה שתוביל לשיבושי התנועה הגדולים ביותר בעיר – צעדת מחאה ברחובות ירושלים עד לבית ראש הממשלה ברחוב עזה. המפגינים מתכננים גם לפתוח ב״צעדת זעם״ לעבר בית הנשיא הנמצא מרחק של כ-5 דקות הליכה.

"כשממשלה אנרכיסטית ופנאטית מנסה לשבש את סדרי הדמוקרטיה, חובה עלינו לשבש את שגרת החיים", ציינו מובילי המחאה. "לא ניתן להם להפוך את ישראל לדיקטטורה. צאו לרחובות".

מארגני המאבק גם קרצו למשטרה ואמרו: "אנו מצפים ממשטרת ישראל להתעלם מהביריון השכונתי בן גביר, לאבטח את המחאה הדמוקרטית ולפנות לו זמן להתעסק בדבר היחידי שהוא מבין בו. דגמון לסרטוני טיקטוק".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. רק אמת

    צריך להילחם במפגינים שלא מפנימים שהיו בחירות.
    מי שישבש יש להכניס לכלא.אם המשטרה לא תעשה זאת יש לפטר מייגית את המפכ"ל

  2. לעצור מיד את האנרכיסטים

    חוצפה! איך מאפשרים להם במדינת חוק להתנהג ככה? איפה בית המשפט שיגן על זכויותינו כאזרחים לחיים שפויים,

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר