המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

מהמתקדמים בארץ: כך ניראה המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק

המרכז החדש מציע טיפולי קרינה ואבחון לחולים אונקולוגיים בטכנולוגיות המתקדמות בעולם, תוך שימוש במיכשור בטכנולוגיית קצה. "מרכז זה חדשני בירושלים ובישראל בכלל, ואנחנו גאים להיות פורצי דרך", אמר מנכ"ל שערי צדק

פורסם בתאריך: 4.6.23 12:45

בשבוע שעבר, 1.6.23, התקיים טקס פתיחת המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק ע"ש הלמסלי. את הטקס כיבדו בנוכחותם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש העיר משה ליאון, שר הבריאות משה ארבל, אדריכל המרכז טאי פארו, תורמים ומכובדים נוספים. את הטקס ליוו מוסיקלית דוד דאור ולהקת עלמא.

"המרכז החדש מציע טיפולי קרינה ואבחון לחולים אונקולוגיים בטכנולוגיות המתקדמות בעולם, תוך שימוש במיכשור בטכנולוגיית קצה", נמסר משערי צדק. "המרכז בנוי בשטח של כ-12,000 מ"ר ומורכב מ-6 קומות וכולל קומת רדיותרפיה עם ארבעה חדרי מאיצים, שתוכננו בעזרת מכון סורק כדי לוודא שקרינה לא תחרוג מחוץ לגבולות החדשים בזמן העבודה, חדר CT מהדור החדש, אזור התאוששות, קומת מרפאות, איזור טיפול משלים, קופת אשפוז יום אונקולוגי, קומת מכונות הכוללת מאגרי מים וחדרי מכונות חשמל, לובי כניסה מפואר ומסעדה".

"המרכז החדש מזמין במיוחד ומאפשר למטופלים חוויה כללית נעימה ורגועה, אשר יכולה להיטיב עם החלמתם", עוד נמסר. "אור טבעי מגיע לקומות התחתונות עבור החולים הבאים לטיפול, אלמנטים של עץ הוכנסו לפנים המבנה ולקירוי חיצוני לטובת אוירה וטובת המטופל".


המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: פארו אדריכלים)

המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: פארו אדריכלים)


המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: פארו אדריכלים)

המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק (צילום: פארו אדריכלים)


 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הטקס הזה משמח ואפילו מרגש, כי הוא מוכיח דבר אחד חשוב: היום אנחנו כבר לא לוחשים, ובוודאי שלא מתביישים כי מעולם לא היה במה אלא ההיפך בדיוק: אנחנו מציבים את מחלת הסרטן ואת הדרכים המתקדמות ביותר להיאבק בה בלב ליבה של העשייה והמחקר הרפואיים. שערי צדק הוא לא רק אחד המרכזים הרפואיים הגדולים, המובילים והבולטים בישראל, אלא גם באמת בית חולים שמצליח לשלב בין הרפואה המתקדמת בעולם, בכל קנה במידה ובמגוון גדול של תחומים, ובין גישה אנושית, מכילה ואמפטית שנותנת מענה לפסיפס האנושי העשיר של ירושלים, מכל אמונה, אורח חיים, ותפיסת עולם. אין ספק כי פתיחתו של המרכז למחלות הסרטן, שהוא כיום הגדול והמתקדם בירושלים, כבר מוכיחה את עצמה מאז שהוא נפתח, במגוון אפשרויות הטיפול המתקדמות של המערך האונקולוגי. אני מאחל לכולכם הצלחה רבה, ומקווה כי מתוך המרכז שאנחנו חונכים היום, תצא בשורה של בריאות טובה והחלמה מיטיבה לכל מי שמתמודד או מתמודדת עם "המחלה"".

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין, בירך על פתיחת המרכז,וציין את הייחודיות שהמרכז מציע למטופל. "המרכז החדש מציע למטופל שני אלמנטים החשובים להחלמתו. מצד אחד, מכשור רפואי וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות ביותר, יחד עם מבנה פיזי אשר מאפשר למטופל רוגע, תחושה נעימה וחוויה כוללת מזמינה ומעוררת תקווה. המטופלים עוברים תקופה קשה, ולאחר תהליך ארוך של חשיבה תכנון ובניה יצרנו מרכז שנותן למטופל חוויה כוללת של ריפוי. במרכז יעבדו רופאים בכירים מהשורה הראשונה שיתנו מענה מקצועי ומקיף למטופלים. מרכז זה חדשני בירושלים ובישראל בכלל, ואנחנו גאים להיות פורצי דרך. אני מודה לכל העוסקים במלאכה החשובה, לקרן הלמסלי וקרן אדר על תרומתם להקמת הבניין, ולמכובדים שהגיעו לכבד אותנו בנוכחותם".

פרופ' יונתן הלוי, נשיא בית החולים, הוסיף, "מאז שנפתח המרכז החדש, הצוות הרפואי מקבל במסירות את המטופלים המגיעים אלינו, והמטופל מקבל במרכז טיפול מקצועי בחלל מזמין ונעים עבורו. אנו מרגישים יום יום שאנו בעידן חדש עבור המטופלים, שמקבלים טיפול מקצועי במרחב המכבד אותם ואת התהליך שהם עוברים, בתוך בניין שיכול לתת להם תקווה ואמונה בהחלמתם. אני גאה להיות מספינת הדגל בטיפול בחולים אונקולוגיים בירושלים, ומודה לצוות המסור שעובד תחתיי, לשותפים לדרך, לקרן הלמסלי ולקרן אדר על תרומתם לבניין, ולמכובדים שהגיעו לטקס".

שר הבריאות, משה ארבל: "פתיחת מרכז אונקולוגי לא מתרחשת בכל יום. בשורה רפואית אדירה עבור מערכת הבריאות של מדינת ישראל ועבור תושבי בירתנו הנצחית ירושלים והסביבה. הכנסה של טכנולוגיה מתקדמת לשם הפעלת מכון ההקרנות החדש, מציבה עתה את המרכז הרפואי שערי צדק במקומו הטבעי. בשורה אחת עם מרכזי הרדיותרפיה המתקדמים בארץ.

"המרכז החדש מביא עמו את הביטוי 'כל ישראל ערבים זה לזה' לכדי משמעות מעשית: התורמים, הידידים בארץ ובחו"ל – ומעל כולם, הצוות הרפואי המופלא של שערי צדק, הם שיביאו לריפוי, למתן מזור ולטיפול בחולים שיגיעו לכאן. כולם ביחד פועלים במאמץ משותף להציל חיים".

ראש העיר משה ליאון: "המרכז הרפואי שערי צדק,
עומד לימין תושבי ירושלים; מזרח ומערב כאחד, ולכל הבאים בשעריו. ראינו זאת בתקופת הקורונה המורכבת. אנחנו רואים זאת באירועי החירום, וגם בימי השגרה. כחלק מתנופת ההתחדשות של ירושלים, גם המרכז הרפואי שערי צדק ממשיך להתחדש, ממשיך להגיע להישגים מרשימים ומשמעותיים. המרכז האונקולוגי החדש, ומכון הרדיותרפיה, הם בשורה חשובה ותקווה גדולה. הוא מרַכז בתוכו את כל התחומים האונקולוגים, והכל ברמה הגבוהה ביותר, והמתקדמת ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר