מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)
מעון יום של נעמ"ת (צילום: Noamfurer, מתוך ויקפדיה)

ברביעי: שביתה בצהרוני ניצנים בירושלים

עובדות הצהרונים בירושלים הכריזו על שביתה ביום רביעי הקרוב, 24.5, לאור סירוב להעלות במשכורתן לאחר שנתיים של משא ומתן: "לא נותרה לנו ברירה". עיריית ירושלים: "הדרך לשיפור שכרן של הסייעות בתוכנית הינה בתקצוב משרדי החינוך והאוצר"

פורסם בתאריך: 21.5.23 14:06

מסתמן: איגוד הצהרונים בכוח לעובדים ישבית את פעילות הצהרונים בירושלים ביום רביעי הקרוב, 24.5.23. העובדות מוחות על סירוב העירייה והמינהלים הקהילתיים להתקדם במו"מ למתן מענקים לעובדות הצהרונים עבור שנת הלימודים הנוכחית, ולכינון הסכם קיבוצי אשר ישפר את תנאי ההעסקה של העובדות, שיכול לפתור את המחסור החריף בכוח אדם עקב תנאי ההעסקה הירודים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהודעה למינהלים הקהילתיים, המפעילים את הצהרונים עבור עיריית ירושלים, נמסר כי "ללא שינוי – יחל האיגוד בסדרת שביתות – יום בכל שבוע – מיום רביעי הקרוב, 24.5.23, ועד סוף השנה. זו הפעם השנייה השנה בה נאלצות 900 העובדות להשבית את פעילות הצהרונים בעיר".

מרי לוי דוד, חברת ועד איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "העירייה מתעקשת לראות בנו עובדות "שקופות". בימי הקורונה נתבקשנו לדחות את ההסכם בגלל המצב והסכמנו. שנה אחרי, ביקשו שנחכה עד אחרי הבחירות והקמת ממשלה חדשה. אח"כ ביקשו שנחכה עד שייחתם הסכם סייעות הבוקר. כשאיימנו לשבות, הבטיחו לנו שישוו את השכר שלנו לשכר סייעות הגנים, שניהלו מו"מ ארצי במקביל. והנה, שכר הסייעות בגנים עלה (ב-28 אחוז ו-5 אחוז בהמשך) והן קיבלו השנה מענקים חד פעמיים של 7,500. ומה איתנו? העירייה מגלגלת את האחריות למדינה, המדינה מחזירה לעירייה, ובינתיים אנחנו נותרות עם שכר מעליב ומחסור קבוע בכוח אדם. לא נסכים להישאר מאחור".

עפ"י נתוני איגוד הצהרונים בכוח לעובדים, קרוב למחצית מהעובדות דיווחו שפתחו צהרון בצוות חסר. 75 אחוז דיווחו על תחלופת צוות מאז תחילת השנה.

"עצוב לגלות כי לעיריית ירושלים לא איכפת מההשלכות שיש למחסור בעובדות ולתחלופה הגבוהה על הילדים", מוסיפה דוד. "ילדים זקוקים ליציבות, ולדמויות קבועות ואוהבות. כשהם מאבדים את היציבות והמסגרת, הם נפגעים, וכתוצאה מכך נוצר גם חוסר סדר, חוסר משמעת, מתח, ותחושות קשות בקרב הילדים. בכל שבוע עוזבות עובדות ותיקות ומקצועיות. הם לא מצליחים לגייס עובדות מקצועיות בתנאים האלה אז מקבלים כל מי שמוכנה לעבוד, לרבות נערות בתיכון. זה החזון החינוכי של ראש העיר לילדי ירושלים?".

דנה קציר, רכזת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "ראוי לזכור שהעובדות לא מקבלות שכר בחודשי הקיץ, הן מפוטרות או יוצאות לחל"ת. לצערי, הן פשוט לא הולכות לחזור אחרי הקיץ. עובדות איכותיות ומקצועיות פשוט ימצאו עבודה אחרת. אם העובדות לא ירגישו שהיחס כלפיהן משתנה, והן מקבלות פתרונות אמיתיים, אני לא רוצה לדמיין מה יהיה המצב בספטמבר. לדוגמה סייעות הבוקר קיבלו השנה מענקים בגובה 7,500 שקלים למשרה מלאה. ביקשנו שליש מזה – 2,500 שקלים – בהתאמה לאחוז המשרה בצהרונים – הציעו לנו 500 שקלים לסייעת בלבד. זה לעג לרש. לגננות המובילות לא הציעו כלום. לא נותרה לנו ברירה, אלא להכריז על סדרות שביתות. כולם יודעים שכך לא ניתן לחלץ את הצהרונים מהמשבר. המינהלים הקהילתיים פנו לעירייה בבקשה לסיוע במימון מענקים לסייעות, אך העירייה לא נענתה. אנו קוראות לראש העיר להתעשת, ליטול אחריות ולפעול עמנו לשינוי משמעותי בתנאי העובדות".

מעיריית ירושלים נמסר: "תוכנית ניצנים היא תוכנית ממשלתית, והדרך לשיפור שכרן של הסייעות בתוכנית הינה בתקצוב משרדי החינוך והאוצר. למרות המו״מ המתקיים והצלחת העירייה לגייס את משרדי הממשלה בדיון שמתקיים בנושא, החליט ארגון ״כוח העובדים״ להשבית את פעילות הצהרונים במינהלים הקהילתיים בעיר ולהשאיר אלפי משפחות ללא מסגרות חינוך. כיום, עובדות ניצנים בירושלים משתכרות שכר גבוה יותר מסייעות הבוקר. בכוונת המינהלים הקהילתיים לפנות לממונה הארצית על יחסי העבודה ולבית הדין לעבודה, על מנת לעשות כל שניתן כדי למנוע את השביתה המתוכננת".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר