התערוכה "תמיד אישה" (צילום: שערי צדק)
התערוכה "תמיד אישה" (צילום: שערי צדק)

"תמיד אישה": התערוכה בשערי צדק שנותנת תקווה לנשים

אמש, ראשון, נפתחה תערוכה ייחודית בשם "תמיד אישה" במחלקה האונקולוגית החדשה בשערי צדק, שמציגה את תמונותיהן של קרוב ל-20 נשים, מחלימות מסרטן השד, שעברו כריתה על מנת להציל את חייהן. "מקווה שהתערוכה תתן כוח נוסף לנשים המתמודדות עם סרטן השד", אומרת מנהלת היחידה לגידולי שד במערך האונקולוגי שערי צדק

פורסם בתאריך: 16.5.23 12:02

אמש, ראשון, נפתחה תערוכה ייחודית בשם "תמיד אישה" במחלקה האונקולוגית החדשה בשערי צדק, שמטרתה היא להעניק תקווה והצצה אל העתיד עבור אותן נשים שנמצאות כעת בצומת הדרכים המורכבת הזו – רגע לפני כריתת השד שנועדה להציל את חייהן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"התערוכה הזו היא כחלק משיתוף פעולה נרחב וחשוב בין בית החולים שערי צדק לאינה לסין, אוצרת התערוכה ומחלימה מסרטן השד, שעברה כריתה בעצמה", מציינים בשערי צדק.

"לפני כ-8 שנים אובחנה אינה לסין כחולה בסרטן השד, ועל מנת להציל את חייה, נאלצה לעבור ניתוח כריתת שד", מספרים בשערי צדק. "בערב הניתוח, כאשר חיפשה תמונות של נשים שעברו כריתה על מנת להיערך לחייה החדשים, היא הבינה כי לא קיימות כאלה. עבורה, זו הייתה סיטואציה קשה כיוון שרצתה להתעודד בעצמה, אך העובדה שלא היו תמונות כאלו לא סייעה לה. באותו הרגע, היא החליטה שאם תצא בחיים מהניתוח, תקיים תערוכה מיוחדת שתציג תמונות של נשים שעברו כריתת שד, על מנת לעזור לנשים כמוה, ולתת להן תקווה- החיים ממשיכים גם אחרי הניתוח המאתגר".

"אינה הצליחה", עוד מספרים בשערי צדק, "ולאחר עבודה קשה ומאומצת, היא הצליחה להגיע ל-18 נשים שהצטלמו ושיתפו איתה פעולה. התערוכה הייחודית הוצגה בבית החולים אסותא, ואמש נפתחה התערוכה הגדולה גם בבית החולים שערי צדק".

יש לציין כי בערב המרגש נכחו יחד עם אינה גם מובילות שיתוף הפעולה החשוב הזה, בהן פרופ' הדר גולדווסר, מנהלת היחידה לגידולי שד, ד"ר יהלי מילר, מנהלת היחידה לכירורגיית שד במערך האונקולוגי שערי צדק, רופאות בכירות ומשתתפים נוספים, שכולם הדגישו את חשיבות האירוע המרגש הזה, ושיתפו בחידושים הרפואיים כיום בתחום הטיפול האימונולוגי.

אינה לסין: "כל אישה בפרויקט שלנו עברה את הדרך שלה במחלה, ויכולה לעזור למי שעוברת אותה עכשיו. דיוקן אחד שווה יותר מאלף מילים. ואין צורך בשפה -רוסית, עברית, אנגלית. עצם העובדה שהיא חיה את החיים מספיקה, והיכולת להאיר לאחרות, כמו פנס. כל אישה בפרויקט הזה הפכה לחלק ממנו, כדי לומר לאחרות, לאלה שממש זקוקות לזה עכשיו: it Live , תחיי את החיים שלך".

פרופ' הדר גולדווסר, מנהלת היחידה לגידולי שד במערך האונקולוגי שערי צדק: "לשמחתי, כיום רוב הנשים המאובחנות עם סרטן שד יחלימו מהסרטן, אבל בדרך להחלמה הן עוברות מסע שהרבה פעמים יכול להיות ארוך ומורכב מהיבטים שונים. בעקבות האבחנה, הרבה פעמים החיים הרגילים שלהן מתהפכים. ביחד עם ההתמודדות עם כל התופעות לוואי של הטיפול האונקולוגי והניתוח, שכיח לראות מצוקה נפשית ובמקביל המטופלות גם צריכות להתמודד עם אתגרים נוספים כמו להמשיך לטפל בילדים צעירים או עצירה של הקריירה שלהן. בנוסף האבחון והטיפול בסרטן השד עלולים לגרום לפגיעה בנשיות, וזה בדיוק מה שהתערוכה באה להעביר – למרות המחלה ולמרות הטיפול, אפילו כשהוא היה כרוך בכריתה מלאה, המטופלות נשארו יפות, נשיות ומלאות עוצמה. אנחנו שואפים לתת את המעטפת האופטימלית לנשים המתמודדות עם סרטן שד כדי לעזור להן עם כל האתגרים שעושים במסע המורכב שלהן. מקווה שהתערוכה תתן כוח נוסף לנשים המתמודדות עם סרטן השד".

ד"ר יהלי מילר, מנהלת היחידה לכירורגיית שד במערך האונקולוגי שערי צדק: "בתחום כירורגיית השד, אנו עסוקים ביום יום ברפואה, בטכניקה, אבחנות ובטיפולים. העומס הגדול וריבוי המטופלות, לא פוגעים ביכולת להכיר את המטופלות ולהעריך את המסע הקשה שהן ומשפחותיהן עוברות בגבורה. התערוכה הזו חושפת את האומץ של הנשים האלו. מראה כמה יופי יש שם גם אחרי שניצחו את מלחמתן, כשהגוף מצולק. הכניסה הראשונה שלי לתערוכה, ריגשה אותי ממש. תחושה מעצימה. נשים כמו אינה, שלא מתחבאות ומתהלכות גאות, משלימות את הצד הרפואי בניצחון על המחלה. הטיפולים המתקדמים הקיימים היום, מאפשרים לנו לבצע ניתוחים יותר ויותר מצומצמים (כדוגמת טיפולים הניתנים טרם הניתוח ובעצם מצליחים להעלים 70% מהגידולים עד מועד הניתוח), אך גם כשאין ברירה ואנו נאלצים לבצע ניתוחים גדולים עד כריתות שד, אנו פוגשים את הכח הנשי העצום של המטופלות כמו אלו שמופיעות בתערוכה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר