מקרה ונדליזם באוטובוס, הנהג רועי תורג'מן שהותקף בחודש האחרון ברמות (צילומים: סופרובס)
מקרה ונדליזם באוטובוס, הנהג רועי תורג'מן שהותקף בחודש האחרון ברמות (צילומים: סופרובס)

האלימות נגד נהגי אוטובוס ברמות: זו תוכנית הפעולה של המשטרה

לאור העלייה במספר אירועי האלימות והוונדליזם כלפי נהגי חברת סופרבוס בצפון ירושלים, בדגש על שכונת רמות, החליטה המשטרה על שורת צעדים להתמודדות, כולל פעילות שטח יזומה

פורסם בתאריך: 17.7.23 14:05

היחסים בין תושבי ירושלים לבין נהגי חברות האוטובוס בעיר מורכבים מאין כמוהם. מחד, התושבים טוענים ליחס מזלזל מצד חלק מהנהגים, לנהיגה פרועה ולחוסר התחשבות – כמו למשל נהיגה במהירות גבוה ביציאה מהתחנות ועוד לפני מספיקים הנוסעים לתפוס את מקומם. מנגד, הנהגים מתלוננים לא אחת על אלימות מילולית ופיזית שמופנית כלפיהם מצד הנוסעים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

בחודשים האחרונים, כך נדמה, עלה מספר אירועי האלימות והוונדליזם כלפי נהגים בירושלים, בעיקר בצפון העיר ובדגש על שכונת רמות. כמעט מדי שבוע מתרחש אירוע כזה, שמלווה לא אחת בנזק רציני לאוטובוסים ולתחושת חוסר נוחות ופחד בקרב הנהגים.

כך למשל, בשבוע שעבר תקפו מספר נערים ברמות את הנהגים במסוף מירסקי, תוך שהם משליכים לעבר המסוף חפצים וחובטים באוטובוס. שבועיים קודם לכן, בסוף חודש יוני, הותקפו שני נהגים בגז מדמיע באירוע משולב שבו צעירים הפריעו לתנועת האוטובוס על הכביש ובתוך האוטובוס חבריהם ריססו בגז מדמיע.

 

 

בשל ריבוי האירועים, התקיימה השבוע פגישה בין שוטרי תחנת לב הבירה במשטרת ירושלים לבין נציגי חברת סופרבוס, כדי להתמודד עם העלייה באירועי האלימות בתחבורה הציבורית בשכונת רמות.

במפגש הדגישו נציגי המשטרה את החומרה באירועי האלימות והבטיחו כי יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם למיגור הפשיעה והאלימות. בין הפעולות האופרטיביות ציינו במשטרה כי יינתן טיפול מהיר בתלונות שיוגשו בנושא אלימות כנגד נהגים, תוך הדגשת הצורך בשיתוף פעולה והעברת תיעוד מצולם של אירועי אלימות ממצלמות האוטובוס. במשטרה אף ביקשו מהנהגים להתשמש בלחצני המצוקה בזמן אמת כדי לקצר את זמני ההגעה של הניידות.

בנוסף, סוכם כי המשטרה תפעל בשטח בפעילות יזומה לפי שעות שבהן האלימות גוברת ואף תעקוב אחר האפקטיביות של הצעדים החדשים.
מנגד, נציגי סופרבוס ביקשו לתת דגש על שכונת רמות, והעלו את הטענה כי מספר האלימות בשכונה גבוה בהשוואה לשכונות אחרות. עוד ציינו בסופרבוס כי בקרב הנהגים שוררת תחושת חוסר ביטחון וציינו כי ישנם נהגים שביקשו שלא להיכנס לשכונה.

כמו כן, נציגי סופרבוס ביקשו מהמשטרה לקיים הדרכות לנהגים להתמודדות עם אירועי אלימות, והדבר יישקל על ידי המשטרה. כמו כן, חברת סופרבוס תפעל להעביר במהירות האפשרית ובזמן אמת תיעוד של סרטונים מאירועי אלימות.

מאיגוד התחבורה בכוח לעובדים נמסר בתגובה: "אני גאים בכך שסכסוך העבודה בו נקטנו בסופרבוס והחשיפה הציבורית בהובלת איגוד עובדי התחבורה בכוח היא זאת שהוציאה את סוגיית האלימות מהמחשכים והזיזה את כלל הגורמים לפעולה. הפעילות מבורכת, אך לא תעצר אלימות באוטובוסים ללא אבטחה קבועה בקווים מועדים לפורענות. לחצן מצוקה, שבכלל לא תמיד עובד, אינו אפקטיבי כאשר התוקפים בורחים מיד לאחר מעשה. חשוב גם לזכור שלא מדובר רק ברמות. ירושלים סובלת מגל אלימות עם עליה של 32 אחוז במקרי התקיפה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אנו קוראים להנהלת החברה ולמשטרה לפעול בשיתוף עם וועד העובדים. כפי שמובהר בסכסוך העבודה, לא נהסס להשבית את הקווים ללא שינוי מהותי. על חיי הנוסעים והנהגים לא נתפשר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח שומר חוק

    למה כשחברת אגד הפעילה את קווי האוטובוס ברמות לא היתה אלימות נגד נהגים?

  2. דרייברומט

    המשטרה איבדה את אפקט ההתרעה נגד האלימות בעצם העובדה שפרסמה אפשרות לפעולה בנושא.
    די במצב של 2-3 סמויים באוטובוס ובמקביל ניידת סמויה באזור שתוזעק באמצעות לחצן מצוקה ויעצרו את המתפרעים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר