גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

לקראת פתיחת שנת הלימודים – האם הצהרונים בגני המתנ"ס יושבתו?

לאחר שנחתמה הרפורמה בשכר ובתנאי ההעסקה של הסייעות בחינוך - איגוד הצהרונים קורא למשרדי החינוך והאוצר לעמוד במחויבותם לבית הדין לעבודה ולפרסם בהקדם "קול קורא" המגדיר את תנאי ההעסקה של העובדות בצהרונים. "אם לא יהיה פתרון ראוי, לא נהסס להשבית את פתיחת שנת הלימודים", אומרים באיגוד

פורסם בתאריך: 9.8.23 16:07

באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים מברכים את הצדדים הרלוונטים על שיפור שכר סייעות הגנים וההכרה במעמדן הראוי – כעובדות חינוך, אולם באיגוד טוענים כי "יש לחולל שינוי דומה גם בתנאי עובדות הצהרונים".

שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים ושכרן של עובדות הצהרונים בירושלים עדיין לא הוסדר. ל"כל העיר" נמסר כי "איגוד הצהרונים בכוח לעובדים קורא למשרדי החינוך והאוצר לעמוד במחויבותם לבית הדין לעבודה ולפרסם בהקדם "קול קורא" המגדיר את תנאי ההעסקה של העובדות".

בה בעת קורא האיגוד לעיריית ירושלים לפעול בכל הכוח לשיפור שכרן של עובדות הצהרונים בעיר. "אדישות העירייה תוביל אותנו לשנה נוספת בה מובילה ירושלים במחסור כוח אדם בצהרונים", טוענים באיגוד הצהרונים.

כזכור, בתחילת השנה שעברה עזבו 30% מעובדות השנה הקודמת. "תוספות השכר שניתנו עתה לעובדות הגנים מעמיקות עוד יותר, את הפער בינן לבין עובדות הצהרונים. מפחיד לחשוב מה תהיינה ההשלכות על עזיבת העובדות", מציינים באיגוד.

"ללא שיפור מהותי בתנאי עובדות הצהרונים – מובילות וסייעות – יועמק הפער בינן לבין עובדות הבוקר, והמחסור המשווע בעובדות רק יגדל", מדגישים באיגוד. "יש לפעול באופן מיידי לשיפור תנאי העובדות רגע לפני קריסת מערכת הצהרונים בעיר".

"אם לא יהיה פתרון ראוי, לא נהסס להשבית את פתיחת שנת הלימודים כפי שעשינו בעבר", עוד נמסר. "על רווחת העובדות וביטחון הילדים לא נתפשר".

תגובת עיריית ירושלים: "שכר הסייעות, נקבע ע״י משרד החינוך ב'קול קורא' שמפורסם בתחילת כל שנה. הקריאה לשנה"ל הקרובה טרם פורסמה, ועתידה להתפרסם בקרוב. על פי ההסכם שהושג בחודש יוני האחרון בין המנהלים הקהילתיים המעסיקים את הסייעות לבין ארגון העובדים המייצג, ולאחר התערבות העירייה, שולמו לעובדות מענקים כספיים גבוהים וחסרי תקדים. הסכם זה קובע כי מיד עם פרסום הקול הקורא לשנה"ל ע״י משרד החינוך, ינוהל מו"מ בנוגע לשכר העובדות. מכיוון שמסמך זה טרם פורסם, לא החל המשא ומתן. על אף העובדה שעיריית ירושלים אינה המעסיקה של סייעות הצהרונים, היא תמשיך לפעול בכלים העומדים לרשותה, במטרה לשפר את שכרן של העובדות, כפי שעשתה גם בעבר".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר