תותחנים (צילום: זאב רדובן, מתוך ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)
תותחנים (צילום: זאב רדובן, מתוך ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

50 שנים של אש: עצרת הצדעה ללוחמי התותחנים בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים, בבריכת הסולטן

העצרת תיערך ביום ראשון, 2.7, בהשתתפות ותיקי החיל, משפחות שכולות, לוחמים בסדיר ובמילואים ובכירי מערכת הביטחון. בערב יופיעו הזמרים אלה לי להב, אור עמרמי ברוקמן ובניה ברבי

פורסם בתאריך: 29.6.23 11:45

ביום ראשון, 2.7, יתקיים אחד האירועים הראשונים לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. עמותת התותחנים בשיתוף חיל התותחנים ועיריית ירושלים, תקיים עצרת ענק שמטרתה להצדיע ללוחמים וותיקי החיל שהשתתפו במלחמה ולהציג את עוצמת החיל מאז ועד היום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ל"כל העיר" נמסר כי "לפני העצרת יתקיים טקס חשיפה מרגש, אשר יציג את התותח "רועם" החדש, מערכת הנשק שעתידה להפוך לאחד הכלים הקטלניים והחדשניים ביותר של צה"ל. התותח בעל קצב אש של שמונה פגזים בדקה ומערכת טעינה ממוחשבת ועתידנית, והינו התותח האוטומטי הראשון שנכנס לשירות בצה"ל".

העצרת תיערך בבריכת הסולטן, ואליה צפויים להגיע אלפי לוחמי תותחנים שהשתתפו במלחמות לאורך השנים, בני המשפחות השכולות ומפקדי עבר, לצד חיילים וקצינים בהווה, משרתי מילואים ובני משפחותיהם. "במהלך הערב יוצגו סיפורים שונים המתארים את תרומתו יוצאת הדופן של חיל התותחנים במלחמה מזוויות שונות, תוך חיבור הדוק של מורשת הקרב לדור ההווה וחזון החיל", עוד נמסר.


בריכת הסולטן (צילום: סוכונות שמואל כהן)

בריכת הסולטן (צילום: סוכונות שמואל כהן)


 

העצרת תתקיים במעמד יו"ר עמותת התותחנים תא"ל (מיל') דני כסיף, קצין תותחנים ראשי תא"ל נרי הורוביץ ומפקדים בכירים. בערב יופיעו הזמרים אלה לי להב ואור עמרמי ברוקמן, יוצאי כוכב נולד המשרתים בלהקה צבאית, והזמר בניה ברבי יחתום את הערב בהופעה מיוחדת לכבוד המשתתפים.

יש לציין כי במסגרת ההכנות לעצרת, התגלו סיפורים מצמררים שחשפו פרטים רבים על גבורתם, תושייתם ואומץ ליבם של לוחמי התותחנים בשטח. הסיפורים צפו ועלו לראשונה, 50 שנה לאחר המלחמה. חלק מהסיפורים המרגשים גרמו לסגירות מעגל בין לוחמים שלא נפגשו כבר עשרות שנים, חלקם יגיעו מחו"ל במיוחד לכבוד העצרת ויזכו לפגוש את החברים איתם לחמו כתף אל כתף במשך ימים ושבועות ארוכים בחזית הדרומית והצפונית, עד הכרעת האויב.

בסוף הערב יועלו לבמה, לאות כבוד מיוחד, הלוחמים שהוענקו להם עיטורים על מעשי גבורה במהלך המלחמה.

תא"ל דני כסיף, יו"ר עמותת התותחנים: "לוחמי התותחנים השתתפו בקרבות הקשים ביותר במהלך המלחמה בחזית הצפונית והדרומית ותרמו בהכרעת הקרבות, הצילו חיים של מאות לוחמים והפגינו יוזמה, פיקוד ואחריות בסיטואציות בלתי אפשריות – והכול בצניעות ובשקט. החלטנו לקיים את העצרת לכבודם, בירושלים, להשמיע את הסיפורים לדור ההווה של החיל, להתייחד עם זכר הנופלים שבזכותם אנחנו כאן ולהיזכר בעוצמת החיל מאז ועד היום. אני מזמין את כל לוחמי חיל התותחנים, לאורך כל השנים להגיע לערב בלתי נשכח".

ההרשמה לעצרת פתוחה דרך אתר יד לתותחן בכתובת: https://www.beithatothan.org.il/50years/
או בטלפון – 04-6396573

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פעם תותחן תמיד תותחן

    מעניין את מי הזמינו, בתור תותחן לשעבר, ששרת בלבנון ובגבולות לא ידעתי על הארוע…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר