פסגת זאב, כוורת זיקוקים שנתפסו על ידי המשטרה (צילומים: אורן בן חקון, דוברות המשטרה)
פסגת זאב, כוורת זיקוקים שנתפסו על ידי המשטרה (צילומים: אורן בן חקון, דוברות המשטרה)

בסוף זה ייגמר באסון: קליע מירי תועה נפל בחצר גן ילדים בפסגת זאב. אין נפגעים

בוקר רועש וקשוח עבר על תושבי ירושלים, בעיקר בשכונות הקצה הגובלות בשכונות מזרח העיר. בעקבות פרסום תוצאות בחינות הבגרות - בוצע ירי זיקוקין וגם ירי חי לאוויר. באחד האירועים - קליע נפל בחצר גן ילדים בשכונת פסגת זאב. המשטרה פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 20.7.23 15:38

במסגרת "חגיגות" ה'תאוג'יהי' – פרסום תוצאות בחינות הבגרות במזרח ירושלים – בוצע, בין היתר, ירי חי באוויר, כאשר אחד הקליעים של הירי הזה נפל בחצר של גן ילדים ברחוב סדן בפסגת זאב.

עם קבלת הדיווח לפני מספר שעות, חוקרי תחנת שפט פתחו בחקירת אירוע. במשטרה מציינים כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מה שכן נגרם זה תבהלה בקרב תושבים והורים לילדים בגן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


חבר מועצת העיר יהונתן יוסף התייחס לאירוע וכתב ברשתות החברתיות: "עד מתי? מחכים לאבידות בנפש? הגיע זמן משילות. הגיע הזמן לנקות את מחנות הפליטים מבנייה בלתי חוקית ומנשק ולגבות מחיר כבד מהמחבלים. הם יורים מהמגדלים מעבר לחומה שרובם לא חוקיים. לא להפקרת שכונות התפר".

גורמים בפסגת זאב מוסיפים: "לצערנו, אנו כבר מורגלים לאירועים כאלה. זה קורה כל שני וחמישי בערך, אבל זה עדיין מבהיל, בטח בקרבת גן ילדים. הסברה היא שבתוך כל ירי הזיקוקין, בוצע גם ירי חי באוויר, ואחד הכדורים נפל בסמוך לגן הילדים".

 

 

בתוך כך, החל משעות הבוקר נשמעים ברחבי מזרח ירושלים (ובישראל כולה) קולות ירי, בעיקר של זיקוקין אבל לא רק, בעקבות פרסום תוצאות בחינות הבגרות ברשות הפלסטינית, שחלק נכבד מתלמידי מזרח העיר לומדים את התוכנית החינוכית שלה.

כפי שפורסם ב"כל העיר", משטרת ירושלים נערכה לירי המוגבר הבוקר וביצעה פעילות מונעת ופעילות בשטח כדי להקטין את ממדי התופעה.

במשטרה מדגישים כי "משטרת מחוז ירושלים ממשיכה לפעול גם בשעות האחרונות בכוחות מתוגברים לאכיפה, תפיסת הזיקוקין וחקירת המעורבים בהפצתן, החזקתן ושימוש בהן. בפעילות שוטרי מחוז ירושלים החל מהלילה ועד לשעה זו, נתפסו כ- 150 כוורות זיקוקין ברחבי מזרח ירושלים ובעיר העתיקה ונעצרו/עוכבו 12 חשודים בהחזקתן והם הועברו לחקירה במשטרה".

במשטרה מספרים על תפיסות מוצלות בשכונות ואדי אל ג'וז, שייח ג'ארח וא-טור, כמו גם בבית חנינא, שאם נתפס חשוד שהשליך שקית שהכילה בתוכה כוורות זיקוקין.

"בפעילות מג"ב עוטף ירושלים שהחלה במהלך הלילה בחיזמא וקלנדיה ובמ.פ שועפאט", מוסיפים במשטרה, "נתפסו 75 כוורות זיקוקין ונעצרו 3 חשודים בהחזקתן. בנוסף, בפעילות שוטרי מרחב דוד ובסיוע והכוונה של מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000) זוהו מספר חשודים בשעת הפעלת זיקוקין והם עוכבו לחקירה".

במשטרה מסכמים ואומרים: "פעילויות אלו, מצטרפות למעצרי חשודים ולאיתור מאות כוורות זיקוקין בימים האחרונים על ידי שוטרי מחוז ירושלים. נזכיר שוב, כי הפעלת זיקוקין שלא בידי אדם מוסמך- מהווה סכנה ממשית למשתמש בהם ולכל מי שנמצא בקרבתו. משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת למצות את הדין עם אותם פורעי חוק שיסכנו את חייהם, סביבתם ואת שלום הציבור ורכושו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר