מפגן התמיכה של הימין ברפורמה המשפטית (צילום: פרטי)
מפגן התמיכה של הימין ברפורמה המשפטית (צילום: פרטי)

אחרי המחאה נגד המהפכה המשפטית – רבבות אנשי ימין במפגן תמיכה בממשלה

המחאה נגד המהפכה המשפטית מתעצמת: רבבות מפגינים כעת מול הכנסת. אלפים חוסמים את הכניסה לעיר, הרכבת הקלה פועלת במסלול חלקי בלבד בין שער שכם לצפון העיר; בשעה 18:00, צפוי מפגן תמיכה של אנשי הימין בממשלה

פורסם בתאריך: 26.3.23 19:14

עדכון אחרון: 27.3.23 15:21

***עדכון 15:15***

עובדי עיריית ירושלים מצטרפים לשביתה הכללית במשק. בהודעה לעובדים שפרסם יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל הוא כותב: "אתם מודעים לזמנים הקשים שעוברים על כולנו. ההסתדרות הודיעה על שביתה כללית במשק ולפיכך אני מודיע לכם על הצטרפות של עובדי העירייה לשביתה".

במקביל, בשעה זו נמשכת הפגנת המחאה הגדולה של המתנגדים למהפכה המשפטית מול הכנסת. על פי ההערכות, ישנם כרגע למעלה מ-60,000 מפגינים ומפגינות. בנוסף, המונים ממשיכים להגיע לירושלים, ועומסים נרשמים בתחנת הרכבת יצחק נבון.



יצוין כי המשמעות של הצטרפות עובדי עיריית ירושלים להשבתה הכללית היא שלא יסופקו השירותים העירוניים, בראשם לא יתקיימו קייטנות פסח בבתי הספר ובגנים העירוניים, שהיו אמורים לתת מענה להורים עובדים.

בשל השביתה הצפויה בקייטנות פסח, אמרה סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך: "השאירו את ילדי הגנים מחוץ לתחום. הם לא בני ערובה של אף אחד במאבק הזה. בכל בית ספר ישנם הורים שתומכים ברפורמה וישנם הורים שמתנגדים לרפורמה, אין שום סיבה לקחת בשבי את ילדי ישראל. אני קוראת לשלטון המקומי לחזור בו, המאבק כאן הוא על עתידה של מדינת ישראל – אז תנו את השקט לילדים שלנו לבנות את עתידם".

***עדכון 12:35***

בשעה 14:00 צפויה להתחיל הפגנת הענק נגד הממשלה ונגד השינויים במערכת המשפט שהיא מקדמת. אל ההפגנה צפויים להגיע רבבות מפגינים ומפגנות ומשטרת ירושלים כבר נערכת בכוחות מתוגברים (כולל גיוס כוחות ממחוזות אחרים) עם חסימות צירים סביב הכנסת.

במקביל, בעקבות הודעת ההסתדרות על השבתת המשק – הקניונים בירושלים ייסגרו בשעות הקרובות. כך למשל, בקניון עזריאלי מלחה ייסגרו החניות בשעה 14:00.


ההפגנה כעת מול הכנסת (צילום: שומרים ושומרות על הבית המשותף)

ההפגנה כעת מול הכנסת (צילום: שומרים ושומרות על הבית המשותף)


יצוין כי בעיריית ירושלים עדיין יושבים על הגדר, ובכיכר ספרא לא התקבלה החלטה האם להצטרף להשבתת המחאה שעליה הודיעו ראשי השלטון המקומי. גם ההסתדרות במרחב ירושלים עדיין לא הודיעה אם היא מצטרפת להשבתה – ובשלב זה כלל השירותים העירוניים מתקיימים כסדרם.

גורמים בכיכר ספרא מציינים בשיחות סגורות כי השבתה של ירושלים דורשת היערכות מיוחדת, במיוחד על רקע הרמדאן, שאותו מציינים המוסלמים. יחד עם זאת, אותם גורמים מדגישים כי עדיין לא התקבלה החלטה באשר להשבתה, ונראה כי מחכים בכיכר ספרא להחלטתו של דני בונפיל – יו"ר ההתסדרות במרחב ירושלים.

***עדכון 10:46***

אחרי הודעת ההסתדרות הכללית על השבתת המשק – בכיכר ספרא ממתינים בציפייה להחלטתו של יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל האם הוא מצטרף למחאה ומשבית את השירותים העירוניים. החלטה צריך לקבל גם ראש העיר משה ליאון, זאת אחרי הודעת השלטון המקומי על הצטרפות לשביתה.

במקביל – יום של הפגנות סוערות צפוי בירושלים. בשעה 14:00 – מתנגדי המהפכה המשפטית יגיעו אל הכנסת למפגן ענק, שבו צפויים להשתתף מאות אלפי מפגינים ומפגינות.

בשעה 18:00 – תגובת הנגד של הימין – הפגנת ענק של תומכי הרפורמה המשפטית, שקוראים ומבקשים מהממשלה להמשיך בחקיקה.

"מצב חירום", נכתב במנשר שהופץ לקראת הפגנת הימין, כשבהמשך נכתב: "לא יגנבו לנו את הבחירות. מחנה הימים עולה להפגנת תמיכה בירושלים. אסור לוותר על בחירת העם".


המנשר שהופץ לקראת הפגנת הימין


*** עדכון – יום שני, 27.3, 7:30***

סערת פיטורי שר הביטחון יואב גלנט נמשכת, והבוקר, שני, חוסר ודאות גדול במערכת החינוך בירושלים ובכלל. מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה על השבתה של חטיבות הביניים והתיכונים וקראו לאחדות. בשל העובדה שמדובר על החלטת מועצת התלמידים – שורר כאוס בחטיבות הביניים והתיכונים ולא לכולם ברור האם מתקיימים הלימודים או לא.

 

 

במענה לפניות הורים כתבו חלק מהמורים בבתי הספר כי בקרוב תצא הודעה מסודרת, והציעו להורים ולתלמידים לנהוג כפי שהם רואים לנכון ולפי מה שהם מאמינים בו.

המחאה נגד המהפכה המשפטית ונגד הממשלה תימשך גם היום, שני. בשעה 14:00 צפויה הפגנת זעם סוערת מול הכנסת, הפגנה שתוכננה ליום רביעי הקרוב, אולם בשל האירועים אתמול, ובראשם פיטורי השר גלנט והזעם שהביעו רבבות אזרחים שיצאו להפגין ברחובות הערים – הוחלט להקדימה להיום.

בנוסף, בסביבות השעה 11:00 צפויה ההסתדרות להודיעה כי היא מצטרפת למחאה באופן רשמי, מה שעשוי להוביל לשביתה גם ברשויות המקומיות, בהן כמובן עיריית ירושלים.

בשעות הבוקר התפתחה מחאה נקודתית מול ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בבית הכרם. עשרות תושבים הגיעו באופן ספונטני עם שלטים ומגפון וקראו לברקת לעצור את החקיקה.

מארגון המחאה הירושלמי 'שומרים ושומרות על הבית המשותף' נמסר: "הקמנו את שומרים ושומרות על הבית המשותף לפני כ-3 חודשים. שמנו לנו למטרה להוציא לרחוב הירושלמי, את הירושלמים. ידענו שירושלים מורכבת. וניסינו לחבר חיבורים. ימין ושמאל דתיים וחילונים, ערבים ויהודים.
קראנו לשפה אחרת. לא להכריע מחנה כזה או אחר. ההכרעות פרקו אותנו. להגיע להסכמות רחבות. שינויים מהותיים, עמוקים – דורשים הסכמות רחבות. זה לקח ש30 השנים האחרונות, מאז אוסלו – צריך להצרב בתודעה של כולנו. מימין ומשמאל. במוצש האחרון יצאו מעל 30 אלף איש למחאה בירושלים. כי די.

"אתמול נפל דבר. ראש ממשלה שמפטר בעת הזו על שלל אתגריה הביטחוניים, שר ביטחון, איש ימין על מלא, שעומד מולו באומץ ומסביר שוב את הידוע כבר – ישראל על פי תהום, עצור את החקיקה ולך להסכמות רחבות כדי לשמור על הבית המשותף. ראש ממשלה כזה, מסכן את ישראל.

"בחודשים האחרונים, בתוך המציאות המטורפת הזו כתבתי, ודיברתי עם פוליטקאים (סמוטריץ' ורוטמן) ורבנים מעומק מחנה הימין. אמרתי להם שהרפורמה הזו לא תעבור. שיעצרו את החקיקה ויכנסו לשיח אמיתי עם האופוזיציה (אמיתי = לא תחת אקדח החקיקה הדוהרת, וזה היה קורה. ולא היה מתמסמס). שרוב המוחים לא מבקשים להפיל את הממשלה הזו, גם אם היא רעה לישראל בעיניהם. היא נבחרה באופן דמוקרטי, ומספיק סבבי בחירות היו כאן. אך כל המוחים מהמתונים ביותר ועד הרדיקליים כמובן, לא יתנו יד להיווצרותה של דיקטטורה. לשמחתי, היו לא מעט אנשי ימין שהבינו זאת והצטרפו אלינו. אבל מנהיגיהם רוטמן, לוין, סמוטריץ' – המשיכו במחול השדים הסהרורי והמטורף שלהם, מתוך היבריס חולני. הם אלה שבמו ידיהם הפכו את המחאה הזו למחאה אקטיבית להפלת הממשלה. הממשלה שצריכה להחליף אותה צריכה להיות ממשלה רחבה, שתייצג את הציבור הישראלי מימין לשמאל, ותחתור להסכמות הללו שכל כך נחוצות לנו, מצביעי ימין, ושמאל, דתיים וחילונים, ערבים ויהודים. הסכמות רחבות בנוגע לתיקון מערכת המשפט, חקיקת חוקי יסוד וכינון חוקה, ואופק עם תקווה בנוגע לסכסוך. ממשלה שהקמתה לא תותיר אף צד בתחושת תבוסה. וראש הממשלה הזה, צריך לסיים את תפקידו, כי ראש הממשלה הזה, מנהיג המנהיגים, פשוט מסכן את ישראל".

*** עדכון – יום ראשון, 21:57***

בעקבות פיטורי שר הביטחון יואב גלנט: הפגנת חירום מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה. בשעה זו נאספים מאות (ואולי אף אלפי) מפגינים בשל פיטוריו של שר הביטחון גלנט, אשר התריע על מצב מערכת הביטחון בשל המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו.


חסימות ברחוב עזה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

חסימות ברחוב עזה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)


המנשר שהופץ לקראת הפגנת החירום

המנשר שהופץ לקראת הפגנת החירום


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

 

מוקדם יותר, כפי שפורסם, התקיימה הפגנת מחאה מול ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת ברחוב המייסדים בבית הכרם. בהפגנה השתתפו מאות מפגינים שקראו בזכות הדמוקרטיה וביקשו מברקת ללכת בדרכו של גלנט ולהודיע כי יש להקפיא את החקיקה עד להידברות. כשעה לאחר תחילת ההפגנה, ירדו חלק מהמפגינים לכביש וחסמו את ציר שדרות הרצל. המשטרה פינתה את המפגינים, תוך שהיא עוצרת אחד מהם.

ההפגנה הערב מגיעה, כאמור, על רקע הודעתו הדרמטית של שר הביטחון יואב גלנט אתמול (מוצ"ש), שבה הוא הזהיר מפני השלכות המשך החקיקה בנוגע למערכת הביטחון. ארגוני המחאה השונים, בהם גם הארגון הירושלמי 'שומרות ושומרים על הבית המשותף' מתכננים השבוע, שבוע השיתוק הלאומי, כפי שהגדירו אותו, להגביר את הלחץ על חברי הקואליציה שנחשבים לכאלה שיכולים להתנגד להמשך החקיקה בלא הידברות.

הערב, כאמור, התייצבו מאות מפגינים מול ביתו של ברקת, וביקשו ממנו להצטרף לשר גלנט ולהודיע כי לא יתמוך בחקיקה בכנסת. המפגינים קראו בזכות הדמוקרטיה ונגד הדיקטטורה, לדבריהם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיה עסיס

    ממש לא מעניין כל ההפגנות , איך יש לכם זמן ערב פסח , אין לכם עבודה ? משפחה ? ילדים ?
    לדעתי רק איראן תעזור איום ממשי של טילים ונחזור לשפיות , כשאין מספיק צרות יש זמן מיותר, כנראה משעמם , אז יסדרו לנו בעיות שיעזרו לנו להתאחד , עצוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את מבינה לבד שהשמאל לא מתכונן לפסח…

  3. שלומית

    עובדי העיריה בכל מקרה לא עובדים אז בשבילם זה רק עוד יום של בטלה. ראש העיר תתעורר לא כולם בעיר שמאלנים אז מי שלא מתאים לו שיעבור לתל אביב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר