(צילום: שמרית חסון)
(צילום: שמרית חסון)

הפרויקט ההתנדבותי של מכללת הדסה, מערך העיניים של הדסה והעירייה: בדיקות עיניים לגיל הזהב

הפרויקט המשותף של המכללה האקדמית הדסה, מערך העיניים של הדסה ועיריית ירושלים: רופאי עיניים, אופטומטריסטים וסטודנטים לאופטומטריה מתנדבים במרכזי יום לגיל הזהב ומבצעים בדיקות עיניים במטרה לשפר להם את איכות הראייה

פורסם בתאריך: 27.6.23 15:17

במסגרת פרויקט משותף של החוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה, מערך העיניים בהדסה ועיריית ירושלים, סטודנטים של החוג יחד עם אופטומטריסטים ורופא.ת עיניים יוצאים בהתנדבות לבדיקות עיניים למבוגרים במרכזי יום לגיל הזהב. יום שכזה משלב בתוכו בדיקות ראיה, בדיקת רופא.ת עיניים וכן הרצאה של הרופא.ה על מחלות עיניים נפוצות בגיל המבוגר ודרכי טיפול. הנבדקים זוכים גם למשקפיים בחינם מחוג לאופטומטריה ומקבלים טיפים חשובים לשמירה על בריאות העיניים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"במסגרת הפרויקט ניתן לתאם מועד הגעה לביתו של המטופל ולבצע את בדיקת הראייה בביתו", נמסר ל"כל העיר". "מאז תחילת הפרויקט הביקושים הולכים וגוברים והנהלת הפרויקט משתדלת לספק מענים כוללניים  לכל אוכלוסיית המבוגרים הדרושים לכך".

הדס בן אלי, ראשת החוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה: "אותרו בעיות עניים משמעותיות לא מטופלות שאילולא בדיקות הסקר הללו, לא היו מאובחנות וזוכות לטיפול. אותרו אף בעיות רפואיות משמעותיות ביותר, שהובילו לאיתור הזמנה לבדיקות מורחבות והמשך טיפול .  כמכללה אקדמית מובילה בתחום האופטומטריה, אנו שמחים להוות כוח מוביל בסייע לכל המבוגרים הזקוקים לכך בתחום,  שהביקוש לו מצד המטופלים רק הולך וגובר".

"על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי", מציינים במכללת הדסה, "כל אדם מעל גיל 40 נדרש להגיע לבדיקת רופא עניים ואופטומטריסט אחת לשנה. ניתן לבצע זאת במרכזים פרטיים, קופות חולים, בתי חולים ועוד. פרויקט זה, מהווה כוח מוביל משמעותי ומסייע להתמודד מול המחסור הקיים בענף".

יש לציין כי החוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה מציע תואר ראשון ושני באופטומטריה בשני קמפוסים נפרדים: קמפוס נביאים, קמפוס לסטודנטים מכל המגזרים וקמפוס שטראוס, קמפוס חרדי . בחוג חושפים את הסטודנטים לכמה שיותר מחקרים וחידושים, מגלים שיתופי פעולה עם גורמים מהארץ ומחו"ל. הסטודנטים עוברים הכשרה ייעודית לתחום מסוים, כמו ילדים, קטרקט וביומטריה, נוירואופתלמולוגיה, מחקר קליני, רשתית, קרנית וכו' ועובדים בשיתוף פעולה עם רופאי העיניים.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר