בית הכנסת בפסגת זאב (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
בית הכנסת בפסגת זאב (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

קריסת גג בית הכנסת שנבנה ללא היתר בפסגת זאב: העירייה תפעל במישור הפלילי?

בעיריית ירושלים זועמים לנוכח עבירות הבנייה שבוצעו בבניין מגורים ברחוב אליהו מרידור ומדגישים כי האחריות הבלעדית הינה "על מבצעי העבירה והשימוש הלא חוקי". עוד מציינים בעירייה כי "גורמי האכיפה יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם"

פורסם בתאריך: 22.5.23 18:59

יממה לאחר קריסת גג בית הכנסת ברחוב אליהו מרידור בפסגת זאב, בעיריית ירושלים מגיבים בכעס גדול ומאיימים כי יפעלו כנגד האחראים בכל האמצעים, לרבות במישור הפלילי – זאת מכיוון שבית הכנסת פעל והוקם ללא היתר וללא פיקוח, דבר שלו היה קורה היה יכול למנוע את הקריסה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בארמון הנציב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", אתמול בבוקר קרס הגג של בית הכנסת שהוקם ללא היתרים בבניין מגורים. למרבה המזל, האירוע הסתיים כמעט ללא נפגעים, למעט אחת מהשכנות בבניין שנפגעה באורח קל. בכבאות והצלה ירושלים אשר הוזעקו למקום, הדגישו כי נמנע אסון כבד בכך שהגג קרס עוד בטרם הגיעו מתפללים לבית הכנסת.

לאחר בירורים שנערכו בכיכר ספרא, בעירייה מציינים כי "מדובר בבניה ושימוש ללא היתר, שהינה באחריות בלעדית – הן נזיקית והן בטיחותית של מבצעי העבירה והשימוש הלא חוקי".

 

 

 

בעירייה מוסיפים ומדגישים כי "גורמי האכיפה העירוניים יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות הוצאת צווי מבנים מסוכנים לסכנה קונסטרוקטיבית ואכיפה פלילית כנגד הבניה הבלתי חוקית, המדוברת ואחרת, בכל חלקי העיר".


בית הכנסת בפסגת זאב (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

בית הכנסת בפסגת זאב (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


ד"ר בני ברוש מהנהלת מכון התקנים מוסיף: "לפנינו דוגמה נוספת המלמדת כי אי הליכה בתלם החוקי של קבלת היתר בנייה ואישור אכלוס כנדרש בחוק התכנון והבנייה, הינה בבחינת עבירה גוררת עבירה כך שגם לא נערכות בדיקות הכרחיות לוודא שאין שאין סכנה בריאותית ובטיחותית או חוסר נוחות קיצונית למשתמשים במבנה: שריפה, נפילה של התקרה עם גופי תאורה כבדים ומתקנים נוספים על הדיירים, סכנת נפילה מוגברת בעת רעידת אדמה ונפילת טילים, התחשמלות, אי תפקוד אמצעי בטיחות המותקנים בתקרה וחוסר בידוד תרמי ואקוסטי מספקים. רק בדיקות מכון התקנים או מעבדות פרטיות המוסמכות ומאושרות לכך הינן הערובה המיטבית לביטחון הדיירים. קיצורים בבנייה עלולים באופן ממשי גם לקצר חיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר