מצעד הגאווה 2022, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: דניאל רחמים, ארנון בוסאני)
מצעד הגאווה 2022, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: דניאל רחמים, ארנון בוסאני)

מדד הגאווה ברשויות המקומיות: עיריית ירושלים שוב בתחתית הדירוג

על פי המדד שהוגש היום, שלישי, לנשיא המדינה יצחק הרצוג, עיריית ירושלים נמנעת מלקחת אחריות פומבית על צרכי תושביה הלהט"בים, אינה מספקת תקציבים ושירותים מונגשים לקהילה ואינה תומכת באירועי חודש הגאווה. יו"ר הבית הבפתוח בירושלים יונתן ולפר: "הסירוב של עיריית ירושלים לשתף פעולה הוא ביטוי נוסף לחוסר ההכרה והמענה לצרכי הקהילה הגאה בעיר". העירייה: "מסייעים לקהילת הלהט"ב באמצעות תקצוב הבית הפתוח בעיר מדי שנה"

פורסם בתאריך: 16.5.23 15:02

לא מקיימת פעילות לציבור הגאה, לא מנגישה שירותים בסיסיים לקהילה הגאה, לא מפעילה קבוצה של ארגון הנוער הגאה, לא מאשרת רישום זוגות להט"ב ולא מתקצבת או משתתפת במימון מצעד הגאווה ואירועי חודש הגאווה – קבלו את עיריית ירושלים מודל 2023, שהגדילה השנה לעשות ובכלל סירבה לשתף פעולה במענה על מדד הגאווה. נאורה, מקבלת ופתוחה מתמיד. לא ברצינות – כן?

היום, שלישי (16.5) הוגש מדד הגאווה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, וירושלים – כפי שבוודאי הבנתם – ניצבת בתחתית הדירוג הארצי. עד כמה רע המצב של הקהילה הגאה בעיר ניתן להבין רק מעצם הסירוב של עיריית ירושלים לתת מענה על שאלות המדד. האמת – לא מפתיע בכלל. בכל זאת, כשאין השקעה, ואין עשייה, ואין פעילות או הנגשת ציבורים ואפילו לא רכז ייעודי לתחום, שלא לדבר על השקעה של סכום עגול במיוחד במצעד הגאווה שיתקיים בעוד כשבועיים – מיותר אפילו לשתף פעולה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"עיריית ירושלים נמנעת מלקחת אחריות פומבית על צרכי תושביה הלהט"בים, ונמנעת מלספק תקציבים ושירותים מונגשים לקהילה", אומרים באגודה למען הלהט"ב. "במסגרת זו, היא אינה משתתפת במימון חודש הגאווה והסובלנות בעיר והיא מאפשרת לבית הפתוח בירושלים להתמודד על כספי התמיכות רק בזכות פסיקת בית המשפט העליון. באופן שאינו מפתיע, גם לאחר פסיקת בית המשפט העליון העירייה יצרה מנגנונים תקציבים מפלים, סוגייה העומדת לדיון בימים אלו בבית המשפט העליון".


יונתן ולפר (צילום: אריק פרייס)

יונתן ולפר (צילום: אריק פרייס)


עיריית ירושלים, כאמור, ניצבת בתחתית הדירוג, ואת זה ניתן היה לראות היטב גם לו שיתפה פעולה עם המדד השנתי. העובדות היבשות הן שבניגוד לעשרות רשויות מקומיות – עיריית ירושלים אינה מעסיקה רכז בתחום הלהט"ב, אינה מאשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים עירוניים, לא מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה ולא מקיימת פעילויות למען הקהילה הגאה. מה כן היא עושה? בהתאם לפסיקת בית המשפט היא מעבירה תקצוב שנתי ואת כל השאר משאירה בידיים של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים.

 

 

כאמור, בעוד כשבועיים, ביום חמישי ה-1.6, יצעד ברחובות העיר מצעד הגאווה ה-21, אשר יהיה המצעד הראשון בישראל והוא אף יפתח את אירועי חודש הגאווה הארציים. "בכוונתםנו לקיים את המצעד כ'אירוע של כולם'", אומרים בבית הפתוח בירושלים, "כמפגן בו יש מקום לכל אדם באשר הוא, מכל קצוות הקשת החברתית והפוליטית, לכל מי שתומך בפלורליזם, סובלנות, דמוקרטיה וזכויות אדם".

ובחזרה למדד: הוא מתפרסם כאמור היום, שלישי, ערב יום המאבק הבינלאומי נגד להט"בופוביה. המדד בדק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב המקומי בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. על פי המדד גבעתיים היא הרשות המקומית המובילה ביחס ללהט"ב ואחריה רמת גן, ראשון לציון, כפר סבא, ועיריית תל אביב-יפו לראשונה במקום החמישי. זאת, בעוד שעיריית ירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל בתחתית הדירוג.

יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר כי: "הסירוב של עיריית ירושלים לשתף פעולה עם המדד הוא ביטוי נוסף לחוסר ההכרה והמענה שלה לצרכי הקהילה הגאה בעיר. לא יכול להיות שהעירייה של עיר הבירה בישראל, בה חיות וחיים כמיליון תושבים, תרפה את ידה מאחריותה לשלומם של בני ובנות הקהילה הגאה בעיר. הכרה פומבית מצד העירייה היא הכרחית כדי לאפשר לבנות ובני הקהילה לחוש בנוח במרחב, כשווים לכל יתר תושבי העיר. אם ירושלים לא תהיה בית ללהט"ב, ולא תדאג גם לציבור הליברלי שחי בה, היא לא ראויה להיות עיר הבירה של ישראל".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: "העובדה שעיר הבירה של מדינת ישראל מדורגת בתחתית המדד היא בושה גדולה ולא מקור לגאווה. ההתעלמות העקבית של העירייה מהקהילה הגאה עומדת בניגוד מוחלט לעשרות רשויות המקומיות ברחבי הארץ שנסקרו במדד- בפריפריה ובמרכז כאחד שמקדמות מרחב בטוח ללהט"ב. יש לקוות שהעירייה תתעשת ותבין שעליה להגן ולספק צרכים לכל התושבים והתושבות שלה, גם לאלו הלהט"ב. הקהילה הגאה נמצאת בכל אזור בישראל, בכל המגזרים, ממגוון הקשת הפוליטית ובכל מקום- לא נוותר על קולנו ועל מקומנו בחברה הישראלית, לא בירושלים ולא באף מקום אחר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, עיריית ירושלים מסייעת לקהילת הלהט"ב באמצעות תקצוב הבית הפתוח בעיר מדי שנה, וכן בהכוונה וליווי של עו"ס נוער וצעירים, הפועל בשיתוף פעולה עם הבית הפתוח. בנוסף, העירייה משלמת חלק מעלות שכירות מבנה הבית הפתוח, וזאת על פי מבחן תמיכות של המינהלים הקהילתיים. עיריית ירושלים מטפלת בכל הקהילות בעיר, עושה זאת מתוך מחוייבות לכלל התושבים ותמשיך להעניק שירות איכותי לכל תושבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר