מתחם התרמם הדם בארנה (צילומים: דוברות מד"א)
מתחם התרמם הדם בארנה (צילומים: דוברות מד"א)

חרבות ברזל: בשל ההיענות הגדולה – מבצע התרמת הדם בארנה יתקיים גם היום, שלישי

מאות מנות דם נתרמו אתמול, שני, במתחם המיוחד שנפתח על ידי העירייה ומד"א, ובשל הביקוש הגדול - הוחלט על הפעלת המתחם גם היום, שלישי, ובמידת הצורך גם בימים הקרובים. במד"א מבקשים מהציבור - אם אתם בעלי סוג דם O - בוא לתרום

פורסם בתאריך: 10.10.23 07:17

עדכון אחרון: 10.10.23 08:04

מאות רבות של ירושלמים וירושלמיות הגיעו אתמול, שני, 9.10, למתחם הארנה והמתינו לעיתים שעות ארוכות בתורים כדי לתרום דם, זאת במסגרת מבצע התרמת הדם שנערך ברחבי הארץ. בירושלים, בהובלת ראש העיר משה ליאון, ובשיתוף מד"א ירושלים הוחלט לפתוח מתחם התרמה גדול בארנה עם עשרות עמדות – התוצאה, כאמו, התגייסות מרחיבת לב של תושבי ותושבות ירושלים.

בעקבות היענות גבוהה מהציבור הוחלט להמשיך את מבצע ההתרמה ולקיימו גם היום, שלישי, 10.10, בין השעות 16:00-10:00. בעיריית ירושלים ובמד"א מציינים כי במידת הצורך ואם הביקוש לתרום ימשיך להיות גבוה – יתקיימו ימי התרמה נוספים.

ראש העיר משה ליאון: "תודה רבה לכל התורמים, אנו במצב חירום. אנו צריכים אתכם ואתכן ולכן הארכנו את ימי ההתרמה. אנא בואו לתרום דם. אנחנו מוכיחים שוב ושוב מהיא נתינה והתגייסות, ערבות הדדית וחום אנושי. זו ירושלים. ביחד ננצח".


מתחם התרמם הדם בארנה (צילומים: דוברות מד"א)

מתחם התרמם הדם בארנה (צילומים: דוברות מד"א)


במהלך אתמול פרסמנו כי עד לשעה 14:30 נתרמו כ-320 מנות דם במתחם ההתרמה המיוחד שנפתח בארנה. בנוסף – תור ארוך של מאות ירושלמים עומדים מחוץ למתחם וממתינים גם הם לתרום דם. בהמשך, בסביבות השעה 20:00 נספרו כבר כ-700 מנות דם שנתרמו.

כפי שכבר פורסם לא אחת – משרד הבריאות קורא לכלל התושבים לצאת לתרום דם, בדגש על בעלי סוג דם O.

 

 

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו כי הבוקר, שני, 9.10.2023, בהנחיית ראש העיר משה ליאון, נפתח מתחם התרמת דם גדול בהיכל הספורט 'ארנה' במלחה, זאת בשיתוף פעולה בין עיריית ירושלים ומד"א. המתחם יהיה פתוח לתרומות דם בין השעות 19:00-10:00.

יצוין כי במד"א ובמשרד הבריאו מבקשים במיוחד מבעלי סוג דם O להגיע לתרום. הסיבה היא שבעלי כל סוגי הדם יכולים לקבל דם מסוג O, בעוד שבעלי סוג דם O יכולים לקבל דם אך ורק מסוג הדם O. במצבי חרום, כשאין זמן לברר מהו סוג הדם של הפצוע/ים – נותנים להם דם מסוג O – עד לבירור סוג הדם של הפצוע/ים.

על כן, אם אתם יודעים שהנכם בעלי סוג דם O – גשו לתרום. זה מציל חיים.

כך או כך, יצוין כי הקריאה לבוא ולתרום הינה לבעלי כל סוגי הדם. מתחם התרמות הדם בארנה נפתח, כאמור, בעקבות המצב הביטחוני והחשש הכבד ממחסור במנות דם. מאז שהחל המבצע נתרמו כבר עשרות אלפי מנות דם, כשהמחזות שנראו במוקדי מד"א היו מרחיבי לב.

 

"עיריית ירושלים פועלת בשיתוף בנק הדם של מד"א כדי לעודד את התושבים לתרום דם ולסייע בהצלה ושמירה על חיי אדם", נמסר מהעירייה. "במתחם התרמת הדם בהיכל הספורט ארנה יינתנו שירותים נוחים לתורמים, כולל חנייה חינם, כיבוד קל ושתייה, וכלל המתחם ממוגן מפני טילים".


התגייסות עצומה של תושבי ירושלים לתרום דם (צילום: דוברות מד"א)

התגייסות עצומה של תושבי ירושלים לתרום דם (צילום: דוברות מד"א)


עוד נמסר: "הקמת מתחם התרמת דם היא חלק מהמאמצים שלנו להבטיח שגרת חיים תקינה גם בעת מלחמה. אנו קוראים לכל תושבי ירושלים לתרום דם ולסייע לנו לשמור על מלאי תקין. תרומת דם היא מעשה אנושי חשוב, והיא עוזרת להציל חיים".

במד"א מציינים כי לאור פתיחת המתחם הגדול בארנה – לא יתקיימו היום, שני, התרמות דם אחרות במרחב ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר