הממצאים הארכיאולוגיים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)
הממצאים הארכיאולוגיים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

אותרו בתוך רכב בשועפאט: ממצאים שקשורים לאנשים שהרסו את בית המקדש

משטרת ירושלים חשפה ברכב ממצאים ארכיאולוגיים מלפני כאלפיים שנה. השוטרים עיכבו לחקירה חשוד בן 68 שהחזיק בהם והתכוון למכור אותם. "מדובר בלבנים ששימשו מבנה של היחידה הצבאית הרומית שהרסה את בית המקדש השני בירושלים בשנת 70", מוסרים במשטרה

פורסם בתאריך: 1.6.23 11:41

במהלך בדיקה שנערכה אמש, רביעי, בשועפאט – בלשי המשטרה במחוז ירושלים חשפו ברכב ממצאים ארכיאולוגיים מלפני כאלפיים שנה ועיכבו לחקירה חשוד בן 68 שהחזיק בהם ועפ״י החשד התכוון למכור אותם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ממשטרת ירושלים נמסר כי "אמש, במהלך פעילות של בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים בשכונת שועפאט, עוכב לבדיקה חשוד בתוך רכב. במהלך הבדיקה איתרו בלשי המשטרה מוצגים בעלי חשיבות ארכיאולוגית רבה שהוחזקו בניגוד לחוק, וככל הנראה הגיעו מאזור חברון. עפ״י החשד, החשוד התכוון למכור אותם ולסחור בהם".

עוד נמסר כי "החשוד נלקח לחקירה של רשות העתיקות, ובבדיקת הממצאים עלה כי מדובר בלבנים ששימשו מבנה של היחידה הצבאית הרומית שהרסה את בית המקדש השני בירושלים בשנת 70 לספירה ושלטה בארץ ישראל עד מרד בר כוכבא בשנת 132 לספירה".

"על הלבנים יש טביעות של חותמות, וחשיבותם בכך שהם יכולים להעיד על מציאת מחנה צבאי היסטורי חדש באזור חברון שלא היה מוכר במחקר", מציינים במשטרה.

סנ״צ איציק גור, מפקד הזרוע המבצעית בימ״ר ירושלים, אמר: "בשגרת הפעילות שלנו אנו נתקלים בד״כ בפשיעה חמורה וקלאסית ופחות בעבריינים שקשורים בממצאים ארכיאולוגיים. הפעם חשפנו יחד עם רשות העתיקות ממצאים משמעותיים עם חשיבות היסטורית וארכיאולוגית ותפסנו אדם שהחזיק בהם והתכוון עפ״י החשד למכור אותם בניגוד לחוק. נמשיך לפעול עם כל רשויות האכיפה בישראל לטיפול בפשיעה על כל גווניה, לרבות באלו הסוחרים ומחזיקים בממצאים ארכיאולוגיים בניגוד לחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר