אילוסטרציה גן ילדים (צילום: pixabay.com)
אילוסטרציה גן ילדים (צילום: pixabay.com)

שיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה: רפורמת תומכות החינוך (סייעות) יוצאת לדרך

הרפורמה מחוללת שינוי יסודי בתפיסת המקצוע: מסייעת לתומכת חינוך. יותר מ-55 אלף עובדות ועובדים יזכו לשיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה, כולל תוספות ומענקים ייחודיים, שמשפיעים על השכר הריאלי

פורסם בתאריך: 8.8.23 12:26

לאחר משא ומתן ממושך בין ההסתדרות, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי נחתמה היום (שלישי) הרפורמה בשכר ובתנאי ההעסקה של תומכות החינוך ברשויות המקומיות. הרפורמה תקדם באופן משמעותי את מעמדן של יותר מ-55,000 תומכות החינוך ותחולל שינוי יסודי בתפיסת המקצוע, מ-סייעת לתומכת חינוך, בין היתר גם על ידי ההכשרות וההשתלמויות המקצועיות. ההסכם יתמרץ עובדות חדשות להצטרף כצוות חינוכי משמעותי במערכת החינוך לגיל הרך מתוך מטרה לפתור את מצוקת כוח האדם בקרב הסייעות בשלטון המקומי.

להלן עיקרי ההסכם: 

•תוספת שכר: שכר היסוד של תומכות החינוך יועלה ביותר מ-20% ויעמוד מעתה על 7,000 שקל עד 8,000 שקל למשרה מלאה לעובדת מתחילה ללא ותק, וע"פ החלוקה הבאה:

•שכר הבסיס של תומכת חינוך אישית משלבת / רפואית יועלה ל–7,000 שקל.

•שכר הבסיס של תומכת חינוך בגן / בבית ספר יועלה ל –7,200 שקל. שכר הבסיס של תומכת חינוך מיוחד יועלה ל–8,000 שקל.

•תוספת וותק חודשית לשכר בסך 50 שקלים לכל שנת וותק, עד ל-40 שנות וותק.

•קידום ופיתוח מקצועי: ההסכם מסדיר את פיתוח הפרופסיה המקצועית של תומכות החינוך ועל קידום המקצועיות על-ידי השתלמויות והכשרות שבגינן יזכו לתוספת רמה מקצועית שלבין 400  ל- 1,600 שקלים, בהתאם לרמה המקצועית.

•קיצור שבוע העבודה: שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות לאורך תקופת ההסכם שבסיומה תיבחן האפשרות לקיצור בשעה נוספת. בהמשך מתוכנן קיצור נוסף ל-39 שעות שבועיות, במידה שלא יהיה מחסור בתומכות החינוך בשנת 2027. המהלך יגדיל את ערך השעה למשרה מלאה, ויאפשר איזון ראוי יותר בין בית לעבודה.

•תמריצי  התמדה:  תמריץ התמדה חודשי של  עד 600 שקל לתומכת חינוך שלא תיעדר מעבודתה, וכן מענק שנתי של 1,000 שקל לתומכת חינוך שנעדרה עד 10 ימי מחלה במצטבר.

•דמי החלפת גננת: תומכת חינוך שמחליפה גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בכל יום, בנוסף על שכרה.

•לוח חופשות ותגמול: לוח החופשות יותאם לזה של משרד החינוך, לצד תגמול נוסף בגין עבודה בפגרת הקיץ ובחופשות החגים (במגזר היהודי – חנוכה ופסח, במגזר הערבי  – חופשת החורף והאביב).

•הטבות נוספות בהסכם: קצובת ביגוד שנתית,  ובניה של  מסלול הכשרה של תומכות חינוך לתואר אקדמי בחינוך במסלול "אופק בתנועה" בסבסוד משמעותי של המעסיקים.

יש לציין כי ההסכם נחתם בבית ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר יוני פת, וראש מינהל הסכמי עבודה ושכר במרכז השלטון המקומי, חגית מגן. בטקס השתתפו תומכות חינוך מרחבי הארץ.

"היום הזה עבורי הוא סגירת מעגל חשובה בחיי כמנהיג עובדים", אמר יו"ר ההסתדרות בר-דוד. "עשינו היסטוריה, וכפי שהבטחתי, הפכנו את תפקיד הסייעת בגני הילדים לתומכת חינוך, פרופסיה בליבת הפעילות הפדגוגית. ההסכם הייחודי מביא בשורה גדולה לעשרות אלפי עובדות ועובדים, עם עלייה דרמטית בשכר, מענקים ייחודיים, הכשרות מקצועיות ומנגנון קידום אפקטיבי. עכשיו אני קורא לכן, תומכות החינוך, תזקפו ראש! הבאנו מהפיכה שעולה הרבה כסף, ושמנו על השולחן את החשיבות של המקצוע שלכן! אני מודה לשותפים בהסתדרות, במשרד האוצר ובמרכז השלטון המקומי על הסכם ראוי, שנותן מענה משלים וייחודי להסכם המסגרת שחתמנו במגזר הציבורי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר