התאונה בכביש בגין, הלילה (צילום: דוברות המשטרה)
התאונה בכביש בגין, הלילה (צילום: דוברות המשטרה)

אירוע לאומני? צפו בתאונה הקטלנית הלילה בכביש בגין

במשטרת ירושלים נלחמים בפייק ניוז ברשתות החברתיות בערבית, ולאחר שפורסם צעיר מעיסאוויה נהרג כתוצאה מאירוע לאומני, הוחלט לפרסם את הווידאו מתאונת הדרכים הקטלנית בכביש בגין, שמראה על נהיגה פרועה. פייק ניוז נוסף, כך לטענת המשטרה, מופץ בנוגע לניסיון הפיגוע בשער חוטה ביום שני. צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 7.9.23 11:03

הלילה, בין רביעי לחמישי, אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש בגין, שבה נהרג רוכב אופנוע, בן 20 מעיסאוויה.

מאז התאונה, ברשתות החברתיות בערבית מפרסמים כי הצעיר מעיסאוויה נהרג כתוצאה מאירוע לאומני. בפרסומים הללו, כך לטענת המשטרה, נטען כי התאונה הקטלנית נגרמה כתוצאה מאבן שהושלכה לעברו על ידי יהודי, ולפיכך "הוא כאילו נרצח בכביש על רקע לאומני".

במשטרה מדגישים בתוקף שמדובר על פייק ניוז ברמות הגבוהות ביותר, ועל כן גם שחררו לתקשורת צילומים מכביש בגין אשר מראים את רוכב האופנוע, כשהוא נוהג בפראות ומבצע עקיפות מסוכנות ומסכנות.



"מחקירה ראשונית של תאונת הדרכים ומתיעוד ברור, עולה בבירור כי מדובר בתאונת דרכים עצמית של רוכב האופנוע, שלאחר שביצע עקיפה מסוכנת של רכב במהירות גבוהה, התנגש בדופן המנהרה בעוצמה רבה, נפל לקרקע, נגרר בחוזקה על הכביש ונפגע באורח קשה", אומרים במשטרה ומוסיפים: "מעוצמת הפגיעה החזקה, האופנוע נגרר גם הוא על הכביש עשרות מטרים".

עוד אומרים במשטרה, כי נהג הרכב שאותו עקף רוכב האופנוע בזמן התאונה – הינו תושב מזרח ירושלים.

 

 

"בימים האחרונים גוברים ניסיונות ההסתה ברשת בערבית, בעיקר בקרב תושבי מזרח ירושלים ופלסטינים", מציינים במשטרה, "ולצורך מנגנון ההסתה והפייק ניוז הכל כשר: להפוך מחבלת שמנסה לרצוח שוטר לאשה תמימה שרק באה להתפלל והותקפה, ותאונת דרכים קטלנית בכביש לאירוע לאומני. כך מנסים ארגוני טרור ובעלי אינטרסים זרים לפגוע בישראל ולהסית לשנאה לאלימות שמבוססת על שקרים זולים".

כאמור, המשטרה מתלוננת גם על הפרסומים אשר נוגעים לניסיון הפיגוע שהתרחש ביום שני האחרון בסמוך לשער חוטה בעיר העתיקה, אז פלסטינית כבת 44 תקפה שוטר ודקרה אותו – אך פגעה באפוד המגן, שמנע את חדירות הסכין לגופו של השוטר. על אף תיעוד ברור שפורסם כבר בליל יום שני – ברשתות החברתיות הערביות הופצו תיעודים מהם עולה כי "האישה התמינה הותקפה לאחר שרק הגיעה להתפלל במקום".



"הסתה ופייק ניוז ברשת אינם חדשים ואינם נדירים", מדגישים במשטרה. "בעלי אינטרסים שונים, בהם ארגוני טרור, מנסים לייצר תמונת מציאות אחרת, כוזבת ושקרית מההתרחשות בפועל, לצרכי הסתה והחדרת מסרי שנאה ואלימות. ניסיונות אלו מתגברים בתקופות החגים ומועדים שונים.

"משטרת ישראל קוראת לציבור בישראל ולגולשים בכלל, להימנע מהפצה, שרשור ואמונה עיוורת בפרסומים כוזבים אלו- פרסומים חסרי כל אחיזה במציאות. נקווה שדוגמאות אלו יפקחו גם את עיניהם של אותם אלו שעדיין ״נופלים בפח״ פעם אחר פעם, כשהמציאות מתווכת להם ברשתות ערביות שונות באופן עקום, מעוות, כוזב ושקרי לחלוטין".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר