צוות הטיפול הראשון באונקוסיל (צילום: דוברות הדסה)
צוות הטיפול הראשון באונקוסיל (צילום: דוברות הדסה)

לראשונה בהדסה: טיפול פורץ דרך בגידולים סרטניים בלבלב

מדובר בטיפול שאינו נתיח. לפני מספר ימים התבצע הטיפול הראשון בחולה ירושלמית בת 68 על ידי צוות המערך הגסטרואנטרולוגי בהדסה. "היא הייתה מועמדת מצוינת לטיפול החדש", אומרים בהדסה

פורסם בתאריך: 29.5.23 10:27

סרטן הלבלב הוא אחד מסוגי הסרטן האלימים הידועים כיום. כ-40% מהמקרים מתגלים בשלב גרורתי, ואילו ב- 30% מהמקרים מתגלה הסרטן בשלב מתקדם מקומית עם מעורבות של כלי דם גדולים וסמוכים על ידי הגידול, דבר המונע ניתוח להסרתו.

במקרים שאינם ניתנים לניתוח, הטיפול המקובל הוא כימותרפיה, ולעיתים נעשה גם שימוש בקרינה חיצונית. בשנתיים האחרונות אושר בעולם טיפול חדשני שמאפשר להוסיף קרינה  ממוקדת ישירות לתוך הגידול הסרטני.

אונקוסיל (ONCOSIL) הוא טיפול חדשני בחולים עם סרטן לבלב שאינו ניתן לניתוח, שהוגדר כטכנולוגיה פורצת דרך על ידי ה FDA, ובשילוב עם כימותרפיה הראה נסיגה משמעותית בגודל הגידול.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברחביה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לפני מספר ימים התבצע הטיפול הראשון בחולה ירושלמית בת 68 על ידי צוות המערך הגסטרואנטרולוגי בהדסה. "המטופלת סובלת מסרטן לבלב מתקדם – אך בשל מיקום הגידול, באזור ראש הלבלב והתקדמותו המקומית – לא ניתן היה לנתח אותה", מספרים בהדסה. "היא הייתה מועמדת מצוינת לטיפול החדש".

ד"ר איצקוביץ דוד, רופא בכיר מהמערך לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כברד בהדסה, מסביר: "מדובר בפעולה חדשנית המיועדת לטיפול במטופלים עם סרטן לבלב מתקדם מקומית במקביל לטיפול כימותרפי".

"התכשיר, ONCOSIL, הינו חומר המיוצר בטכנולוגיה חדשנית", מציינים בהדסה, "פעיל רדיואקטיבית ומוזרק ישירות לרקמת הגידול תחת בקרת אולטראסאונד אנדוסקופי (EUS)  מאפשר פגיעה סלקטיבית ברקמת הגידול עם פגיעה מינימלית באיברים הסמוכים. בשל הטכנולוגיה המתקדמת שלו, הוא מאפשר מתן מינון גבוה של קרינה מקומית לגידול עצמו ובהזרקה חד פעמית".

"במחקר מבוקר שבוצע על חולים עם גידול לבלב מתקדם מקומית נמצא כי הטיפול באונקוסיל שיפר את מדדי המעקב, הקטין את נפח הגידול ובחלק משמעותי מהמטופלים, הטיפול באונקוסיל איפשר לנתח את החולים ולהסיר את הגידול לחלוטין", עוד נמסר מהדסה. "הטיפול באונקוסיל אינו מצריך אשפוז ברוב המקרים ואנו מבצעים אותו במכון הגסטרו בעזרת צוות מיומן של רופאים, אחיות ופיזיקאים, ובשילוב הצוות של מחלקה לרפואה גרעינית של הדסה".

"כיום יש בעולם למעלה מ-200 חולים שטופלו באונקוסיל והטכנולוגיה מאושרת לשימוש באוסטרליה, ניו זילנד, אירופה וישראל", עוד מציינים בהדסה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר