אריה קינג, 'אוטובוס השבת' של התעוררות (צילומים: שגיב כהן, שקד להיס)
אריה קינג, 'אוטובוס השבת' של התעוררות (צילומים: שגיב כהן, שקד להיס)

קינג ניצח את התעוררות: 'אוטובוס השבת' יפסיק לפעול

העתירה של סגן ראש העיר אריה קינג נגד מיזם התחבורה החינמית של 'התעוררות' בסופי שבוע התקבלה על ידי שופט המחוזי אריה רומנוב. מהתעוררות נמסר בתגובה: "נציגו של בן גביר בירושלים אולי ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים". מרשימת 'מאוחדים' נמסר: ""שוב ושוב מוכח כי אריה קינג הוא המועמד היחיד שנלחם וימשיך להילחם עבור שמירת השבת וקדושת השבת"

פורסם בתאריך: 28.9.23 16:20

שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב קיבל היום, חמישי, את העתירה שהגיש סגן ראש העיר אריה קינג כנגד 'אוטובוס השבת' של 'התעוררות', והורה להפסיק לאלתר את הפעילות של המיזם. בנוסף פסק השופט רומנוב הוצאות בסך 7,500 שקלים כנגד התעוררות.

כזכור, לפני כחמישה שבועות, במה שהיה נראה כמו התנעה של קמפיין הבחירות למועצת העירייה, השיקה סיעת 'התעוררות' את מיזם התחבורה השיתופית-חינמית מירושלים לחוף הים בתל אביב בשבתות. לפני כשבועיים, במסגרת קמפיין הבחירות של קינג עצמו, הוא החליט להילחם ב'אוטובוס השבת' של התעוררות ועתר לבית המשפט בטענה כי מדובר בשוחד בחירות.

הפסיקה, כאמור, היתה חד משמעית ונחרצת, וקיבלה במלואה את העתירה שהגיש קינג, ראש סיעת 'מאוחדים'. "לאחר שהעמדתי את השיקולים המתחרים אלה מול אלה, הגעתי לכלל מסקנה שהשיקולים התומכים בקבלת העתירה גוברים במשקלם על השיקולים התומכים בדחייתה", נימק השופט רומנוב את החלטתו. "התוצאה היא שאני מחליט לקבל את העתירה ואני מורה למשיבה להפסיק לאלתר את המיזם של הפעלת הסעות בשבת בחינם".

עוד כתב השופט רומנוב בהחלטתו: "ברורה הפגיעה העלולה להיגרם למהלך התקין של הבחירות ולטוהר הבחירות אם המשיבה (התעוררות) תמשיך להפעיל את ההסעות בעיר ללא תמורה. אין צריך לומר כי לפני המשיבה עומדות דרכים אחרות להעביר את המסרים שלה, ואשר אינן כרוכות במתן טובות הנאה בחינם. אני ער לטענת המשיבה שאין היא רשאית לגבות כסף מהנוסעים, ואולם פגיעה זו אינה שקולה בעיניי לפגיעה העלולה להיגרם למהלך התקין של הבחירות ולטוהר הבחירות, אם המשיבה תמשיך להפעיל את ההסעות ללא תמורה".

בהתעוררות הביעו צער על החלטת בית המשפט, אך הדגישו כמובן כי יכבדו אותה. מהתנועה נמסר: "אריה קינג נציגו של בן גביר בירושלים אולי ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים. העתירה, שהיא כולה כפייה במסיכה, מוכיחה כי הדרך היחידה להילחם בקיצוניות בעיר היא חיזוק הרוב הציוני במועצת העיר, שיבטיח הפעלת תחבורה בשבת באופן מוסכם. אנחנו נשוב להפעיל את מיזם התחבורה בשבת לאחר הבחירות, על אף התנגדותו של קינג.

 

 

"אריה קינג לא רוצה תחבורה בשבת ומושך את העיר למקום משיחי וקיצוני שדוחק ציבור ליברלי מתון מכל הגוונים. אנחנו לא ניתן לאיתמר בן גביר להביא את הקיצוניות האלימה לירושלים. רק התעוררות בירושלים תילחם בקיצוניים, תדאג לצעירים ותבטיח ירושלים ציונית, סובלנית ויצרנית".

קינג, כמעט מיותר לציין, חגג את הניצחון בבית המשפט, ומסר לאחר הפסיקה: "אני מודה לשופט על אמירתו הנחרצת בגין קמפיין ההסעות הלא חוקי של התעוררות שמטרתו 'לצוד' את הבוחרים, תוך מתן שוחד בחירות בדמות הסעות חינמיות לחוף הים. ביני לבין אנשי התעוררות ישנן מחלוקות אידאולוגיות עקרוניות על סוגיות מהות, תוך עמידה איתנה וחסרת פשרות על העקרונות של מי מהצדדים, אך כל עוד המחלוקת לא חוצה קווים אדומים ומתנהלת במסגרת החוק. במשך עשור בו אני מכהן כחבר מועצה היו לי מחלוקות וויכוחים נוקבים עם התעוררות, מרצ ושאר סיעות השמאל במועצת העיר, אך לעולם אני מקפיד קלה כחמורה להתנהל על פי מנהל סדרי מנהל תקין והוראות החוק. לא מתקבל על הדעת שאנשי התעוררות פועלים במודעות מלאה בצורה פלילית ומתריסה כדי לערער את הסטטוס קוו הקיים בעיר ובמטרה צינית למשוך בוחרים לטובתה בקלפי".

עוד הוסיף קינג: "אני קורא לכל חברי הסיעות החרדיות להצטרף למאמץ על שמירת קדושת העיר ולא לעמוד דום נוכח חילול השבת הציבורי בירושלים".

מסיעת 'מאוחדים' נמסר: "שוב ושוב מוכח כי אריה קינג הוא היחיד במועצת העיר והמועמד היחיד שנלחם וימשיך להילחם עבור שמירת השבת וקדושת השבת. בעוד כולם מנפנפים בכרזות וסיסמאות, אריה נלחם לבדו את מלחמתם של הדתיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מרדכי

    קינג אריה המתאים ביותר לראש עיריית ירושלים ומאוד מקווה שראש העיר הנוכחי יחזור לגבעתיים ליאון ראש העיר הכי גרוע שהיה בירושלים ליאון חנק את העיר בכל החזיתות נסיעה של 10 דקות הפכה לנסיעה של שעה

  2. שוב ושוב מוכיח קינג

    כי סובלנות, הכלת השונה ודאגה *לכלל* הציבור היא ממנו והלאה, וכל מה שהוא בא לעשות זה לז**ן את החילונים בזמן שהוא שומר על אינטרסים של קבוצה יחידה, בדלנית, מצומצמת וחשוכה. הציבור הליברלי – צאו להצביע בהמוניהם

  3. 100

    לחלק חינם שקיות ממתקים לילדים עח הציבור, זה כן, אבל אוטובוס חינם ליציאה מהכלא הזה, לא? הזוי

  4. איתמר מרדכי

    פשוט מזעזע שהאדם הזה צריך לפגוע בציבור שלם רק בגלל שהוא דתי, בדיוק מהסיבות שהדת מגעילה אותי במדינה הזאת, האנשים שמאמינים בה חשוב להם יותר לעשות את החוקים שלהם ולא אכפת להם אם הם פוגעים באנשים אחרים, בדיוק ההפך ממה שבתנך שלהם רשום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר