השלט שהושחת בביתה של הילה רונן דבי (צילום: פרטי)
השלט שהושחת בביתה של הילה רונן דבי (צילום: פרטי)

בית הכרם, אזור מלחמה? תלישת שלטים ואיומים על יו"ר המינהל הקהילתי

הילה רונן דבי, היו"ר בפועל של המינהל הקהילתי, תלתה על גדר ביתה שלט שאומר שהשכונה "חופשיה שוויונית וליברלית". לפני ראש השנה השלט נתלש ונהרס, למרות שמדובר בשטח פרטי. אמש, בצאת החג, קיבלה דבי שני טלפונים עם איומים, ובהם אמירות "תעברי לתל אביב", "אין ללסבית כמוך מקום בירושלים" ועוד. המשטרה פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 18.9.23 11:09

מלחמה חדשה על צביון של שכונת בית הכרם? אחרי שקמפיין "לא תשתיקו אותי" הושחת וגרפיטי נכתב במקומות שונים בשכונה, אתמול, ראשון, צאת ראש השנה – ספגה יו"ר המינהל הקהילתי בפועל הילה רונן דבי שיחות טלפון מאיימות ופוגעניות. הסיבה – שלטים שנתלו בבית הכרם בשבועות האחרונים – כולל במרפסת ביתה של רונן דבי, המגדירים את בית הכרם כ"שכונה שוויונית וליברלית".

לפני ראש השנה, ביום שישי בבוקר, פרסמה רונן דבי פוסט בפייסבוק שבו היא סיפרה כי אלמוני תלש את השלט שתלתה על גדר הגינה הביתית שלה, בשטח פרטי. בפוסט היא כתבה בנחרצות שמדובר ב"עבריין, לא פחות", והוסיפה כי "מה שהורד, ייתלה שוב ושוב ושוב". עוד הוסיפה: "אבוא חשבון עם העבריין וכשזה יקרה, חבל על הזמן שלו".

אלא שבכך, כאמור, לא הסתיים הסיפור. ככל הנראה בעקבות הפוסט, שזכה לעשרות תגובות ולכ-100 לייקים, עם צאת החג, אמש, קיבלה דבי שני טלפונים מאיימים. בשני המקרים הציגו המתקשרים את עצמם כתושבי השכונה, אך רונן דבי טוענת כי על פי השמות שנתנו הם לא תושבי השכונה.
בשיחה עם "כל העיר" מתארת רונן דבי כי "התקשר בחור עם מבטא ערבי כבד, הציג את עצמו בשם גנרי וטען שהוא תושב השכונה. הוא לא. עד כמה שידוע לי, ואני די בקיאה, אין בבית הכרם תושבים ערבים, וגם השם שלו לא מוכר. אותו אדם דיבר בצורה אלימה. אמר לי בתוקף שאין מקום לאנשים כמוני בבית הכרם ובירושלים בכלל. הוא הוסיף שאין מקום ללסביות כמוני בירושלים, אני לא – אבל זה לא משנה – שאעבור תל אביב. הוא אמר שאני פוגעת בקדושה של העיר ועוד ועוד".


השלט המקורי שנתלה ברחבי בית הכרם (צילום: פרטי)

השלט המקורי שנתלה ברחבי בית הכרם (צילום: פרטי)


רונן דבי מספרת כי לא הקליטה את השיחה. היא מסבירה ש"בתפקידי במינהל הקהילתי אני מקבל שיחות כל היום, 24/7. אני מעולם לא מקליטה תושבים. הפעם כנראה מההלם גם לא לחצתי על ההקלטה".

וזה לא היה הסוף – לקראת חצות, כך לדבריה, היא קיבלה טלפון נוסף: "הפעם היתה זו אישה, שנתנה שם מאוד כללי וטענה שהיא שכנה שלי. אין לי שכנות בשם הזה. היא כעסה עלי ודיברה לא יפה, טענה שאני פוגעת בסטטוס קוו של השכונה. חשוב כמובן לומר – בית הכרם היא שכונה חופשית, שוויונית וליברלית. אין שום שינוי וגם לא יהיה שינוי. אף אחד לא ישתיק אותנו. אני שמחה מאוד שמאז פרסום הפוסט של השלט שנתלש, יש יותר פניות לתלות שלט דומה. הטלפונים הללו לא ישתיקו אותנו, לא יגרמו לנו להסתתר או להפסיק לעשות מה שעשינו עד היום. פשוט לא".

 

 

 

רונן דבי, יש לציין, הגישה ביום שישי תלונה במשטרה וגם שיחות הטלפון שקיבלה מוכרות למשטרת ירושלים.

מהמשטרה נמסר: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במשטרה".

מרים סלע, ממשתתפות קמפיין 'לא תמחקו אותי' (התעוררות): "המקרים האחרונים של השחתת שלטי נשים ותלישת שלטים בשכונת בית הכרם, מבהירים שוב שמול מי שמבקשים לצנזר את המרחב הציבורי בירושלים מערכים ליברליים ומנשים, נדרשת הנהגה ברורה עם אמירה ברורה- אין לקיצוניים האלו מקום בירושלים״.

רון לרמן, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי בית הכרם (התעוררות): "הניסיונות להטיל אימה על הציבור הליברלי בבית הכרם ועל נציגותיו לא יעברו בשקט, כולנו מאחורי הילה, כולנו נגד הקיצוניים. כפי שנתפס בשבוע שעבר המשחית שריסס גרפיטי נאצה ותלש שלט התעוררות ממרפסת פרטית כך גם במקרה הזה אנחנו בקשר רציף עם המשטרה ומצפים כי העבריינים יתפסו במהרה. כולי תקווה כי האירועים הגוברים יקבלו מענה רחב להפסקת התופעה כולל הקצאת מבנה לבסיס המשמר האזרחי ע"י העירייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. מתריע בשער

    להשיב מלחמה שערה !
    תושבי בית הכרם ,החרדים לוטשים עיניים להישתלטות על אחד האזורים האחרונים שלא חדרו אליו . על הכוונת : קרית יובל ,כל רמות ,גילה ,הר חומה . מחצית מרחביה כבר נפלה לידיהם כפרי בשל בחסות ראש העיר ליאון . על כן חייבים בבחירות הקרובות להילחם על הבית ,אחרת נאלץ לנטוש את העיר הכושלת ,העניה והמפגרת ביותר !

  2. חיה אברמסקי

    אף פעם לא ראיתי כזו רמה רדודה בין תושבים אינטלגנטים .
    ממש רמה מתחת למפלס הביוב .
    ממד מצחיק כמו 2 קבוצות ילדים בתיכון חחח
    אין פה שום הסתה ושאתם מפרסמים את זה . עוד יותר מפגר . איזה יהודים מסכנים .
    מתי תקבלו שכל ? מאיראן דיהיה סכנה תהיה באמת קבוצת התעוררות

  3. אנשים מתעוררים לפני בחירות למועצת העיר

    לא מדוייק. היא לא נבחרה על ידי השכונה להיות יו"ר אלא רק מחליפה את היו"ר לכמה שבועות עד שיהיו בחירות כי הקודם עזב. היו"ר נבחר על ידי חברי ההנהלה האחרים, ולא על ידי השכונה. לתלות שלט על הבית לפני בחירות למועצה….. זה פחות. שלטים כאלה רבים תולים בשכונה. יותר כדאי לטפל בבית חבד שנכנס לפני כמה שנים והוא עדיין חי בועט ומשגשג. זה המשמעות של מינהל קהילתי. כדאי גם לטפל בריקודים האורתודוכסים שמתקיימים כל שנה בככר דניה ברעש גדול.

  4. כמה צפוי

    שקוף.מנסים לעורר את השטח ב'כאילו" מלחמות כדי לתחזק קמפיין.
    איך 'התעוררות' תמכור לנו שהיא תציל אותנו מקיצונים אם יש שקט?..אז ממציאים מאבקים וקיצונים .
    מחכה בסקרנות לסערה בכוס תה הבאה של הקמפיין

  5. מלחמה על הבית

    לא ניתן לחרדים הפנאטים לקבוע לנו סדר יום ואיך לחיות את חיינו !!! נשים קץ לקיצוניות ולמגמות הפרזיטיות לחיות על חשבון משלמי המיסים ,המתגייסים לצה"ל ,והמפרנסים עצמם בכבוד !
    לעולם לא נהיה חמורו של המשיח !!! תפנימו היטב !

  6. יוני

    למערכת האתר הנפלאה, הצעה לייעול: הייתי שמח שבסוף הכתבה תוסיפו פיצ'ר לחיצה, שדרכו יוכלו לעבור ישירות לתגובות… תודה רבה ושנה טוב.

  7. יוני

    התעוררות,חוץ מהעלאת פרובוקציות ודיבורים גבוהים, מישהוא שמע מהם בכל הקדנציה?
    היה צעד מסויים שהם קידמו לתושבים, חוץ משנאה ומריבות בין התושבים?
    ראש הסיעה לשעבר עופר ברקוביץ נתש ועזב לו, כי הוא למד על בשרו שממחלוקות לא נבנים, אז אולי הגיע הזמן לדבר ולהציג מה יתחייבו לתושב, איזה איכות חיים, או רווחה ידאגו לתושב, דיי, נמאס כבר מהמלחמות והחרמות שלא תורמות כלום…רק מביאות שנאה ונזק.. תשנו קמפיין, עדיין לא מאוחר…ותפנימו: צריכים לתת דגש על האור, הוא מעצמו יבריח כבר את החושך…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר