קרדיט תמונות - שי שחר
החניון החדש בצפון העיר (צילום: שי שחר)

בשורה לתושבי ירושלים ומבקריה: חניון נחל צופים החדש נפתח להרצה

החניון החדש ממוקם בחלקו המערבי של הר הצופים, על צלע ההר, בנקודה מרכזית בצפון העיר - צומת גבעת המבתר-הגבעה הצרפתית, בצמוד לכביש 1 ובסמיכות לקו האדום של הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 20.8.23 18:12

כ-1,000 מקומות חניה חדשים וזמינים לציבור בחניון נחל צופים – חניון "חנה וסע" חדש בצפון העיר ועל ציר הקו האדום של הרכבת הקלה, ייפתח מחר, שני, לציבור הרחב לתקופת הרצה. החניון החדש ממוקם בחלקו המערבי של הר הצופים, על צלע ההר, בנקודה מרכזית בצפון העיר – צומת גבעת המבתר-הגבעה הצרפתית, בצמוד לכביש 1 ובסמיכות לקו האדום של הרכבת הקלה.

כאמור, החניון מכיל כ-1000 מקומות חניה, בחמש קומות, בשטח של כ- 26 אלף מ"ר. מבנה החניון ייחודי ובנוי בצורת חצי גורן הפונה לכיוון עמק הארזים.

יצוין כי החניון, אשר הוקם באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, הזרוע העירונית המבצעת את מיזמי התשתית והתחבורה עבור עיריית ירושלים, נפתח לתקופת הרצה ומשרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו. החניון החדש מאפשר למגיעים מחוץ לעיר, להחנות את רכביהם בקלות ובנוחות ולהמשיך ליעדם בנסיעה ברכבת הקלה בזמן קצר וללא פקקים. החניון ישרת גם את הנוסעים העתידיים ביתר קווי הרכבת הקלה הנסללים בימים אלו.

חניון נחל צופים הינו חלק ממספר חניוני "חנה וסע" שכבר קיימים וכאלה הנמצאים בתהליכי תכנון וביצוע ברחבי העיר. כלל החניונים העתידיים יוסיפו כ-7,500 מקומות חנייה חדשים לטובת תושבי ירושלים והבאים בשעריה.

"חנה וסע" נחל צופים מתווסף גם לחניון הוותיק בהר הרצל, הפועל בצידו השני של קו הרכבת האדום בדרום העיר.

מעבר למבנה הייחודי והמרשים של החניון, על מפלסו העליון הפונה אל הרחוב ותחנת הרכבת הקלה של הקו האדום, הוצבו ספסלים להנאת התושבים והנוסעים שיוכלו לעצור לרגע לצפות אל עבר הנוף המדהים לכיוון נחל צופים, שכונת רמת שלמה, שכונת רמת אשכול ושכונת גבעת המבתר עד עמק הארזים, ופשוט ליהנות מהדרך.

החניון מתחבר לשביל האופניים העובר בעמק הארזים ומתחבר לכל הפארקים לאורך העמק המשתרע בין החניון למתחם ספורט. בעמק ישנן עשרות פינות ישיבה כך שרוכבות ורוכבי האופניים ומשפחות המבלות בטבע, יוכלו להחנות את רכביהם בחניון וליהנות גם מרכיבה וטיול לאורך השבילים הייעודיים בנוחות, בבטיחות ובקלות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חניון נחל צופים החדש הוא חלק מתפיסת התחבורה המשולבת שאני מקדמת, המבוססת על חיבוריות וקישוריות. במרכזה של רשת התחבורה עתידית יעמדו מערכות להסעת המונים, כמו רכבת קלה או כבדה או אוטובוסי BRT. אל תחנת הרכבת הקרובה אליו יגיע הנוסע בכל דרך המתאימה לו, באופניים, ברגל, במיקרו מוביליטי – או ברכבו הפרטי, שאותו הוא יוכל להשאיר בחניון 'חנה וסע' מודרני ומקורה, כמו זה שאנו משיקים היום באחת הכניסות הראשיות לירושלים.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדי יום נכנסים לירושלים אלפי נוסעים מכביש 1 מזרח, מכיוון מעלה אדומים ויישובי חבל בנימין. מהיום הם מוזמנים להשאיר את רכבם בחניון נחל צופים החדש והמרווח, לעלות על הרכבת הקלה ולהגיע תוך דקות לכל יעד ברחבי העיר. ולא נשכח כי תוך שנים ספורות יעצור כאן גם הקו הירוק. משרד התחבורה פורש רשת של חניוני 'חנה וסע' בכל הכניסות לעיר, ובהן כ-7,500 מקומות חניה. מטרתנו היא לשחרר את מרכז העיר מהרכב הפרטי ולהשאיר אותו כמרכז אורבני שוקק חיים ומסביר פנים להולכי רגל ולרוכבי אופניים."

ראש העיר משה ליאון: "פתיחת חניון נחל צופים להרצה היא בשורה של ממש לתושבים ולמבקרים בעיר. החניון מאפשר חניה קלה ונוחה למגיעים מחוץ לעיר, וחיבור לרכבת הקלה לנסיעה קצרה וללא פקקים. נמשיך לפעול ליצירת פתרונות תחבורתיים חכמים וירוקים לתושבי העיר, שיהיו נגישים, מהירים, יעילים ובטוחים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר