כפיר ניסים ז"ל (צילום: שחר ניסים - אחות של כפיר ז"ל)
כפיר ניסים ז"ל (צילום: שחר ניסים - אחות של כפיר ז"ל)

הרצח בפסגת זאב: מה הוביל למותו המיותר של כפיר ניסים ז"ל?

במשטרה משוכנעים ששמו את ידם על הדוקר, קטין בן 15, אבל עדיין לא פענחו לגמרי את הנסיבות. בינתיים, משפחתו וחבריו של ניסים ז"ל, בן 37 במותו, נפרדים בכאב ובעצב

פורסם בתאריך: 5.10.23 07:41

יום שבת, חג סוכות, סביבות השעה 17:00 – צעקות ומיד אחריהן סירנות מהדהדות ומהבהבות מפריעות את מנוחת תושבי רחוב שמואל תמיר כצנלסון בפסגת זאב. היו אלו הרגעים האחרונים בחייו של כפיר ניסים, בן 37 שנולד וגדל בגוננים ועבר באחרונה ליישוב גבעון, שנדקר על ידי קטין. מותו נקבע דקות מאוחר יותר בבית החולים הדסה הר הצופים. ביום שלישי האחרון, 3.10, הוא הובא למנוחת עולמים בהר המנוחות בגבעת שאול.

המשטרה הגיע לרחוב שמואל תמיר כצנלסון בכוחות מתוגברים. החשש הראשוני והמיידי היא מפיגוע, ואם המחבל נמלט – הרי שיש לתפוס אותו במהרה. אולם מהר מאוד הבינו החוקרים שהרקע אינו ביטחוני, שלא מדובר בפיגוע – אלא במה שמוגדר כרקע פלילי.

יממה לאחר מכן, המשטרה כבר שמה את ידה על שני חשודים – שני אחים מפסגת זאב, האחד, כאמור, קטין והשני בוגר. אחרי לילה של חקירות ומעצר – משוחרר האח הבוגר ותמונת האירוע מתחילה להתבהר – הקטין הוא זה שביצע את הדקירה. הוא מובא בפני בית משפט השלום בעיר ומעצרו מוארך.

ניסים ז"ל הובא למנוחות לאחר שהמשטרה סיימה לבצע את הבדיקות הדרושות. הלוויה התקיימה ביום שלישי האחרון בנוכחות בני משפחה, מכרים וחברים.

אחד מחבריו, ישראל, ספד לו בפוסט שפרסם בפייבסוק: "אתמול נרצח חבר הכי טוב שלי. בשכונת פסגת זאב, ירושלים. אתמול נרצח חלק ממני… כפיר (ז"ל). היה חבר הכי טוב שלי… כפיר, בן 36, היה לקראת סיום קורס בודק תוכנה. לפני חודש קנה רכב חדש. רצה להתקדם בחיים. אבא שלו היה קצין משטרה. עכשיו בפנסיה. אחיות של כפיר גם שוטרות. יהי זכרו ברוך".

 

 

עוד כתב ישראל: "התקשרתי אליך היום. רציתי לדבר איתך על משהו. אנחנו היינו רגילים לדבר בבקרים. לא ענית. עכשיו אני יודע למה.. אני יושב ומדפדף בצ'אט שלנו. דמעות בעיניי… לעולם לא היה לי חבר כמוך… אתמול נרצח חלק ממני… כפיר, אתה היית חבר אמיתי, לעולם לא פגעת באף אחד. רק עזרת לאנשים. תמיד תישאר בליבי. תמיד אתגעגע אליך".

אחותו של כפיר, שחר ניסים, פרסמה בקבוצה השכונתית של גוננים את תמונתו של כפיר, זו שאתם רואים כאן למעלה. תמונה שהיא צילמה לא מכבר. "אהוב ליבי אח שלי הגדול", היא כתבה בעצב גדול. "נלקחת ממני ועוד לא מצליחה לעכל את זה. אהבתי, אוהבת ותמיד אוהב אותך. תשמור עלינו איפה שלא תהיה".

***

בינתיים, כאמור, מעצרו של החשוד ברצח של ניסים, הקטין בן ה-15 מפסגת זאב, הוארך במהלך השבוע פעמיים. אתמול, חמישי, הוא הגיע שוב לבית המשפט. במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע. לנסות להבין את הנסיבות שהובילו אליו. על דבר אחד אין עוררין – שהקטין הוא זה שביצע את הרצח. כעת מנסים להבין מדוע.

כך למשל, נבדק הנושא של רקע נפשי כזה או אחר של הקטין, שגם אם לא מוכר באופן רשמי – אולי קיים ברמה כזו או אחרת. אפשרות אחרת שנבדקת היא התרחשות אחרת שהיתה במהלך המפגש שהובילה לאירוע הדקירה. יצוין כי הדקירה של ניסים ז"ל לא התרחשה בתחילת המפגש, אלא אחרי זמן מה שניסים ז"ל היה במחציתם של שני האחים. משהו התרחש בדרך, ואותו מנסים במשטרה לפענח. עוד יצוין כי האפשרות שהרקע היה סכסוך עברייני כמעט ולא קיים. למעורבים אין עבר פלילי משמעותי ובמשטרה די בטוחים שזה לא הסיפור.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיה אברמסקי

    עצוב מאוד ממש תעלומה . מקווה שיש לו קצת קשרים במשטרה ויפענחו את הרצח הזה . והם ישבו הרבה ויסבלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר