צילום: אגודת אפרת
הבית עבור נשים הרות (צילום: אגודת אפרת)

חדש בירושלים: בית ראשון מסוגו בארץ הוקם עבור נשים הרות במצוקה

אגודת אפרת, המסייעת לנשים בהיריון, הקימה בירושלים דירה עבור נשים בכל שלבי ההיריון ועד חצי שנה לאחר הלידה, אשר נותרו ללא תמיכה משפחתית וכלכלית. את הנשים ילוו באופן צמוד עובדת סוציאלית, אם בית וצוות מקצועי. "לעיתים כל מה שאישה צריכה זה שיקשיבו לה וזה יכול לפתור התלבטויות וחרדות", אמרה ח"כ קטי שטרית

פורסם בתאריך: 20.6.23 10:05

בטקס חגיגי ומרגש נחנך השבוע בית ראשון ויחיד מסוגו בישראל עבור נשים הרות במצוקה שהוקם על ידי אגודת 'אפרת'. מדובר בדירה בירושלים המיועדת לארבע נשים הרות שתהווה עבורן בית חם בכל שלבי ההיריון ועד חצי שנה אחרי הלידה. הטקס התקיים במעמד ח"כ קטי שטרית מהליכוד, יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת ח"כ אוריאל בוסו, ח"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד וסגן ראש העיר אריה קינג. הרב יצחק יוסף שליט"א קבע את המזוזה של הבית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקטמון הישנה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"הבית החם הוקם עבור נשים הרות שנותרו ללא תמיכה משפחתית וכלכלית, שם הן תוכלנה, בעזרת גורמים מקצועיים, להתכונן ללידה ולגידול התינוק ולרכוש כלים ליציאה לחיים עצמאיים", נמסר ל"כל העיר".

"הדירה, המעוצבת בקפידה, תוכל להכיל ארבע נשים", עוד נמסר. "לכל אישה חדר פרטי המאובזר גם בציוד עבור התינוק שעתיד להיוולד, סלון ומטבח משותפים וחדרי רחצה. עובדות סוציאליות, אם בית וצוות מקצועי ילוו באופן צמוד את הנשים לאורך כל זמן שהותן בבית החם- משלבי ההריון ועד חצי שנה לאחר הלידה".

מנכ"ל אגודת 'אפרת' חגי גולדשמידט: "זהו יום משמעותי מאוד עבורנו. אנו חונכים את הבית החם ביום השנה השני לפטירתו של מייסד 'אפרת' ד"ר אלי שוסהיים, שהחל את פעילות האגודה בחדר קטן בביתו ומאז סייעה האגודה לכ-84 אלף נשים. אנו משתדלים להמשיך את פעילותו ולהרים את 'אפרת' למקומות חדשים כמו הבית הייחודי הזה שיעניק לנשים הרות במצוקה קורת גג ומערך של סיוע, תמיכה וליווי, כך שיוכלו לבנות את חייהן באופן עצמאי כאימהות טריות".

ח"כ קטי שטרית: "האגודה חרטה על דגלה העצמה נשית, כשהמוטו שלה הוא שהבחירה היא אך ורק שלך. הפעילות של 'אפרת' חשובה מאין כמוה. לעיתים כל מה שאישה צריכה זה שיקשיבו לה וזה יכול לפתור התלבטויות וחרדות. ב'אפרת' עושים זאת יום יום. המשיכו בעשייתכם החשובה כל כך".


חגי גולדשמידט וקטי שטרית (צילום: יח"צ)

מנכ"ל 'אפרת' חגי גולדשמידט וח"כ קטי שטרית (צילום: יח"צ)


ח"כ אוריאל רוסו סיפר את סיפורו האישי, כשאשתו הייתה בהריון עם בנם הראשון והרופאים המליצו להם לבצע הפסקת הריון בשל חשד למום בעובר. "למרות המלצות הרופאים החלטנו להמשיך עם ההיריון. עברו עלינו חודשים ארוכים של חששות והיינו זקוקים לתמיכה כמו ש'אפרת' נותנת. לבסוף נולד לנו בן בריא. הפעילות של אפרת חשובה כל כך ואני אעשה הכל כדי לסייע לכם".

חה"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד: "אני מודה לכם בשמי ובשם נציגי הכנסת על הפעילות החשובה שלכם. פעילות שתורמת לחיים תרתי משמע".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר