גלריה יום ירושלים מהכותל צילומים הקרן למורשת הכותל המערבי (19)
הכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת: אלו הצירים שייחסמו היום, ראשון, לתנועה

אחרי מפגן העוצמה וצעדת הענק לירושלים, הבוקר, ראשון, ייפתח בתפילה המונית בכותל המערבי, ולאחרי שרשרשת אנושית מהכותל ועד הכנסת. משטרת ירושלים ערוכה ליום של הפגנות, וצירים רבים ברחבי העיר ייחסמו לתנועה מלאה או חלקית

פורסם בתאריך: 23.7.23 07:42

קצת יותר מ-24 שעות לפני שבכנסת יצביעו על החוק לצמצום/ביטול עילת הסבירות – המחאה נגד הרפורמה/המהפכה המשפטית עולה מדרגה. אתמול, מוצ"ש, יצאו מהבית מאות אלפי מפגינים ברחבי הארץ, עם שני מוקדים מרכזיים – קפלן בתל אביב וירושלים – עם צעדת הרבבות שהגיעה לעיר ועם אלפי שהתמקמו לאחריה ב"עיר אוהלים" בגן סאקר-עמק המצלבה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לו"ז אירועי המחאה

08:00 – תפילה המונית בכותל.
08:45 – שרשרת ידיים אנושית מהכותל לכנסת.
10:00 – מחאת המשפחות השכולות בכנסת.
12:00 – מחאת האקדמיה ומקצועות הרפואה – מגשר המיתרים עד לגבעת רם.
13:00 – כנס חירום של הסתדרות הרופאים בבנייני האומה.
14:00 – הייד פארק אקדמיה בגבעת רם.
16:00 – אירועי מאחז האוהלים בגן סאקר.



גם היום, ראשון, צפויות מחאות והפגנות ברחבי ירושלים, ובמשטרת ירושלים ערוכים ומוכנים לאתגרים הרבים עם חסימות כבישים וצירים באופן מלא או באופן חלקי.

 

 

השינויים בהסדרי התנועה:

– משעות הבוקר ולמשך היום ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים או חלקם: קפלן, זוסמן ועזה.
– במהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב, לסירוגין ובהתאם לצורך: רחוב רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורחוב רופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים.
– כמו כן – ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "שוטרים רבים יאבטחו את המחאות ויפעלו להכווין את התנועה ולשמירת הסדר הציבורי. ציבור המוחים מתבקש להפגין כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מהפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ואלימות מכל סוג שהיא. כל ניסיון להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק- יטופל בהתאם; ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים, להימנע ככל שניתן מהגעה עם רכבים לצירים החסומים בזמנים האמורים, להסתייע באפליקציות הניווט ולהשתמש בדרכים חלופיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שלומית

    הכלבים הגיעו לעירנו אין להם מקום פה יאללה תחזרו לתל אביב עיר הזימה והזבל

  2. מרינה

    מטעם הסתדרות וארגוני המיילדות נמסר כי מהלילה בחצות ועד להודעה חדשה יחסמו גם צירי הלידה ברחבי המדינה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רבבות מפגינים מאמינים שרק אם תתקיים עילת הסבירות אז כאשר שופטי העליון יחליטו שמה שהממשלה מחוקקת הוא לא סביר יוכלו לבטל את קביעות הממשלה בעזרת עילת הסבירות וכך נשמור על הדמוקרטיה. אבל מה שאותם רבבות מפגינים תמימים לא יודעים זה שבישראל שופטי העליון לא זקוקים לעילת הסבירות כדי להתעלם מהחקיקה של הכנסת אם הם רק רוצים בכך. ואיך אני יודעת את זה ? תיק אמבש מוכיח.

    ב 09/08/18 כשועדת חוקה חוק ומשפט ישבה לחוקק את "חוק העבדות" היא קבעה חד משמעית שלא יכולה להתקיים עבדות בתוך משפחה. כלומר סעיף העבדות בחוק העונשין סעיף 375א לא נועד למקרים של משפחה עם ילדים. אי אפשר להתייחס ליחסים בין בני זוג נשואים כמתן שירותי מין של צד אחד לשני, אחרת המדרון יהיה חלקלק מאוד.

    ניתן לראות בפרוטוקול מס' 46 -קרן ויינשל, היועצת המשפטית של ועדת חוקה חוק ומשפט, הכריזה שסעיף עבדות לא נועד למקרים של בעל ואישה שחיים יחד וכל יושבי הוועדה הסכימו איתה.

    אולם ראו זה פלא –
    בתיק אמבש שופטי בית המשפט העליון התעלמו מהחקיקה של הכנסת, לא התאמצו אפילו למצא איזה תירוץ כמו "עילת הסבירות" (שהרי זה לא סביר לגמרי לקבוע עבדות במשפחה. עבדות נועדה לעובדים זרים וסחר בבני אדם!) אבל למרות החלטת הכנסת שאין עבדות בין בעל ואישה, שופטי העליון עשו כרצונם וקבעו באופן הכי אבסורדי שיש עבדות במשפחת אמבש וכך הצליחו לתפור תיק פלילי חמור לדניאל, כי יחסי המין בין בעל ואישה הפכו פתאום ל"סיפוק שרותי מין" והקשר הכלכלי במשפחה הפך בין רגע ל" ניצול כלכלי"
    כי כך קבעו השופטים
    בניגוד להחלטת המחוקק.

    עכשיו תסבירו לי:
    על מה אתם מפגינים?
    למה השופטים זקוקים לעילת הסבירות כשהם מצליחים לעקוף את חוקי הכנסת גם בלעדיה ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר