ברכת הכהנים בכותל בחול המועד פסח (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
ברכת הכהנים בכותל בחול המועד פסח (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

המצב הביטחוני השפיע: כחצי מיליון מבקרים הגיעו לכותל בחג הפסח

בקרן למורשת הכותל המערבי מתגאים כי למרות המצב הביטחוני, חול המועד הקצר ומזג אוויר חורפי, כ-500,000 איש ואישה ציינו את מצוות העלייה לרגל במהלך שבעת ימי חג הפסח. יצוין כי המספר נמוך בהרבה מהצפי ומשנים עברו, אז ביקרו במהלך החג למעלה ממיליון מבקרים

פורסם בתאריך: 13.4.23 09:31

מיעוט המתפללים במעמד ברכת הכהנים של חול המועד פסח – כ-15,000 בלבד – היווה רק התחלה למספר מבקרים נמוך מהמצופה במהלך שבעת ימי חג הפסח בכותל המערבי. על פי ההערכות של הקרן למורשת הכותל המערבי, במהלך החג פקדו את המקום הקדוש לעם היהודי כחצי מיליון מבקרים ומבקרות – מספר מרשים, אך גם כזה שהוא נמוך מהצפי ונמוך גם משנים עברו (למעט הקורונה), אז פקדו את הכותל המערבי כמיליון מבקרים ומבקרות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברובע היהודי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הסיבות למיעוט המבקרים, כך נראה, הן המתיחות הביטחונית, בדגש על הר הבית, חול המועד הקצר (למעשה יומיים בלבד – ראשון ושני), ומזג האוויר שלא האיר פנים – תחילה עם שרב ואובך ובחג השני חורפי וגשום.

 

 

לדברי הקרן למורשת הכותל המערבי, "שיא החג התרחש במעמד ברכת הכהנים המסורתי, בו אלפים רבים פקדו את הכותל המערבי לאורך כל שעות הבוקר והתברכו בברכה המיוחדת, בהם, אדמו”רים, רבנים, אישי ציבור, תיירים רבים מחו״ל והמוני משפחות בית ישראל מהארץ ומהעולם שבחרו לחגוג את חג הפסח שלהם כאן בירושלים עיר הקדוש".

עוד נמסר מהקרן למורשת הכותל המערבי: "אנו מסכמים את החג בהערכה רבה למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון אשר עשו לילות כימים כדי לשמור על אזרחי ישראל ופוקדי הכותל המערבי. על אף המועד המאתגר, רבים מעם ישראל ומהעולם בחרו לפקוד את הכותל המערבי ואת אתרי מנהרות הכותל המערבי שהיו מלאים עד אפס מקום בכל ימי החג".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר