חדר ההנצחה לזכר עולי אתיופיה (צילום: עינת בן יהודה)
חדר ההנצחה לזכר עולי אתיופיה (צילום: עינת בן יהודה)

בית ירוסלם מתחדש: חדר הנצחה הוקם לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

חדר ההנצחה כולל בתוכו תערוכה המשלבת צילומים, קיר הנצחה עם שמותיהם של הנספים אשר בני משפחותיהם הינם תושבי ירושלים, סיפורי גבורה ומידע אודות המסע של יהודי אתיופיה לארץ

פורסם בתאריך: 22.5.23 15:21

ביוזמת עיריית ירושלים ומשרד העלייה והקליטה: הוקם חדר הנצחה ליהודי אתיופיה בבית ירוסלם. חדר ההנצחה הוקם בבית ירוסלם, המרכז הרוחני של יהודי אתיופיה בירושלים, וכולל בתוכו תערוכה המשלבת צילומים, קיר הנצחה עם שמותיהם של הנספים אשר בני משפחותיהם הינם תושבי ירושלים, סיפורי גבורה ומידע אודות המסע של יהודי אתיופיה לארץ.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


טקס החנוכה נערך החודש בהשתתפות נציגי עיריית ירושלים, משרד העלייה והקליטה, משפחות הנספים ונציגי הקהילה. המרכז הרוחני בו ממוקם חדר ההנצחה נמצא בשדרות נווה יעקב, בסמוך למינהל הקהילתי. המרכז מהווה מוקד חברתי תרבותי עבור קהילת יוצאי אתיופיה בירושלים, וכולל בתוכו בית כנסת וחדרי פעילות בהם מתקיימים מגוון מפגשים חברתיים ופעילויות במהלך כל ימות השנה.

מזה דורות רבים, הייתה העלייה לישראל משאת נפשם של יהודי אתיופיה והם חלמו על היום בו יזכו לדרוך על אדמת ירושלים הבירה. כמיהתם העזה היא זו שהובילה אלפים לצאת אל הלא נודע ולסכן את חייהם.

בשנים 1979-1990 ניסו עשרות אלפי יהודים לעלות לארץ ישראל דרך סודן. סיפורי העלייה מלווים בסבל מתמשך והמתנה של שנים רבות בתחנות המעבר. רבים מהם לא שרדו את המסע בשל התנאים הקשים בדרך וכן בשל התנאים הירודים במחנות הפליטים בסודן. ההערכה היא, כי בשנים אלה הגיעו לישראל כ-16000 נפשות וכ-4000 נספו בדרך. נכון להיום, 1620 שמות נספים מונצחים באתר הזיכרון בהר הרצל. היטיב לתאר זאת יו"ר הכנסת לשעבר שלמה הילל ז"ל בספרו "חלום בין סורגים", העוסק בנושא אסירי ציון יוצאי אתיופיה: "יהודי אתיופיה קנו זכותם לעלות לישראל ולהשתקע בה בייסורים רבים".

"בחודשים האחרונים פעלו הצוותים המקצועיים של הרשות העירונית לעלייה וקליטה בעיריית ירושלים, בשיתוף עם רבני העדה והמנהיגות הקהילתית והרוחנית, לאיתור משפחות יוצאי אתיופיה המתגוררות בירושלים, אשר יקיריהם נספו במהלך המסע בדרכם ארצה ובחדר ההנצחה הוקדש קיר שלם לשמותיהם של הנספים", מספרים גורמים בעירייה.

ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים ביחד עם משרד העלייה והקליטה יזמו והקימו חדר הנצחה שיספר את הסיפור המופלא של העליות מאתיופיה, את תלאות הדרך ואת סיפורי הגבורה של המשתתפים במסע. אנו מייחסים חשיבות רבה להנצחת הנספים ומזמינים את חברי קהילת יהודי אתיופיה לסייע לנו בהשלמת משימת איתור הנספים. זיכרון עברנו הוא עתידנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר