הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)
הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)

מדהים: תרומת ענק של מיליוני יורו מתורמת אנונימית הועברה לטובת טיפול בילדים חולי סרטן בהדסה

"הדסה אינטרנשיונל" והמרכז הרפואי הדסה, הודיעו היום (שני) על התרומה הנדיבה שהתקבלה מתורמת צרפתיה, אשר ביקשה להישאר בעילום שם וניהלה את התרומה באמצעות הדסה צרפת

פורסם בתאריך: 14.8.23 16:03

תרומה מרשימה בסך 5 מיליון יורו הוענקה להדסה, לטובת קידום המחקר והטיפול בילדים חולי סרטן. ארגון נשות הדסה העולמי, "הדסה אינטרנשיונל" והמרכז הרפואי הדסה, הודיעו היום (שני) על התרומה הנדיבה שהתקבלה מתורמת צרפתיה, אשר ביקשה להישאר בעילום שם וניהלה את התרומה באמצעות הדסה צרפת, בהובלתם של פרופ' עמנואל מסאס, נשיא הדסה צרפת, וד"ר סידני אוחנה, נשיא הכבוד.

באירוע ההכרזה על התרומה יוצאת הדופן, השתתף פרופ' מסאס והודגש כי "תרומתה של הגברת מיועדת לתמיכה במחקר בתחומי אונקולוגית ילדים, תוביל לתגליות ולפריצות דרך ותשפר עוד יותר את איכות הטיפול בחולים צעירים הנאבקים בסרטן בבית החולים הדסה עין כרם".

התורמת, אשר כאמור ביקשה להישאר חסויה על אף העניין הרב שמייצרת תרומתה הנדיבה, החליטה להעניק את ההוקרה המשמעותית להדסה לאחר חשיפתה לפעילות ההומניטרית הנרחבת ויוצאת הדופן של צוותי המרכז הרפואי הדסה במהלך חודשי הפלישה הרוסית לאוקראינה. יחד עם ההתרגשות ממסירותו של הארגון בסיוע לפליטים האוקראינים ובמקביל להעמקתה בפעילות הענפה של הדסה צרפת בתחום אונקולוגיה ילדים בהדסה, בירושלים, היא לדבריה קיבלה השראה לנקוט בפעולה משלה. התורמת התוודעה לראשונה להישגיה ולפעילותה של הדסה באמצעות ראיון עם פרופ' עמנואל מסאס שפורסם בעיתון יהודי צרפתי, במהלכו  דן פרופ' מסס בשליחות ההומניטרית הרפואית החיונית של הדסה בפולין, בהציעה סיוע לפליטים אוקראינים הנזקקים.

"התורמת התרשמה מהמחויבות של הדסה לסייע לאוכלוסיות הנמצאות תחת נסיבות קשות ומורכבות ומהמחקר החדשני המתבצע במרכז הרפואי הדסה, והייתה נחושה לתמוך במטרות הנעלות אותן הוא מייצג", נמסר ל"כל העיר". "בראייתה, היא מכירה בחשיבות התמיכה בטיפול בילדים המתמודדים עם אתגרי הסרטן, ועל כן החליטה להקצות חלק נכבד מתרומתה לקידום מחקר בתחומי אונקולוגיה ילדים בהדסה והדגישה כי תרומה זו תאפשר לחוקרי הדסה להיות חלוצים בניסוי קליני אימונותרפי בסרטן לילדים. במקביל, לאור הקמתו לאחרונה של מרכז האורגנואידים הראשון בישראל בהדסה, יבחנו חוקרי ורופאי המרכז הרפואי דרכים לספק רפואה מותאמת אישית לילדים חולי סרטן אשר יוכלו לצאת נשכרים מטכנולוגיה מתקדמת זו".

בהדסה מציינים כי "התרומה תשמש גם לשדרוג הציוד והתשתיות של המחלקה האונקולוגית לילדים בהדסה עין כרם, תוך שיפור יכולות הטיפול בחולים צעירים. בנוסף, הודות לתמיכה הפיננסית, יעודכן ויורחב אתר הדסה הצרפתי ויתחזקו שיתופי הפעולה הצרפתיים-ישראלים".

בהבעת תודה מעומק הלב בשם הדסה צרפת, אמר פרופ' מסס עם קבלת התרומה, "הדסה צרפת מודה מאוד על תרומה יוצאת דופן זו, שתוביל להתקדמות של ממש בטיפול בסרטן בילדים – מבחינת גילוי מוקדם, טיפול ממוקד והמעקב הנדרש בחולים הצעירים הללו, שנפגעו מוקדם מדי בחייהם ממחלות כה קשות".

חורחה דינר, מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל הביע גם הוא את הערכתו: "לתרומה המהפכנית הזו מהדסה צרפת תהיה ללא ספק השפעה עמוקה על חייהם של אינספור ילדים ובני משפחותיהם, והיא תביא תקווה וריפוי לאלו הנאבקים בסרטן. מכיוון שסרטן נותר הגורם השני למוות בילדים, הוא בהחלט תחום הנמצא בעדיפות גבוהה בהדסה, ואנו מודים להדסה צרפת ולתורמיה על כך שהפכו את ההבדל הזה לאפשרי".


המשתתפים בטקס (צילום: שליו שלום)

המשתתפים בטקס (צילום: שליו שלום)


רודה סמולו, הנשיאה העולמית של ארגון נשות הדסה, אמרה: "ההוקרה הנדיבה במיוחד תאפשר לעמיתינו במרכז הרפואי הדסה לעשות צעדי ענק במאמצים להתמודד עם סוגי הסרטן הקשים הללו. התרומה מעניקה תקווה לחולי סרטן צעירים ולכל אוהביהם".

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל הדסה, סיכם: "עמיתיי ואני נדהמים מהיקף ההוקרה הזו עבור הדסה ומן הפוטנציאל שיש בזכותה לקדם ולהרחיב את הטיפול ולהציל חיים. אנו מודים לתורמת ולהדסה צרפת ולכל מי שעזרו על מנת לקדם את היוזמה האצילית הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר