יוסי סעידוב, משה ליאון (צילומים: ברחובות שלנו, ראובן קפוצ'ינסקי)
יוסי סעידוב, משה ליאון (צילומים: ברחובות שלנו, ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש בראש: הפעיל החברתי יוסי סעידוב נגד ראש העיר משה ליאון

סעידוב מאשים את ליאון בניסיון להדיחו מתפקיד יו"ר מינהל קהילתי גוננים תוך הטחת האשמות קשות ובוטות על התנהלות בעייתית לכאורה. מנגד, בלשכת ראש העיר מציגים חוות דעת מפורטת שמסבירה מדוע בחירתו של סעידוב לתפקיד היתה מנוגדת לתקנון המינהלים

פורסם בתאריך: 4.5.23 21:17

"לשכת ראש העיר לא בחלה באמצעים לנסות ולהדיח אותי. איומים על חברי הנהלת המינהל הקהילתי כי תקציבים לתושבי השכונה ייעצרו, יועץ ראש העיר התקשר לחברי הנהלה והשמיץ אותי באזניהם, מנהל אגף בעירייה איבד את עשתונותיו בישיבת הנהלת המינהל הקהילתי ״יוסי סעידוב הוא איש ריב ומדון, הוא פירק את המינהל הקהילתי ונוהג באלימות״, שליחים מטעם ראש העיר נפגשו והתקשרו לרבנים בשכונה וטענו כי אני ״איש שמאל קיצוני, שונא דת״, ליאון עצמו מתקשה להישיר אלי מבט באירועים בשכונה ויושב כולו קפוץ ודרוך כמו דובי לא לא. ואלו רק דוגמאות אקראיות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעה הצרפתית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


את המילים הקשות הללו, שמתארות התנהלות קלולקת, מכפישה ובעייתית מייחס הפעיל החברתי יוסי סעידוב, יו"ר מינהל קהילתי גוננים ומייסד ארגון הולכי הרגל 'ברחובות שלנו', לראש העיר משה ליאון וסביבתו הקרובה. וזה קורה לעיני רבים – כאשר סעידוב פרסם היום (חמישי, 4.5) פוסט ארוך שבו הוא מגולל את יחסיו עם ראש העיר, ואיך לומר בלשון המעטה – לא מדובר על יחסים חבריים.

אז למה עכשיו? הסיבה היא, כך טוען סעידוב, ניסיון להדיחו מתפקיד יו"ר המינהל הקהילתי, תפקיד שאליו נבחר בחודש שעבר בהליך שכלל את הדחת היו"ר הקודמת (אפרת זוכר, ר"ג) ובחירה בסעידוב בהפרש של קול בודד. יצוין כי סעידוב וקבוצה נוספת של חברי הנהלת מינהל קהילתי גוננים מביעים התנגדות נחרצת למהלכים שמקדמת עיריית ירושלים בשכונתם. בין השאר הם התנגדו, כפי שפורסם ב"כל העיר", למעבר של תיכון ליידי דייויס לבית הספר דנמרק בגוננים, הם מתנגדים לריבוי המגדלים המתוכננים להיבנות בעיקר בקטמונים ח'-ט' ובהיקפים נמוכים יותר בגוננים, מתנגדים לסלילת כביש הברך, לעצימת העיניים של העירייה באכיפת חניה על מדרכות ועוד מגוון נושאים בוערים.


יוסי סעידוב (צילום: ברחובות שלנו)

יוסי סעידוב (צילום: ברחובות שלנו)


בעירייה, מנגד, טוענים כי אין להם מושג על מה סעידוב מלין, ומציגים חוות דעת ארוכה ומפורטת מצד הייעוץ המשפטי של העירייה, שבו מוסבר כי בחירתו של סעידוב נעשתה בניגוד לתקנון – זאת לאחר שאחת מהחברות שהצביעה בעדו לא היתה חברת הנהלת רשמית של המינהל, מאחר שעדיין לא קיבלה כתב מינוי חתום על ידי ראש העיר. לפיכך, מציינים בעירייה, הבחירה בסעידוב אינה חוקית ואינה מאושרת.

אל חוות הדעת שמציגה לשכת ראש העיר נגיע בהמשך. כעת – בחזרה לפוסט של סעידוב. פוסט שכל כולו כעס ותסכול.

"משה ליאון נגד יוסי סעידוב סיבוב 1770" – כך פותח סעידוב את הפוסט שלו. ואז הוא מגולל את הסיפור: "שתי דקות אחרי שהנהלת המינהל הקהילתי בחרה בי ליו״ר המינהל הקהילתי הודעתי על כך לאישתי: ״אני יו״ר המינהל הקהילתי כבר שתי דקות. הניסיונות להדחתי החלו לפני שלוש דקות״. ואכן, לשכת ראש העיר לא בחלה באמצעים לנסות ולהדיח אותי… אמש, פרסמה הלשכה המשפטית של עיריית ירושלים חוות דעת מפוקפקת, הסותרת את חוק העמותות, המטילה דופי בהליך ההצבעה בו נבחרתי (קישור בתגובה). הדופי: משה ליאון לא חתם על כתב מינוי של אחת מחברות ההנהלה. סירייסלי? זה שמצאתם נגדי אחרי חודשיים? יש לכם את זה ביותר מגוחך? יש לי סקופ ללשכה המשפטית-פוליטית של העירייה: אף אחד מחברי ההנהלה לא קיבל כתב מינוי מליאון".


הפוסט הזועם של יוסי סעידוב (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הפוסט הזועם של יוסי סעידוב (צילום מסך מתוך פייסבוק)


סעידוב לא מסתפק בדברים הללו ומגולל את ההיסטוריה שלו עם ליאון – עוד בטרם נבחר לראשות העיר. "מה יש למשה ליאון נגדי? אחד העסקנים המקושרים ביותר בישראל, ראש עיר ששולט בתקציבים של מיליארדים, שכבר כמעט עשור עסוק בי באופן אובססיבי ומטריד. והוא מפסיד שוב ושוב. תלונה שהגישה העירייה וחקירה במשטרה – הסתיימו ללא כלום, תביעת דיבה שהגיש נגדי הסתיימה בהפסד צורב ובמהלכה הוא שילם הוצאות בגובה 3,000 שקלים, אפילו בסוגיית הרכבת הקלה בעמק רפאים שם צידד במתנגדים – הוא הפסיד. אז מה הקטע שלו?".

 

 

"ליאון, רואה בי את הנמסיס שלו", כותב סעידוב בהמשך. "הוא לא יודע לקבל ביקורת, הוא לא יודע לעבוד עם חברה אזרחית, הוא מקדם מדיניות הרסנית לירושלים: משבר התחבורה בעיר הפך אל חיי התושבים לבלתי נסבלים, המדיניות שלו שמתעדפת פרייבטים על חשבון הולכי רגל ושטחים ירוקים נכשלה. עשרה הולכי רגל נהרגו ברחובות העיר על תשתיות הולכי רגל מאז אוגוסט האחרון – טבח לכל דבר, וזה ממש מפריע לו שפעיל חברתי מהקטמונים, ללא תקציבים, ללא עורכי דין, ללא זיהוי פוליטי או מפלגה מאחוריו – מצליח ליצור תנועת המונים נגד המדיניות שלו. כי ככה זה מר ליאון, אני לא צריך כתב מינוי ממך. יש לי לגיטמציה ציבורית אדירה מהתושבים. בפגישה האחרונה בינינו אמרת ״אני קורא את מה שאתה כותב בפייסבוק״, אז הנה מסר בשבילך. עד עכשיו, כמעט עשר שנים, רק התגוננתי מפני ההתקפות האישיות שלך נגדי. זה נגמר. בימים ובשבועות הקרובים אשתמש בכל הכוחות שלי לחשוף את האובססיה שלך נגד הקטמונים, את האובססיה שלך נגד הולכי הרגל, את הקומבינות שלך מתחת לשולחן ואת הניתוק שלך מהעיר ותושביה. ועוד דבר אחד. אני הופך מנרדף לרודף. בכוונתי להגיש נגדך תביעות בבית משפט. יש גבול להשמצות ולשקרים ולרדיפות של איש עתיר כוח נגד פעיל חברתי. זה ייפסק.

"יש לי תחושה ששוב אתה הולך להפסיד. ובניגוד אליך אני לא סותם פיות. אתה מוזמן להגיב".

"כל העיר" פנה ללשכת ראש העיר כדי לקבל מענה על הדברים הקשים שמטיח סעידוב בראש העיר ליאון ובאנשי העירייה. במענה לפנייה נמסרה, כאמור, חוות הדעת שהוציא הייעוץ המשפטי של העירייה בנוגע לאי חוקיות הבחירה בסעידוב ליו"ר מינהל גוננים. באשר לשאר הטענות – לא נמסרה התייחסות, אך נראה כי הקרב הזה עוד רחוק מלהסתיים.


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


בחוות הדעת המשפטית, שנכתבה על ידי עו"ד דן בן טל, ראש צוות בכיר ייעוץ לאגפים, נטען, בין השאר: "בהתאם למידע שהובא לידיעתי הליך המינוי של חברת הנהלה למינהל הקהילתי גוננים, שהחליפה חברת הנהלה אחרת, החל אך טרם הסתיים. השאלה הנשאלת היא כיצד יש לפעול ביחס להחלטות שנתקבלו כאשר הליך המינוי לא הושלם".

כאן מפרט עו"ד בן טל סעיף מתקנון הבחירות למינהלים הקהילתיים: "תחילת כהונתו של חבר הנהלה כאמור בסעיפים 1.5.4 או 1.5.4 תהיה מייד עם קבלת כתב מינוי מיו"ר ההנהלה, בסמוך לאחר סיום כהונתו של המוחלף או בחירתו או מינוי של המחליף, לפי העניין. סעיף 25.1 לתקנון הבחירות קובע כי "כל חבר הנהלה יקבל כתב מינוי חתום מאת ראש העיר". כלומר, כניסתו של חבר ההנהלה החדש הנבחר מותנית בקבלת כתב מינוי מיו"ר ההנהלה, כשעל כתב המינוי, בהתאם לאמור בסעיף 25.1 לתקנון, צריך להיות חתום ראש העיר".

בהמשך מציין עו"ד בן טל: "עולה כי חלקו הראשון של הליך בחירת המחליף הסתיים. אולם, הוצאת כתב המינוי שהיא תנאי לתחילת כהונה, לא הסתיימה. שכן, לא יצא עדיין כתב מינוי בחתימת ראש העיר, ובנוסף המועמד הנבחר לא השלים מילוי טופס עליו נדרשים לחתום כל חברי הנהלה (כתב מינוי לחבר הנהלה) וכתב הסכמה לכהן כנציג ציבור. לכן הליך המינוי לא הושלם וחבר ההנהלה החדש לא יכול עדיין לקחת חלק בהצבעות של המינהל הקהילתי בטרם הושלם הליך מינויו. ולמעשה, ההצבעה שהתקיימה לא היתה תקינה שכן חברת ההנהלה החדשה עדין לא החלה את כהונתה כמפורט לעיל".

בהמשך כותב עו"ד טל: "לא למיותר לציין כי לפי המידע שנמסר לי על ידי הגורמים המקצועיים, ההחלטות שהתקבלו במינהל התבססו על רוב שנוצר כתוצאה מצירופה של חברת ההנהלה החדשה שהליך מינוייה לא הושלם. כלומר, אין מדובר במצב בו גם אלמלא ההצבעה של חברת ההנהלה החדשה שמנוייה לא אושר באופן מלא, היו מתקבלות ההחלטות. אלא מדובר בהחלטות שהתקבלו על חודו של קול. ולכן, נופל פגם בהחלטות המתקבלות על בסיס רוב שעה שאחד ממרכיבי הרוב לא השלים כלל את הליך מינויו, לא מילא טופס המיועד לחבר הנהלה חדש ולא קיבל כתב הסמכה מאת ראש העיר".

את חוות הדעת מסכם עורך הדין בכך ש"הדרך הנכונה בה יש לנקוט, היא להשלים את הליך המינוי כדין ולאחר השלמת ההליך לשוב ולדון מחדש בהצעות שעמדו על סדר יומו של המינהל הקהילתי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר