העימותים בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)
העימותים בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

תיעוד: התפרעו והתעמתו בשער שכם, ריססו בגז פלפל ודפקו על דלתות בעיר העתיקה

כוחות המשטרה פעלו להדיפת המתפרעים ומניעת החיכוך בין המעורבים והדפו את מפרי הסדר. שני חשודים נעצרו

פורסם בתאריך: 6.7.23 12:47

התפרעו והתעמתו עם צעירים בשער שכם, ריססו בגז פלפל ודפקו על דלתות בעיר העתיקה. שני חשודים, תושבי ירושלים, נעצרו על ידי המשטרה לאחר שהגיעו עם חבריהם שפוזרו, זאת במטרה להתעמת עם עוברי אורח ולחולל פרובוקציה והפרת סדר בעיר העתיקה בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בבית הכרם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ממשטרת ירושלים נמסר כי "אמש, הגיעו כעשרים צעירים דרך שער שכם לעיר העתיקה במטרה לעורר פרובוקציה, להתעמת ולהפר את הסדר, ולא בפעם הראשונה. כבר בשער שכם התעמתו מילולית עם צעירים ובשלב מסוים, אחד מהם תקף אדם פיזית והאחר, התיז לכיוון פניו גז פלפל".



"בהמשך", עוד נמסר, "אותם מפרי סדר, נכנסו לתוך הרובע המוסלמי בעיר העתיקה שם ייצרו חיכוך ועימותים עם מקומיים ועוברי אורח, התפרעו ודפקו באופן פסול על דלתות במקום. כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג"ב פעלו להדיפת המתפרעים ומניעת החיכוך בין המעורבים והדפו את מפרי הסדר שסרבו להשמע להוראות השוטרים. בנוסף, השוטרים עצרו שני חשודים שהיו דומיננטיים בביצוע המעשים הפסולים שתוארו – תושבי ירושלים ועלי כבני 17,13, וברשות אחד מהם נתפס גז פלפל".

כתוצאה מהפרת הסדר וההתפרעות האלימה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשודים שנעצרו על ידי השוטרים, הועברו לחקירה בתחנת שלם.

"לצערנו, מדובר בתופעה פסולה של מספר בני נוער, המגיעים לאזור שער שכם לעיתים קרובות מתוך כוונה פסולה להתעמת מילולית ופיזית עם צעירים המתגוררים, עובדים או מסתובבים באזור", מוסרים במשטרה. "מעשים אלו מביאים לעיתים, וכפי שהיה גם אמש, לחיכוך ואלימות פיזית, ומשזה מתרחש, הם פונים לכוחות המשטרה והביטחון בכדי שיסייעו להם, או מלינים כלפי שוטרים ולוחמי מג״ב שנאלצים לפעול נגדם. בנוסף, מעשים אלו מעסיקים את כוחות השיטור והביטחון באזור, ופוגעים במשימתם העיקרית לשמירת הביטחון והסדר תוך יצירת אירועי חיכוך מיותרים. מטרתם הברורה היא לחולל פרובקציות, שלאחריהן בד״כ גם חלקם מפרסמים ברשתות החברתיות שקרים וחצאי אמיתות ביחס לאירועים אלו הנוצרים יש מאין, כשהם מציגים עצמם כקורבנות תמימים. אנו רואים בחומרה את הפגיעה הגסה והאלימה של אותם צעירים במכוון במרקם החיים הייחודי והעדין המתקיים באזור לבני כל הדתות, וקוראים להם ולהוריהם לקחת אחריות על מעשיהם ולהימנע ממעשים מעין אלו. המשטרה תמשיך לפעול נגד כל מי שיגיע לעיר העתיקה בירושלים במטרה להתעמת, להתפרע, להפר את הסדר ולחולל פרובוקציה ואלימות מכל סוג שהיא- קטינים או בגירים, יהודים, מוסלמים או נוצרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר