למעלה (מימין) רס"ל יוסף מלאכי גדליה ז"ל, סמ"ר עדי צור ז"ל, שילה הר אבן ז"ל, סמל אביתר אוחיון ז"ל; באמצע (מימין) סרן מאיר דוד חיים ז"ל, סגן רועי נהרי ז"ל, רב"ט אופיר טסטה ז"ל; למטה - חלקת 'חרבות ברזל' בהר הרצל (צילומים: דובר צה"ל, מתוך פייסבוק, באדיבות המשפחה, אריה קינג)
למעלה (מימין) רס"ל יוסף מלאכי גדליה ז"ל, סמ"ר עדי צור ז"ל, שילה הר אבן ז"ל, סמל אביתר אוחיון ז"ל; באמצע (מימין) סרן מאיר דוד חיים ז"ל, סגן רועי נהרי ז"ל, רב"ט אופיר טסטה ז"ל; למטה - חלקת 'חרבות ברזל' בהר הרצל (צילומים: דובר צה"ל, מתוך פייסבוק, באדיבות המשפחה, אריה קינג)

המלחמה בדרום: הותר לפרסום – 10 חללי צה"ל נוספים מאזור ירושלים

מספר הנרצחים במתקפה הרצחנית של החמאס בדרום מתקרב ל-1,000 - ביניהם חללי צה"ל לא מעטים מהעיר. זאת ועוד - גורלם של 7 ירושלמים לפחות שבילו במסיבה ברעים או ביקרו בדרום עדיין לא ידוע

פורסם בתאריך: 10.10.23 09:22

"מה אברך לו, במה יבורך?
זה הילד? העלם הרך.
מה אברך לו, במה יבורך?
זה הילד? העלם הרך.
הנער הזה – עכשיו הוא מלאך.
לא עוד יברכוהו, לא עוד יבורך.
אלוהים, אלוהים, אלוהים
לו אך ברכת לו – חיים".

המילים הללו של המשוררת רחל שפירא דוקרות את הלב וחורכות את הנשמה, וכנראה שאין מתאים מהן כדי לתאר את הימים הקשים והנוראיים שעוברים על מדינת ישראל. למעלה מ-900 נרצחים, למעלה מ-2,600 פצועים, עשרות חטופים/נעדרים והמספרים רק הולכים ועולים. שברון הלב גדול, ועם כל שם שמותר לפרסום המועקה רק גוברת.

מאז אתמול (שני, 9.10) ובמהלך הלילה והבוקר (שלישי) הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה"ל נוספים, בהם לא פחות מ-10 מירושלים. חלקת מלחמת 'חרבות ברזל' בהר הרצל גדלה עם כל שעה שחולפת, והכאב-הכאב גדול מנשוא.

אלו חללי צה"ל ששמם הותר לפרסום מאז אתמול, שני, בערב:

– סמ״ר טל לוי, בן 21, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד 50
– סרן (מיל) מאיר דוד חיים, בן 31, מירושלים, לוחם בסיירת מטכ״ל – הלוויה היום, שלישי, 10.10, בשעה 18:00 בהר הרצל
– סרן שילה הר אבן, מ"פ בגולני. מענתות
– סגן רועי נהרי, בן , ממושב אורה, בוגר בית הספר בויאר
– סמל בנימין לב, בן 23, לוחם בגדוד 202
– רב״ט אופיר טסטה, בן 21, מירושלים, טען מרכבה בגדוד 77, הלוויה היום, שלישי, 10.10, בשעה 13:00 בהר הרצל
– רס״ל יוסף מלאכי גדליה, בן 22, מירושלים, לוחם ביחידת דובדבן
– סמ״ר עדי צור, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 51
– רב״ט אמיר לביא, בן 19, מירושלים, רגם קשת מגדוד 50
– סמל אביתר אוחיון, בן 22, מירושלים, נהג אמבולנס בגדוד 51

סגן רועי נהרי ז"ל, קצין בצנחנים, נפצע בקרבות לשחרור יישובי עוטף עזה ונפטר אתמול, שני, מפצעיו. הוא בוגר מחזור נ"א בבויאר, שאיבד במהלך המלחמה בדרום 3 מבוגריו. מחנכו של רועי ז"ל, משה ניסים, מספר: "רועי היה נער שכל מי שהיה בקרבתו נשבה בקסמו האישי ובחיוכו הצנוע. חבר טוב ואכפתי שהפגין רגישות ואחריות. תמיד הושיט יד לעזור בחיוך, מתוך כוונה טובה. כספורטאי מצטיין הוביל את נבחרת הכדורסל של בית הספר להישגים. בטרם התגייס, רועי בלר לחזור לבית הספר ולהתנדב כעוזר הוראה עם תלמידים מתקשים. לאחר מכן, מתוך תחושת שליחות ואחריות גדולה, התגייס רועי לחטיבת הצנחנים ויצא לקורס קצינים. רועי יחסר לכולנו מאוד".

מבויאר נמסר: "קהילת בויאר אבלה עם הוריו ועם אחיו התאום בר, בוגר מחזור נ״א, עם אחותו רותם בוגרת מחזור נ״ד, ועם אחיו עומר, תלמיד בשכבה י׳ בבית הספר. יהי זכרו ברוך".



 

 

אייל, חברו של רב"ט אופיר טסטה ז"ל, בוגר קרית נוער, שהלווייתו תתקיים היום, שלישי, בשעה 13:00, כתב: "אני לא מבין, באמת באמת לא מבין. רק בערב של השבת האיומה הזאת ישבנו לארוחת שבת ביחד, צחקנו על זה שטענים הם בבונים ועל אלכס הנגד מטבח בשיזפון.

רק בערב השבת השחורה הזאת חזרת מעמדת אש שהנפיצו עליכם אל תוך שבת, וריגשת אותי עם החיוך הפשוט והיפה שלך ש"היה בסדר, לא היה כלום אבל זה מה שצריך לעשות מה נעשה". רק לפני שבוע וחצי כשחילקו אותנו למחלקות, וכל כך התבאסתי שלא שובצתי למחלקה שחשבתי שאגיע, ופתאום דפקת לי איזה חיבוק מאחורה ושמחנו שאנחנו ביחד, והעלית לי (שוב) חיוך ענק על הפנים.

"רק בשבוע שעבר, בחג סוכות שסגרנו במוצב, הצעת לי לשבת ללמוד, ואני כמו אידיוט אמרתי שאחרי השנ"צ, וזה לא קרה בסוף, וכבר לא יקרה. טסטה, אחי האהוב מאוד, אין לי מילים לתאר כמה אתה חסר לי עכשיו. זה לא נתפס שאתה כבר לא איתי. איתנו.

"טסטה, אח שלי, תודה שנתת לי את הזכות להכיר אותך ולהיות איתך בחצי שנה האחרונה, גאה מאוד שזכיתי לשרת איתך ולהכיר אותך, אתה תחסר לי חבר. שמור עלינו מהכיסא שהכי קרוב לכיסא של אלוהים, אני בטוח שהגעת לפחות עד לשם עם הלב הענק שלך. אופיר טסטה הי"ד, נפל על הגנת המדינה שהוא כל כך אהב".

יניב, חברו הקרוב של שילה הר אבן מפסגת זאב, כתב: "לצערינו הרב שילה נפל בקרב. לא להאמין פשוט אחי. פשוט לא מצליח להאמין. כל כך לא מגיע לך. כמה אנרגיות טובות נתת כל הזמן למי שמסביבך אחי, תמיד תמיד תמיד היית מרים את האווירה סביבך. איזו כריזמה – כוכב.

"זכיתי לשחק לצדך בקבוצה, לגדול איתך, לעבור איתך דרך. לא מעכל.

"שמור עלינו מלמעלה אחי היקר שילה. אני אוהב אותך תודה על הזכות. יהי זכרך ברוך".

***

אתמול, שני, הותרו לפרסום שמותיהם של חללים נוספים מהקרבות – בהם, כמובן, גם ירושלמים. רב״ט אדיר טהר מגילה, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19, הוא בין הנופלים במלחמה בדרום. עוד הותר לפרסום שמו של סמ"ר טשגר טקה, בן 21, חייל מנהלה בגדוד 51 של גולני.

ביום ראשון הותרו לפרסום שמותיהם של רס"ן אמיר סקורי, בן 31 מירושלים, וסמ"ר אדיר גאורי, בן 20 משכונת גילה – שניהם לוחמים בסיירת מטכ"ל. הם נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו ליישובי הדרום.

בנוסף, פורסמו שמותיהם של חללים נוספים מיישובים הסמוכים לירושלים: סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, בן 20, מצור הדסה, בוגר מחזור נ"ג בבויאר; רב"ט דנית כהן ז"ל משדרות, בוגרת מחזור נ"ה בבויאר, בוגרת שכבת גליל בפנימיה של המוסד החינוכי; טוראי נריה נגרי ז"ל, בן 18 מטלמון, נכדו של רב העיר מעלה אדומים הרב מרדכי נגארי; סמ"ר רועי וויזר ז"ל מאפרת, בן 21, מגדוד 13 בגולני.

עוד קודם לכן פורסם על נרצחים נוספים בלחימה בדרום – סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות.

בנוסף, מאזור ירושלים והסביבה ישנם נעדרים רבים ששהו בדרום בסוף השבו האחרון – מרביתם היו במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים, אך ישנו גם את אופיר אנגל בן ה-18 מרמת רחל שנחטף בזמן ביקור אצל חברתו בקיבוץ בארי. הנעדרים מהמסיבה ברעים: דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת, עידן דור ורם שלום, שניהם מגבעון, אביאל אורן, בן 28 מגילה, התאומים אושר ומיכאל וקנין, בני 35, מקרית היובל.

במסיבה ברעים נרצח כדורגל העבר ליאור אסולין ז"ל, אשר שיחק בין השנים 2004 ל-2006 בבית"ר ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר