עלון הבחירות של אריה קינג, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: פרטי, דניאל רחמים)
עלון הבחירות של אריה קינג, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: פרטי, דניאל רחמים)

בחירות 2023: סגן ראש העיר קינג נגד קהילת הלהט"ב. בבית הפתוח משיבים אש

כחלק מקמפיין הבחירות שלו מסמן אריה קינג, יו"ר 'מאוחדים', את "המאבק בכפייה הלהט"בית" כמטרה מרכזית. הבית הפתוח בתגובה: "קינג מציג בראווה את משנתו - מלחמה בכולנו... זוהי תזכורת חד משמעית לכל מי שרוצה שירושלים תישאר בית לכולם ולכולן לצאת להצביע ב-31.10". בתגובה לביקורת אומר קינג ל"כל העיר", "אנו פועלים מתוך כבוד ושוויון אמיתי לאפשר לכל קהילה וקבוצה בירושלים מענה על פי צרכיה האמיתיים ולא לפי אינטרסים של קבוצות לחץ"

פורסם בתאריך: 29.8.23 12:55

בחירות 2023: סגן ראש העיר אריה קינג מפרסם חלק מהמצע שלו לקראת הבחירות למועצת העירייה שיתקיימו ב-31.10.2023. בעלוני בחירות שהוציא קינג, יו"ר סיעת 'מאוחדים' האולטרה ימנית, שקיבל לא מכבר את תמיכתו של יו"ר 'עוצמה יהודית', השר איתמר בן גביר, תחת הכותרת "נלחם על קדושת ירושלים", הוא פורש את משנתו. והיא, איך נאמר בעדינות, לא הכי מותאמת לציבור הליברלי בירושלים.

את מה מסמן קינג בקמפיין הבחירות שלו? את שמירת השבת במרחב הציבורי בירושלים ועל ידי גופים עירוניים, את קדושת הכותל, מאבק נגד גופי תרבות שמאלניים רדיקליים (לדבריו), מניעת תכנים פרוגרסיביים למערכת החינוך בעיר. בין הנושאים שבהם נלחם קינג, כך על פי מנשר הבחירות שלו, "הכפייה הלהט"בית", מה שהצליח להרגיז ולקומם את אנשי הבית הפתוח בירושלים.

תחת הסעיף 'הכפייה הלהט"בית' מפרסם קינג את הדברים הבאים: 'פעילות נגד תקציבי העתק של הבית הפתוח', 'הפחתת מספר הדגלים ביום מצעד התועבה' (כך במנשר עצמו).


הסעיף נגד הקהילה הגאה בקמפיין של אריה קינג


הדברים, חשוב לציין, רחוקים מלהיות מדויקים.

התקציב שמעבירה עיריית ירושלים לבית הפתוח, שניתן לו רק בעקבות התערבות בתי המשפט, עומד על 750 אלף שקל. זהו לא סכום עתיק ולמעלה מכך – ביחס לתקציב עיריית ירושלים שעומד על כ-13 מיליארד שקלים.

באשר לדגלים במצעד הגאווה – הדגלים, חשוב לומר, נתלים ביום המצעד עצמו ומורדים בסיום אותו היום. בבית הפתוח יש מי שטוענים שלא מספר הדגלים מפריע דגלים ביום המצעד? תולים את הדגלים באותו בוקר ומורידים בסוף הערב. הכל קורה בול על הזמנים. כל כך מפריע לו.


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


בבית הפתוח לא נשארים חייבים ועונים לקינג: סגן ראש העיר, מציג בראווה את משנתו – מלחמה בכולנו – בלהט"ב, בשמאלנים, באומנים, בנוצרים, ובכל מי שהוא לא הוא עצמו.

"בזמן שבית המשפט מוכיח את עיריית ירושלים פעם אחר פעם על אפליית הקהילה הגאה, מפיץ השנאה התורן, מודיע לנו שהוא לא עוצר לרגע ויפעל להדיר עוד יותר את הקהילה הלהט"בית ובכך לצמצם את החברה הליברלית והסובלנית בבירת ישראל.


הבית הפתוח (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות)

הבית הפתוח (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות)


"קצת מביך שמי ששואף לנהל את העיר הגדולה במדינה, עיר הבירה שלנו, מתייחס ל-750,000 שקלים שבג"צ חייב את העיריה לתת לבית הפתוח כ"תקציבי עתק מוגזמים", וזה מעלה סימני שאלה רציניים ביחס לכישורים שלו לנהל עיר כה גדולה ומורכבת.

"זוהי תזכורת חד משמעית לכל מי שרוצה שירושלים תישאר בית לכולם ולכולן לצאת ולהצביע ב-31.10״.

 

 

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר מוסיפה: "האובססיה של אריה קינג ללהט״בים לא כל כך ברורה. מדובר באדם שמנסה לרכב על שנאה כל הדרך אל מועצת העיר. זו אותה להט״בופוביה ישנה ומכוערת של האדם החשוך, הגזען וההומופוב בירושלים שאין לו מה להציע לציבור בוחריו מלבד אותה שנאה והסתה. זו תזכורת לכך שבבחירות המקומיות הקהילה הגאה, המשפחות שלנו וכל מי שתומך בישראל שווה ושפויה מוכרחים להצביע רק למועמדים ליברלים שתומכים בשוויון זכויות. בירושלים ובכל רחבי ישראל, כדי שהאנשים האלו לא יחליטו על החיים שלנו".

בתגובה לביקורת שנשמעת כנגדו, אומר קינג: "במשך עשור זכיתי לעזור לרבים מבני הקהילה בצרכיהם השונים והם מודים לי על כך רבות, עשיתי זאת ללא קשר לזהותם או נטייתם כפי שאני נוהג מול כל תושב ותושבת בעיר. קהילת הלהט"ב בחלקה הארי היא קהילה חזקה מורמת מעם עם אנשי ציבור ופוליטיקאים, לצד מנהלים בחברות המובילות במשק שמשתמשים בקשריהם ובכוחם העצום כדי לכפות את האידאולוגיה שלהם על תושבים ואנשי ציבור, וכמובן שגם בתוכה ישנם תושבים חלשים יותר לצד מבוססים בדומה לכל קבוצה אחרת בירושלים. לכן אין סיבה שקהילה שלמה תזכה לזכויות יתר ותקציבים שאף התאגדות אחרת לא מקבלת.

"אנו פועלים מתוך כבוד ושוויון אמיתי לאפשר לכל קהילה וקבוצה בירושלים מענה על פי צרכיה האמיתיים ולא לפי אינטרסים של קבוצות לחץ. בפועל, העירייה מעניקה תקצובי יתר מוגדלים דווקא לקהילת הלהט"ב שנגרעים מתחומים נוספים עבור כלל תושבי העיר. אנחנו כאן כדי לומר שלאף קהילה או קבוצה בירושלים לא עומדות זכויות יתר על פני אחרות. לכולם מגיע בשווה ולא נסכים לכפיית ערכים, אג'נדות ומדיניות של קבוצה אחת על השאר. כך, לא יכול להיות שלבית הפתוח כקבוצה חזקה ומקושרת יהיו זכויות יתר בנוגע לתליית דגלים ברחבי העיר, כפי שנאסר על אוהדי הפועל ירושלים לתלות את דגלי הפועל על תרני העירייה כשזכתה באליפות, כפי שנאסר על תנועת חב"ד לתלות בל"ג בעומר את דגליהם על תרני העירייה וכפי שנאסר על בית"ר ירושלים לתלות את דגליה ברחבי העיר לאחר זכייתה בגביע המדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר