אילוסטרציה של ילדה בוכה, רכב הסעות (צילומים: pixabay.com)
אילוסטרציה של ילדה בוכה, רכב הסעות (צילומים: pixabay.com)

"הנהג קילל קללות קשות ונוראיות" – שוב התנהגות אלימה כלפי ילדה בהסעות החינוך המיוחד

אם לילדה בעלת צרכים מיוחדים מספרת בשיחה עם "כל העיר" על חוויה קשה שעברה בתה בהסעה: "זו התעללות בחסר ישע". יצחק טובול, מנהל קבוצת 'פתרונות בהסעות' מוסיף כי "דרושה אכיפה ביד קשה מאוד שתרתיע נהגים אחרים״. יצוין כי הנהג הושעה מעבודתו עד לבירור

פורסם בתאריך: 7.6.23 08:40

שוב זה קורה – ילדה בחינוך המיוחד בירושלים חוותה השפלות ואלימות מילולית קשה מצד נהג ההסעות, שהיה אחראי על הסעתה מהמוסד החינוכי בו היא לומדת לביתה.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", אין זו הפעם הראשונה שילדי החינוך המיוחד סופגים השפלות, קללות, איומים ולעיתים אף למעלה מכך בהסעות. להורים יש טענות קשות על ההתנהלות של חלק מהנהגים, שלדבריהם מנצלים את מצב הילדים, את העובדה שמדובר בחינוך מיוחד ושהם לא תמיד משתפים את ההורים ומוציאים עליהם תסכול תוך שימוש בשפה בוטה ואלימה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברוממה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


האירוע האחרון בשרשרת התרחש ביום שני האחרון בשעות אחר הצהריים. אם לילדה בחינוך המיוחד משתפת עם "כל העיר" את החוויה הקשה שעברה בתה. "הנהג קילל אותה קללות קשות ונוראיות, ואמר לה שהיא עושה קולות כמו בהמה. זו ילדת חינוך מיוחד, היא לא משמיעה קולות בכוונה. זו התעללות לכל דבר בחסרי ישע. הבת שלי חזרה עצבנית ובוכייה, ולא בפעם הראשונה. יש פה חוסר רגישות וחלק מהנהגים פשוט לא מתאימים לעבוד בהסעות של החינוך המיוחד. הבעיה המרכזית היא שכמה שאנחנו מתלוננים – הדברים חוזרים על עצמם שוב ושוב. יש כל הזמן סיפורים כאלה על פגיעה בילדים, גם הבת שלי חוותה אלימות לפני שלוש שנים – אז הנהג פוטר אחרי שהתלוננו".

לדברי האם, ביום שלישי בבוקר בתה לא רצתה ללכת למסגרת החינוכית מחשש שהנהג יחזור ויתנהג אליה בצורה בוטה. "גם אני לא רציתי שהיא תלך, פחדתי", משתפת י', "אני לא מבינה למה הילדה צריכה לשלם את המחיר על ההתנהגות של הנהג?".

פנית לאחראית ההסעות בעירייה? למוסד החינוכי?
"בוודאי. הנהג צעק וצרח גם על רכז ההסעות של המוסד החינוכי. בעירייה טיפלו בנושא. האחראית על ההסעות פעלה כדי שהוא לא יהיה על הקו של הבת שלי, אבל כמו שאני רואה את זה – הוא בכלל לא צריך להיות נהג הסעות עם התנהגות כזו. היום זו היתה הבת שלי ומחר יהיה ילד או ילדה אחרים".

 

 

יצחק טובול, מנהל קבוצת 'פתרונות בהסעות' אשר מסייעת להורי החינוך המיוחד במצוקות שעולות במערך ההסעות, מתייחס לאירוע ואומר: "בפעם המי יודע כמה אנחנו שוב נחשפים להתנהגות בלתי מקובלת בעליל של נהגי הסעות בירושלים. דווקא ילדי החינוך המיוחד, אשר זקוקים לחמלה ורגישות יתרה, חווים התנהגויות קשות מצד הנהגים, על גבול ההתעללות. כולי תקווה שעיריית ירושלים תתייחס באופן רציני לנושא. דרושה כאן אכיפה ביד קשה מאוד שתרתיע נהגים אחרים".

האם מוסיפה בכעס: "הנהגים והמלווים מנצלים את המצב של הילדים, את זה שלא תמיד הם משתפים והם פשוט כועסים עליהם ומדברים אליהם בצורה אלימה. הילדה לא תמיד מספרת, לא תמיד משתפת. זו חוצפה שהנהג חושב שהוא יכול לדבר אליה בצורה כזו. אני לא מבינה איך אפשר שהוא ימשיך לעבוד בהסעות בכלל. הילדים שלנו תלויים בנהג ובמלווה, וההתנהגות שלהם צריכה להיות בהתאם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה, היא הועברה לטיפול מידי של הגורמים הרלוונטיים. לאור הרגישות, הוחלט להשעות את הנהג, אשר יוזמן לשיחת הבהרה וחידוד נהלים".

עוד נמסר מהעירייה: "מינהל החינוך עדכן את אם הילדה ושוחח איתה ממושכות. מינהל חינוך דוחה כל התנהגות שאינה הולמת את ערכי מערך ההסעות ועובדיו. אנו רואים בחומרה כל התנהגות אלימה כנגד תלמידים ונמשיך לפעול למען בטיחותם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    הפתרון לקנוס אותם כספית 1000 ש"ח ואז ירחשבו פעמים מה זה להתעלל בחסר ישע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר