מרכז רפואי כללית מקור ברוך בירושלים (צילום: אלי קובין)
מרכז רפואי כללית מקור ברוך בירושלים (צילום: אלי קובין)

חדש בכללית: מרפאה פליאטיבית בירושלים תסייע לשיפור חייהם של המתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא

המרפאה החדשה של כללית בירושלים מציעה מעטפת מלאה של ליווי ותמיכה במטופל ובני משפחתו על ידי טיפול בצוות רב מקצועי הכולל רופאים, אחיות ועובדים סוציאליים

פורסם בתאריך: 1.5.23 13:55

כללית במחוז ירושלים פותחת מרפאה פליאטיבית שתציע מעטפת מלאה של ליווי ותמיכה במטופלים המתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא. המרפאה החדשה תפתח במרכז הרפואי מקור בירושלים.

"רפואה פליאטיבית היא גישה טיפולית כוללנית, שמטרתה לשפר את איכות חייהם ולהקל על סבלם של חולים כרוניים על ידי מניעה והקלה של תסמינים גופניים, נפשיים ופסיכולוגיים", מסבירים בכללית. "השירות החדש של כללית בירושלים מיועד למטופלים שיכולים להגיע פיזית למרפאה וביניהם מטופלים המתמודדים עם מחלה חשוכת מרפא, לאחר אשפוזים חוזרים ועומס תסמינים, מטופלים הנמצאים לפני החלטה טיפולית (כולל בנושא הזנה פולשנית) ומטופלים החווים התמודדות עם מצב בריאותי מתדרדר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות אשכול? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

"המחקרים הרבים וההתקדמות הרפואית הביאו לעולם את התחום שנקרא רפואה פליאטיבית, המסייעת לחולים במחלות חשוכת מרפא", מציינים בכללית. "תחום רפואי זה פועל מתוך גישה שיש חובה וצורך להקל את ההתמודדות של החולים במחלות חשוכות מרפא ולשפר את איכות חייהם".

כללית, שאימצה את הגישה הטיפולית, פותחת מרפאות פליאטיביות ייעודיות לחולים כרוניים בכל חלקי הארץ. בין המרפאות שנפתחות, כאמור גם מרפאה פליאטיבית במרכז הרפואי של כללית במקור ברוך בירושלים, לטובת חולים קשים ובני משפחותיהם המתגוררים בירושלים והסביבה.

"בעבר התפיסה הרווחת בין אנשי המקצוע הייתה כי טיפול פליאטיבי מיועד רק לחולים סופניים ואונקולוגיים", עוד מציינים בכללית. "כיום מבהירים אנשי הפליאציה כי יש לספק טיפול פליאטיבי לכל המטופלים החולים במחלות מורכבות וקשות כגון אי ספיקת כליות, אי ספיקת לב, מחלות ריאה כרוניות, מחלות נוירולוגיות ועוד. בכל מצב שבו יש סבל".

יונת למד, אחות מומחית ומנהלת תחום אונקולוגי ופליאטיבי בכללית מחוז ירושלים: "כבר בביקור הראשון המטופל ייפגש עם רופא, אחות ועובדת הסוציאלית על מנת להעניק תמיכה פיזית ונפשית מקסימלית למטופל. במהלך הטיפול צוות המרפאה יתייחס גם נושא של 'חמש המשאלות'. שאלון בו יענה המטופל על חמש שאלות שיקלו על הצוות לספק את מירב במעטפת הטיפולית והרגשית. השאלות יעסקו בנושאים כמו מתן ייפוי כח במצב שהחולה לא יהיה מסוגל לבטא את רצונו, משאלות ליבו של החולה, הדרכים שבו יבחר המטופל לצמצם את סבלו ועוד".

"אני גאה על פתיחת שירות נוסף עבור מטופלי כללית במחוז ירושלים", מוסיף מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים. "שירות ייחודי מאוד בו צוות מומחים מתמקד בשיפור אופטימלי של איכות חיי המטופל או המטופלת והנוחות שלהם וקרוביהם".

"במרפאה הפליאטיבית החדשה בירושלים ריכזנו את מיטב המומחים בתחום ובנינו צוות רב מקצועי הכולל רופאים מומחים, ביניהם ד"ר דניאל דיין וד"ר טלי סחר, צוות סיעוד עם שיי קומסקי, אשירה בן שחר ויונת למד, עובדת הסוציאלית בוני אסייג ומנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה רחל גבאי. כללית כקופה הגדולה והמשמעותית באזור ירושלים, הובילה ותמשיך להוביל את תחום הרפואה בקהילה עבור כל מטופליה", מציין ומסכם מנהל מחוז ירושלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר