פגיעת המכת"זית בבני הזוג (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של בר שם אור)
פגיעת המכת"זית בבני הזוג (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של בר שם אור)

פיצוי משמעותי: בני הזוג מירושלים נפגעו ממכת"זית ויקבלו חמישים אלף שקלים

בני הזוג החרדים, הדס ואליעזר שולמן, תושבי ירושלים, שנפגעו ממכת"זית שפגעה בהם בכינון ישיר, יקבלו ממשטרת ישראל פיצוי כספי משמעותי. בד בבד מפעיל המכת"זית הודח ממשרתו

פורסם בתאריך: 26.6.23 11:05

הישג לארגון בצלמו: לפני כחצי שנה טיילו בני הזוג הפנסיונרים, הדס ואליעזר שולמן, בירושלים. לפתע עברה במקום מכת"זית שהייתה בדרכה להפגנת חרדים ופגעה בהם ישירות. הזוג נפל, נחבל ופונה לבית החולים. בסיוע ארגון בצלמו, באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק, הגישו בני הזוג תביעת ענק במשטרה.
אתמול, ראשון, חתמו הצדדים על הסכם פשרה בו יוענק להם חמישים אלף שקלים כפיצוי. בנוסף נמסר שמפעיל המכת"זית, שפעל בניגוד להנחיות, לא יחזור לתפקידו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

עורך הדין מיכאל ליטווק מסר: "אני מברך על הסכם הפשרה. המשטרה שגתה באופן חמור כשפגעה במרשיי, בני הזוג שולמן. לצערי, המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג או פיטרה את המפעיל ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית. אני שמח על כך שהפרקליטות השכילה לקחת אחריות על הפגיעה החמורה, להגיע לפשרה ולהעניק פיצוי משמעותי. אני מצר על סגירת התיק במח"ש וערעור על כך יוגש בקרוב. אני קורא לכל אדם שנפגע מהמשטרה לא לוותר ולהגיש תביעה אזרחית, רק בדרך זו נמגר את האלימות המשטרתית".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "משטרת ישראל צריכה להבין שעליה לתת יחס שווה לכלל האזרחים. לצערי אנחנו רואים שוב ושוב מקרים של פגיעה משטרתית בחפים מפשע כולל מבוגרים ונוער רק בגלל שהם חרדים או מתנחלים. הדבר הזה חייב להיפסק ואם משטרת ישראל לא תבין את זה דרך המוח והנחיות השר לביטחון לאומי, היא תצטרך להבין את זה דרך הכיס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח העיר

    בני הזוג שולמן ייטיבו לעשות אם יתבעו בנוסף למישטרה ,גם את מפעיל המכתזית באופן אישי ,על כל
    הוצאה ונזק עתידי בגלל התרשלותו . לא להניח לשוטר הזה ולהמשיך לתבוע פיצויים על תוצאות לוואי למיניהן . לא לוותר ולא להתיאש ,רק כך ילמדו האחראים הישירים והעקיפים לקח .

  2. אזרח מתוסכל

    ענישה לא מידתית נניח והיה מקרה הפוך שאזרח תוקף שוטר היה מקבל על זה מאסר בפועל כך גם במקרה הזה מפעיל המכתזית צריך לקבל מאסר ולמען יראו ויראו צריך להחמיר עוד יותר את העונש
    פשוט בושה

  3. 50,000 זה פיצוי משמעותי לסבל שהם עברו?

    וזה טעות שהמשטרה צריכה לשלם את הפיצוי ,שזה בעצם אנחנו האזרחים,זו תביעה שהיתה אמורה להיות מכוונת ישירות למפעיל המכתזית ולמי שבפועל פגע בהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר