ענבר, הרטמן (צילומים: גרגורי באדו)
נציגי ביה"ס ענבר, נציגי ביה"ס הרטמן (צילומים: גרגורי באדו)

גאווה עירונית: בתי הספר הרטמן וענבר זכו בפרס לממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות

בתי הספר הירושלמים קיבלו כל אחד 50 אלף שקלים על תוכניות חינוכיות וחברתיות ייחודיות. בית ספר נוסף מירושלים - סמינר "דרכי שרה" זכה לצל"ש מיוחד ולפרס של 10,000 שקלים

פורסם בתאריך: 5.6.23 13:59

"פרס בן גוריון לממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות" הוענק ביום שלישי, 30.5.23, לשישה בתי ספר מכלל זרמי החינוך בישראל – מהם שניים בירושלים: "ענבר" ו"הרטמן בנים". זו הפעם הראשונה בה מחולק הפרס, המוענק על ידי בית בן גוריון בתל אביב והקרנות הפילנתרופיות נדב ולאוטמן. כל אחד מבתי הספר הזוכים קיבל 50 אלף שקלים, בזכות תוכניות חינוכיות וחברתיות ייחודיות שהציגו בנושא ליבת הפרס. בית ספר נוסף מירושלים – סמינר "דרכי שרה" זכה לצל"ש מיוחד ולפרס של 10,000 שקלים, וזאת לצד ביה"ס "קשת" מתל אביב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת משואה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

 

יש לציין כי לפרס בן גוריון לממלכתיות, דמוקרטיה וחיים בשותפות ניגשו למעלה מ-180 בתי ספר מזרמי החינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי, החרדי, הערבי, הייחודי, ומגילאי היסודי והעל יסודי.

מטרתם של יוזמי הפרס היא לעודד יוזמות חינוכיות בתפיסת "הממלכתיות" של ראש הממשלה הראשון בישראל, דוד בן גוריון: כדי שישראל, כמדינה דמוקרטית, תקיים חיים בטוחים וטובים, יש לפתח בקרב כל מי שחי במדינה תודעה אזרחית משותפת, הקושרת בין החברות השונות ומבקשת מהן יחד, להפוך לחברה אזרחית החיה במדינה דמוקרטית וריבונית המושתתת על ערכים דמוקרטיים ויהודים המקדמים סולידריות חברתית.

בוועדת הפרס אומרים כי  "לבן גוריון היה ברור כי המושגים ממלכתיות ודמוקרטיה שזורים האחד בשני וכי תפקידה של הממלכתיות הישראלית היא לבסס משטר דמוקרטי המציב את טובת הכלל לצד שמירה על זכויות אדם לכל אזרחיה.

"מטרתו לעודד עשייה חינוכית  המקדמת את ערך הממלכתיות כפי שהגה והבין אותו בן גוריון: טיפוח תחושת השותפות, ההבנה והכבוד ההדדיים בין חלקי החברה הישראלית. בבסיס הרעיון חיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המקדמת ערכים של כבוד אדם חירות ושוויון, מעורבות חברתית, ורכישת מיומנויות אזרחיות".

בבית הספר "הרטמן" בנים מפעילים בית מדרש לגבריות יהדות ומגדר העוסק בהבניית זהות גברית בריאה ובטוחה לנערים, הנגשה ומפגש עם נושאים כגון: שוויון מגדרי, מניעת אלימות מינית, להט"ב, מיניות בריאה, מעמד האישה בעולם היהודי ועוד. תכנית נוספת היא מעורבות אזרחית- חינוך אזרחי ואקטיביזם: בין הסוגיות הנלמדות לבגרות בתחום יהדות למשל החובה לעשיית צדק ומולה החובה לעסוק בצדקה, עיסוק בסוגיות אקטואליות וסוגיות חברתיות רחבות.

בביה"ס הממלכתי לבנות "ענבר" לומדים אנגלית ולימודי מגדר עם בית הספר לבנות בעיר העתיקה, כאשר צוות המורים כמו גם התלמידות הוא מגוון (יהודיות, ערביות, דתיות וחילוניות). שכבות ח' וט' משחקות בקבוצת כדורגל משותפת עם אבו גוש.

בסמינר "דרכי שרה" מתווים לתלמידות דרך למצוינות תורנית וחברתית, ולסקרנות אינטלקטואלית, תוך מיצוי כישורים אישיים ולימודיים ברמה מקצועית מיטבית. בין התכניות המופעלות בו מסע "שורשים וכנפיים" –  התנדבות חקלאית עם סדנאות ומעגלי שיח על שליחות. המסע מיועד לכיתות י, ומטרתו לעורר למנהיגות, לאחריות לסביבה, ליזמות, ולעודד הצטיינות בתוכנית המעורבות החברתית. המסע מתקיים בעזרת מדרשת נצרים בחלוצה. במהלכו נפגשות הבנות עם חקלאים, ועם דמויות של אנשים ונשים המקיימים חיי שליחות. מסע נוסף נקרא "מעגלים"- לבניית זהות נשית חרדית, ופיתוח מעורבות ואחריות חברתית, תוך היכרות עם מעגלים הולכים ומתרחבים בחברה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר