כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

כינוס ועדת ההקצאות – העירייה חגגה פסיקה של בית המשפט, אך ממש לא דייקה

עיריית ירושלים טענה כי בית המשפט המחוזי דחה עתירה בנושא ועדת ההקצאות ואישר את כינוסה ואת ההחלטות שהתקבלו בה. אולם קריאה לא הכי מעמיקה בהחלטה מגלה תמונה אחרת - העתירה נדחתה בשל העובדה שהוועדה כבר התכנסה ולא היה טעם לדון בעצירתה. עכשיו או שבעיריית ירושלים לא יודעים לקרוא החלטות של בית המשפט או שחוסר הדיוק מכוון

פורסם בתאריך: 22.6.23 22:38

"עיריית ירושלים תוכל לכנס את ועדות ההקצאות ואת מליאת מועצת העיר לצורך אישור ההחלטות" – זו לשון ההודעה שהוציאה מוקדם יותר הערב (חמישי) עיריית ירושלים, בהמשך לפסיקה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צו ביניים שהוגשה בעניין.

אולם בכיכר ספרא בחרו, ככל הנראה ביודעין, שלא לדייק. בית המשפט אכן דחה את העתירה – אך ממש לא אישר את כינוס ועדת ההקצאות ובוודאי שלא את אישור ההחלטות שיתקבלו בה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הנה, תקראו בעצמכם מה כתבה השופטת שירלי רנר בהחלטתה: "העתירה כפי שהוגשה היא כנגד החלטת עיריית ירושלים לכנס את הוועדה המייעצת להקצאות בתאריך 20.6.23. משהתכנסה הוועדה, הבקשה לצו ביניים הפכה תיאורטית ואין מקום לעיון חוזר בה. ממילא כל הסעדים הנוספים שפורטו בבקשה אינם יכולים לשרת את הסעד העיקרי שהתבקש ולפיכך דין הבקשה לעיון חוזר להידחות".

בהמשך מציינת השופטת רנר כי העירייה "הבהירה כי בכוונתה לפעול על פי חוזר מנכ"ל. ככל שהקצאה פרטנית כזו או אחרת לא תעמוד בהחיית חוזר מנכ"ל, ממילא ניתן יהא לנקוט במהלך נפרד לבחינת החלטה זו".

אז כן, הבקשה לצו ביניים נדחתה – אולם, כפי שנוכחתם לראות, בית המשפט לא אישר את כינוס ועדות ההקצאות וכמובן שלא את ההחלטות שהתקבלו בה. בהחלטה פשוט נכתב שאין טעם לדון בעתירה מאחר שהוועדה כבר התכנסה. אי דיוק משמעותי ביותר.

 

 

ובחזרה לחגיגות של העירייה: "בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לאשר את קיום דיון המועצה, חרף פניות חברי המועצה יוסי חביליו ולורה ורטון שהתנגדו לכינוס וועדת ההקצאות המקצועית, המייעצת והמועצה ולמרות העתירה שהוגשה והבקשה לצו ביניים שימנע את כינוס הועדות הנ"ל והמועצה", כך לשון ההודעה. "בית המשפט המחוזי לא מצא כי יש ממש בטענות העותרת שבשל קרבת יום הבחירות לרשויות המקומיות, אין לקיים את הדיונים בוועדה המקצועית, המייעצת והמועצה".

שוב – חוסר דיוק משווע. שכן, בית המשפט כלל לא דן בעתירה ולא בחן את מה שנכתב בה, כפי שמצוין בתחילת ההחלטה. היא נדחתה מהטעם הפשוט שהוועדה כבר התכנסה עוד לפני שהעתירה נידונה.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, שכאמור התנגד נחרצות לקיום ועדת ההקצאות ואף שלח מכתבי התראה לראש העיר, ליועץ המשפטי ולאחרים אומר גם הוא: "בניגוד לתגובת העירייה, בית המשפט לא אישר הקצאות ב-6 החודשים לפני הבחירות, בית המשפט לא דן בסוגיה. בית המשפט דחה את הבקשה לצו מניעה מנימוק טכני. העתירה תלויה ועומדת היא תתוקן ובית המשפט ידון בה לגופו של עניין".

מטעם העותרת, 'העמותה הקהילתית גבעת מרדכי' נמסר: "לצערנו בית המשפט לא נעתר לבקשתנו להוציא צו ביניים. הסיבה לכך, בניגוד להודעת הדוברות של העירייה, איננה כי בית המשפט סבר שאין להתערב, או שאין ממש בטענות, אלא מכיוון שעיריית ירושלים פעלה במחשכים ללא שקיפות ובצורה נמהרת מה שמנע אפשרות למתן תגובה ולניהול ההליך בצורה תקינה. נדגיש שבית המשפט לא דן כלל בעתירה לגופה. אנו שוקלים את צעדינו במכלול היבטים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר