התנהגות מסוכנת של ילדים ובני נוער (צילומים: באדיבות עמותת אור ירוק)
התנהגות מסוכנת של ילדים ובני נוער (צילומים: באדיבות עמותת אור ירוק)

חופש מסוכן: מספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בירושלים זינק בקיץ שעבר

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בקיץ 2022 נפגעו בירושלים 95 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. מדובר בעלייה של 16 אחוז לעומת קיץ 2021. בנוסף, בעשור האחרון נהרגו בחופש הגדול 12 ילדים ובני נוער - כמעט מחצית מהם, 5, בקיץ שעבר. "יש להגביר מודעות ולרסן מהירות"

פורסם בתאריך: 21.6.23 08:15

נתונים מאוד מדאיגים לקראת החופש הגדול בירושלים: 5 הרוגים, 13 פצועים קשה ו-95 נפגעים – זהו מאזן האימה של קיץ 2022 במספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בחופש הגדול. שוב – 95 נפגעים, בהם 5 הרוגים ו-13 פצועים קשה. הנתון הזה משקף עלייה של 16 אחוז במספר הנפגעים בקרב בני הנוער לעומת קיץ 2021.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקטמון הישנה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מהנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעובדו על ידי עמותת אור ירוק, עולה עוד כי חודשי הקיץ הם אלו שנפגעים בהם הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. על פי הנתונים, בחופש הגדול בעשור האחרון (2022-2013) נפגעו בירושלים 982 ילדים ובני נוער בגילאי 0 עד 19, בהם 12 הרוגים. לאור הנתונים הללו – מספר ההרוגים בשנה שעברה מפחיד עוד יותר ומשקף עלייה משמעותית לעומת שנים קודמות.

את הנתונים מפרסמת עמותת אור ירוק עם סיום שנת הלימודים. אתמול, שלישי, יצאו תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לחופש הגדול, בעוד תלמידי היסודי והגנים צפויים לצאת לחופש ביום שישי הבא (30.6). מספר הנפגעים בירושלים, יש לציין, מהווה כ-10 אחוזים ממספר הנפגעים בכלל הארץ בקיץ שעבר, שבו נפגעו 940 ילדים ובני נוער, בהם 16 הרוגים (בירושלים, כזכור, 95 נפגעים, 5 הרוגים).

 

 

ירושלים מדורגת במקום הראשון במספר הנפגעים (אך חשוב גם לציין כי היא העיר הגדולה ביותר בארץ בהפרש משמעותי). אחריה מבחינת מספר הנפגעים בתאונות דרכים בקרב ילדים ובני נוער תל אביב ובמקום השלישי חיפה.

מהנתונים עוד עולה כי 501 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול בשנת 2022 (יוני-אוגוסט) בערים ובישובים (53 אחוז מכלל הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ), מתוכם שמונה נהרגו ו-86 נפגעו קשה. בעשור האחרון (2022-2013) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 7,952 ילדים ובני נוער (19-0) בחודשי הקיץ והחופש הגדול (יוני-אוגוסט), מתוכם 75 ילדים ובני נוער נהרגו ו-881 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ והחופש הגדול מהווים נקודת תורפה מרכזית בהיפגעותם של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. שעות היום הארוכות, היעדר מסגרת מגוננת, שעמום וחסר מעש כמו גם נסיעות משפחתיות רבות בכבישים לא מוכרים מגבירים את הסיכון של הילדים ובני הנוער להיפגע בתאונת דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות לפעילות משותפת למען צמצום ההיפגעות בחופש הגדול. יש לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת ריכוזי קייטנות וגנים ציבוריים. יש להגביר את המודעות בקרב הנהגים להימצאותם של ילדים בכבישים בתקופת הקיץ ובמקביל גם להגביר את האכיפה בסביבת אזורי הבילוי. בשילוב זרועות של כלל הגופים אפשר להפחית משמעותית את מספר הילדים ובני הנוער שנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר