סגן רועי נהרי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סגן רועי נהרי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

גם במותו הציל החיים: רועי נפל בקרבות בכפר עזה, איבריו נתרמו על ידי הוריו

סגן רועי נהרי ז"ל ממושב אורה, מ"מ בגדוד 202 של הצנחנים, נפל בקרבות הקשים בחילוץ ובהגנה על כפר עזה. לאחר מות הגיבורים שלו - הוריו כיבדו את רצונו לתרום את איבריו - ובכך זכו חמישה ישראלים לחיים חדשים. "ידענו שרועי רוצה לתרום את איבריו כדי להציל אנשים אחרים", סיפרה אמו

פורסם בתאריך: 12.10.23 10:38

בחייו ובמותו סגן רועי נהרי ז"ל הוא גיבור אמיתי. רועי ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 202 של הצנחנים, הוקפץ לעוטף עזה. המחלקה שלו נלחמה בגבורה בכפר עזה – בחילוץ היישוב ובהגנה עליו מהמחבלים הרצחניים שהשתלטו עליו.

רועי נפצע קשה במהלך הקרבות והובהל לבית החולים. כשהיה ברור שרועי ז"ל לא ישרוד, החליטו הוריו להמשיך את מעשי הגבורה של בנם ולתרום את איבריו. הם החליטו למעשה, להמשיך את חייו של בנם – שעוד כתלמיד תיכון בבויאר, וגם במושב אורה שבו גדל, היה כל כולו לב ונתינה.

חמישה ישראלים קיבלו חיים חדשים בזכותו של רועי ז"ל, שגבורתו בקרב בכפר עזה הצילה רבים נוספים.

לבו הושתל בגבר בן 63.
ריאותיו הושתלו בגבר בן 72.
הכבד הושתל באישה בת 44.
הכליה והלבלב הושתלו באישה בת 29.
כליה נוספת הושתלה באישה בת 61.

אמו של רועי ז"ל, איריס, סיפרה על בנה וכתבה: "רועי בן 23 היה קצין בגדוד 202 צנחנים. הוא נהרג ביום שני בחילוץ ובהגנה על כפר עזה. רועי היה קצין מוערך, יפה תואר ואמיץ בכל רמ"ח איבריו. רועי גדל במושב אורה. בן למשפחה בת שש נפשות, בן לאמו איריס אביו רונן ואחיו בר, רותם ועומר. לרועי אח תאום ששירת איתו בחטיבת הצנחנים ועוד שני אחים צעירים.

"רועי למד בבית ספר בויאר, תלמיד מצטיין ואהוב על חבריו. הוא שיחק כדורסל. רועי רצה להתגייס לקרבי ולמרות פציעת ספורט התעקש, עבר ניתוח הליך שיקומי שנמשך שנה והתגייס לצנחנים. ידענו שרועי ירצה לתרום את איבריו כדי להציל אנשים אחרים. למרות הקושי העצום בקבלת ההחלטה, קיבלנו את ההחלטה. רועי היה בן אהוב ועמוד תווך במשפחתו. יהיה זכרו ברוך".

 

 

רועי ז"ל למד, כאמור, בבויאר. הוא בוגר מחזור נ"א. מחנכו משה ניסים מספר עליו: "רועי היה נער שכל מי שהיה בקרבתו נשבה בקסמו האישי ובחיוכו הצנוע. חבר טוב ואכפתי שהפגין רגישות ואחריות. תמיד הושיט יד לעזור בחיוך, מתוך כוונה טובה. כספורטאי מצטיין הוביל את נבחרת הכדורסל של בית הספר להישגים. בטרם התגייס, רועי בלר לחזור לבית הספר ולהתנדב כעוזר הוראה עם תלמידים מתקשים. לאחר מכן, מתוך תחושת שליחות ואחריות גדולה, התגייס רועי לחטיבת הצנחנים ויצא לקורס קצינים. רועי יחסר לכולנו מאוד".

"קהילת בויאר אבלה עם הוריו ועם אחיו התאום בר, בוגר מחזור נ״א, עם אחותו רותם בוגרת מחזור נ״ד, ועם אחיו עומר, תלמיד בשכבה י׳ בבית הספר. יהי זכרו ברוך.

חברתו לשכבה שחר יעקב משכונת גילה ספדה לו: "כותבת עם דמעות , היית החבר הראשון שלי במדינת ישראל. הנקודת אור, תודה על הדאגה, על הנחיתה הרכה, הכל בזכותך. קיבלת אותי עם חיוך ללא תנאים, תודה שהיית שם בשבילי קרן שמש. לא אשכח אותך לעולם. היית מלאך ותישאר מלאך. יהי זכרך ברוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר