טוראי נריה נגרי ז"ל (מימין), סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, רב"ט דנית כהן ז"ל, סמ"ר רועי וויזר ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחות, דובר צה"ל, דף הפייסבוק של בויאר)
טוראי נריה נגרי ז"ל (מימין), סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, רב"ט דנית כהן ז"ל, סמ"ר רועי וויזר ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחות, דובר צה"ל, דף הפייסבוק של בויאר)

המלחמה בדרום: הבוגרים של בויאר, הנכד של רב מעלה אדומים והגולנצ'יק מאפרת נפלו בקרבות

יהי זכרם ברוך: סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, בן 20, מצור הדסה הוא בוגר מחזור נ"ג בבויאר; רב"ט דנית כהן ז"ל, בוגרת מחזור נ"ה בבויאר משדרות, בוגרת שכבת גליל בפנימיה של המוסד החינוכי; טוראי נריה נגרי ז"ל, בן 18 מטלמון, הוא נכדו של הרב מרדכי נגארי, הרב של מעלה אדומים; באפרת כאבו את נפילתו של סמ"ר רועי וויזר ז"ל, בן 21, מגדוד 13 בגולני

פורסם בתאריך: 9.10.23 07:45

בצער רב וביגון קודר: קהילת בית הספר בויאר מרכינה את ראשה עם היוודע דבר מותם של שני בוגרי בית הספר סג"מ ינאי קמינקא, שנפל בעת מיליוי תפקידו במהלך הלחימה בדרום, ורב"ט דנית כהן, שנרצחה בבסיסה בעת מילוי תפקידה כסמב"צית במפקדת מחוז דרום.

סג"מ קמינקא ז"ל, רק בן 20, התגורר עם משפחתו בצור הדסה. הוא תפקד כמ"מ בבא״ח העורף. רב"ט כהן ז"ל, בת 19 בלבד, התגוררה עם משפחת בשדרות.

"בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על מותו של סג״מ ינאי קמינקא, בוגר מחזור נ״ג, שנהרג בקרב בעת מילוי תפקידו בבא״ח עורף של חטיבת החילוץ וההדרכה", נכתב בעמוד הפייסבוק של בויאר לזכרו של סג"ם ינאי ז"ל.


סג"מ ינאי קמינקא ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סג"מ ינאי קמינקא ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


"הוא היה נער מוכשר, מאיר פנים וחכם מאוד שאהב לנגן על הפסנתר", נכתב בהמשך. "הצופים היו אהבתו הגדולה, וינאי שימש כמדריך ובהמשך גם כרשג״ד. ינאי היה תלמיד מצטיין ובחר ללמוד לימודים מתקדמים במסגרת אקדמיה בתיכון. ינאי היה שילוב של נער נעים הליכות וחברותי מאוד, עם עיניים בורקות וטובות שתמיד אהב לעזור לאחרים. לכן ינאי לקח על עצמו להתנדב בשנת שירות ועזר לנוער בסיכון. בתפקידו כמ״מ טירונים, ינאי דאג לחיילים שלו והיווה עבורם דמות שניתן לסמוך עליה. ינאי אהב את הצבא והעריך מאוד את הסגל שלו. ינאי היה הבן הבכור במשפחתו, ומשפחתו היוותה חלק משמעותי בחייו והוא אהב לבלות עם שלושת אחיו הקטנים ועם בני הדודים. ינאי יחסר לנו מאוד. יהי זכרו ברוך".

מדובר צה"ל נמסר כי סג"מ קמינקא ז"ל, מחטיבל החילוץ וההדרכה, נפל אתמול, 7.10.2023, בקרבות בדרום. בן 20 בנופלו.

רב"ט כהן ז"ל היתה בוגרת מחזור נ"ה בבויאר, בוגרת שכבת גליל בפנימיה של המוסד החינוכי.

הילה לוי ואהוד שונרי, מחנכיה של דנית, מספרים: "דנית הגיעה משדרות לבויאר, כפנימיסטית, לפתוח לה כיוונים נוספים לעתיד ולהיחשף לנוער מכל הארץ. דנית היתה נערה אמיצה, רגישה, כנה ובעלת מודעות עצמית גבוהה. מאחורי דמותה השקטה ניצבה נערה בעלת עולם פנימי עשיר, יכולות גבוהות ושאיפה למצוינות. לאחר שהציבה לעצמה מטרה, היא לא ויתרה לעצמה והיה בלתי אפשרי לשנות את דעתה ולהסיט אותה ממסלולה. תמיד הייתה מוקפת עם חברים שנהנו ורצו בקרבתה. הרצון לסייע ולעזור לסובבים אותה אפיינו אותה. דנית האהובה תחסר לנו מאוד.
קהילת בית הספר מחבקת את אחיותיה תמר-אור ושיראל, בוגרות בית הספר, ואת משפחתה כולה. יהי זכרה ברוך".


רב"ט דנית כהן ז"ל (צילום: דף הפייסבוק של בויאר)

רב"ט דנית כהן ז"ל (צילום: דף הפייסבוק של בויאר)


מבית הספר נמסר: "הקסם של דנית הורגש לכל מקום שהיא הגיעה אליו ונשאר אחריה, היא היתה בחורה מדהימה, מצחיקה, אוהבת ואהובה על ידי חבריה לשכבה, נערה חריפה וחכמה שתמיד הייתה תומכת לחבריה ולמשפחתה. אנו מחבקים ושולחים את צערנו העמוק והכואב למשפחתה של דנית ואל אחיותיה, בוגרות הפנימייה, אנו נמצאים עבורכם".

 

 

גם במעלה אדומים הוכו בתדהמה, כשהתגלה שטוראי נריה אהרון נגרי, נכדו של רב העיר, הרב מרדכי נאגרי הוא בין הנופלים. ראש העיר בני כשריאל ספד: "ברוך דיין האמת! הנכד החייל של רב העיר, הרב מרדכי נגארי שליט"א, נהרג בעת הלחימה ברצועת עזה. יהי זכרו ברוך.העיר מעלה אדומים כולה מרכינה ראש ומשתתפת בצערה הכבד של משפחת נגארי. מן השמים תנוחמו ושלא תדעו עוד צער ודאבה".


טוראי נריה נגארי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

טוראי נריה נגארי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


"מעלה אדומים כולה משתתפת באבלם הכבד של רב העיר, הרב מרדכי נגארי שליט"א ורעייתו הרבנית יונה נגארי, על נפילתו של נכדם נריה אהרון נגארי הי"ד, שנפל אמש בעת הלחימה ברצועת עזה", אמר סגן ראש העיר גיא יפרח. "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' א-לקים דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים וְחֶרְפַּת עַמּוֹ יָסִיר מֵעַל כָּל הָאָרֶץ כִּי ה' דִּבֵּר". מועד הלוויה וניחום האבלים יפורסמו בהמשך. ת.נ.צ.ב.ה".

טוראי נריה אהרון נגרי, בן 18, גר בטלמון, לוחם חילוץ והצלה בבא"ח העורף. חברו דידי גראדי ספד לו: "המלאך השומר שלנו. מי היה מאמין שאני אדבר אליך בלשון עבר? שותף יקר שלי, אני אוהב אותך כל כך, אני לא אשכח את החיבוק והנשיקה במצח האחרון שהבאת לי בשבת שעברה לפני שהלכת הביתה. אתה היית האור שלנו בחבורה, לא נשכח אותך לעולם אח בדם שלנו".

חלל צה"ל נוסף מאזור ירושלים הוא סמ״ר רועי וויזר ז"ל, בן 21, לוחם בגדול 13 של גולני, שהתגורר עם הוריו – נעמי וימי באפרת. הלוויתו של סמ"ר וייזר תתקיים היום, שני, 9.10, בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון.


סמ״ר רועי וויזר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמ״ר רועי וויזר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


ראש המועצה המקומית קרני שומרון יגאל להב ספד: "קיבלנו בשורה קשה שבין הנופלים גם רועי חיים וויזר הי"ד, נכדם הבכור, המקסים והטוב, לוחם גולני של רותי ואנדי וויזר היקרים משכונת נווה עליזה. אין מילים לניחום על האובדן הקשה והכאב הנורא לאובדן חיים צעירים ואנו ניהיה עימם בשעות הקשות. השבעה בבית הוריו נעמי וימי הכואבים באפרת. חיבוק ולב כולנו, כלל הקהילה עימכם, יהי זכרו ברוך".

***

אתמול, ראשון, הותרו לפרסום שמותיהם של רס"ן אמיר סקורי, בן 31 מירושלים, וסמ"ר אדיר גאורי, בן 20 משכונת גילה – שניהם לוחמים בסיירת מטכ"ל. הם נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו ליישובי הדרום. יהי זכרם ברוך

עוד קודם לכן פורסם על נרצחים נוספים בלחימה בדרום – סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות.
בנוסף, מאזור ירושלים והסביבה ישנם נעדרים רבים ששהו בדרום בסוף השבו האחרון – מרביתם היו במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים, אך ישנו גם את אופיר אנגל בן ה-18 מרמת רחל שנחטף בזמן ביקור אצל חברתו בקיבוץ בארי. הנעדרים מהמסיבה ברעים: דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת, עידן דור ורם שלום, שניהם מגבעון, אביאל אורן, בן 28 מגילה, התאומים אושר ומיכאל וקנין, בני 35, מקרית היובל.

במסיבה ברעים נרצח כדורגל העבר ליאור אסולין ז"ל, אשר שיחק בין השנים 2004 ל-2006 בבית"ר ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר