היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)
היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)

פסח 2023 בירושלים: תפילות, חגיגות וכוננות שיא של כוחות הביטחון

אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב יתפרסו ברחבי ירושלים לקראת חג הפסח וחול המועד, אירועי הפסחא והמשך אירועי ותפילות הרמדאן. וגם - השינויים בהסדרי התנועה והצירים שייחסמו. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 5.4.23 10:05

היום, רביעי, 5.4.23, ליל הסדר בירושלים – במסגרת חג הפסח וימי חול המועד, שאליהם מצטרפים תפילות יום השישי השלישי של חודש הרמדאן המוסלמי ואירועי חג הפסחא הנוצרי, ועל רקע המהומות האלימות וההסתה הלילה (בין שלישי לרביעי) בהר הבית, כוחות הביטחון וההצלה בעיר נמצאים בכוננות מוגברת. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרשו ברחבי ירושלים – בעיר העתיקה, בשכונות, במוקדי הבילוי ובפארקים, כדי לשמור על הביטחון האישי של מאות אלפי המבקרים והתושבים.

המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים במערב ומזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים מכל הדתות שיגיעו אל המקומות הקדושים, וכן לשמירה על הביטחון והסדר ולהכוונת התנועה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בבית הכרם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עוד לפני המהומות הלילה בהר הבית, שהובילו כידוע להסלמה ביטחונית גם בדרום (מטח רקטות מרצועת עזה), השלימה משטרת ירושלים את ההיערכות המוגברת שלה לשבוע פסח, שהוא חלק מההיערכות כוללת לחגי חודש ניסן (מהרמדאן, דרך פסח ופסחא בואכה יום העצמאות).

כאמור, אלפי שוטרים של מחוז ירושלים יפעלו יחד עם לוחמי מג״ב, מתנדבים וכוחות תגבור ארציים במהלך ימי החג. "עיקר היערכות המבצעית תתמקד במקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ובמרכזי הקניות והבילוי", מציינים במשטרה, "זאת בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המתפללים, החוגגים וכלל תושבי העיר והבאים בשעריה".


 

היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)

היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)


כאמור, העובדה שהחגים של שלוש הדתות מתרחשים יחדיו מהווה אתגר לא פשוט עבור המשטרה. "תכלית הפעילות היא לאפשר לבני כל הדתות והעדות לחגוג את חגם ולהגיע ליעדם בבטחה ובביטחון", נמסר. "המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים במערב ובמזרח העיר, ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו אל המקומות הקדושים, תוך שמירת הביטחון והסדר והכוונת התנועה".

 

 

כמו כן, במשטרת ירושלים מדגישים כי "מערך הבטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש. בתוך כך, משטרת ישראל תמשיך לפעול למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן לעסוק בהכוונה וויסות של התנועה. המשטרה תפעל לאבטח את הקהל הרב שצפוי לפקוד את האתרים השונים, מרכזי הקניות, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים. בנוסף שוטרים ומתנדבים יפעלו במהלך ימי החג להכוונת התנועה לצד פעילות אכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים".


היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)

היערכות המשטרה בפסח 2022 בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)


***

במהלך ימי חול המועד, תפילת יום השישי של הרמדאן, וערב חג שני של פסח יחולו שינויים רבים בהסדרי התנועה בירושלים, בדגש על אגן העיר העתיקה.

* תיחסם כניסת כלי רכב לאזור העיר העתיקה, לרבות כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן.

* בכביש 1 העירוני, מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה, יוצבו שוטרים ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסים ולמספר המבקרים באזור.

* התחבורה הציבורית בעיר תפעל בתדירות מוגברת, לרבות הרכבת הקלה. לרשות נוסעי התחבורה הציבורית עומדים חניוני 'חנה וסע' (בתשלום) בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (ראו גם עמ' 12).
במשטרה מבקשים "להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית".

* מעמד ברכבת הכהנים, אליו צפויים להגיע רבבות מתפללים, בכותל יתקיים ביום ראשון, 9.4, ג' חול המועד פסח, החל משעות הבוקר. באותו היום המשטרה תתגבר את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. בבוקר ראשון צפויים להיחסם דרכי הגישה אל העיר העתיקה והכותל.


ברכת הכהנים בכותל המערבי ביום שני (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


"אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום '100' בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד", מסכמים במשטרת ירושלים. "אנו קוראים לציבור לכבד את החגים ואת האחר, לחגוג, להתפלל, לטייל ולציין את קדושת ושמחת החגים כחוק ולהישמע להוראות השוטרים. כל מי שינצל את החגים לנהוג באלימות או להסית לאלימות יטופל בכל הכלים שברשותנו. יחד נוכל להבטיח כי ימי החגים יתקיימו בצורה תקינה, בטוחה, ותוך שמירה על מרקם החיים הייחודי בעיר ירושלים".

***

מי שעוד יתגבר את מצבת אנשיו בחול המועד פסח באזור הכותל המערבי והעיר העתיקה (ובכלל בירושלים) הוא מד"א ירושלים אשר סיים את ההיערכות לחג.

ממד"א נמסר כי "כחלק ממערך הכוננות הנרחב של מד"א במהלך החג ובימי חול המועד, עובדי ומתנדבי מד"א יתגברו את המשמרות ויפרשו ברחבי ירושלים באמבולנסים כוננים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי החירום של מד"א ורכבים פרטיים, אשר מצוידים בציוד רפואי מתקדם".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כוחות מד"א יהיו ערוכים כבכל שנה בכוחות מתוגברים במהלך חג הפסח. הכוחות מתודרכים וערוכים לכל תרחיש אפשרי במהלך החג ולהענקת סיוע רפואי מידי לכל קריאה. על מנת שהחג יעבור בשמחה וללא פגיעות מיותרות בנפש, אני פונה לציבור לתת יתר תשומת לב לבטיחות הילדים בזמן שמתארחים מחוץ לבית, לשמור על כללי הבטיחות בטיולים בטבע ולנהוג בבטחה בכבישים. אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח שמח, כשר ושקט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר