סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי ז"ל, אופיר אנגל (צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)
סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי ז"ל, אופיר אנגל (צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)

הלב נקרע: רס"ר יעקב קרסנינסקי מרמות נפל בלחימה; אופיר אנגל מרמת רחל נחטף מהממ"ד בבארי

המלחמה בדרום: לאחר יום של קרבות והלם - התמונות של הקורבנות והנעדרים מהדרום ממשיכות לקרוע את הלב. בין ההרוגים בלוחמה אתמול - רס"ריעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות, לוחם ביחדת המסתערבים של מג"ב דרום. בנוסף, אופיר אנגל בן ה-18 מרמת רחל נחטף בזמן ביקור אצל חברתו בקיבוץ בארי; דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת, היה במסיבה ברעים ומאז אתמול בבוקר נותק איתו הקשר

פורסם בתאריך: 8.10.23 13:30

הלב נקרע והדמעות לא מפסיקות לזרום: הבוקר הותר לפרסום כי ביום הלחימה הקשה אתמול בדרום, בעיקר סביב תחנת המשטרה בשדרות, נפלו בקרב 30 חללים ממשטרת ישראל וממג"ב. בין ההרוגים – רס"ר יעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות, לוחם ביחידת המסתערבים במג"ב דרום. קרסנינסקי ז"ל הוא בן למשפחה חרדית מרמות א'.


סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)


***

במקביל, גם מספר הנעדרים שגורלם אינו ידוע בשלב זה ממשיך לעלות, בהם גם תושבי ירושלים. ביניהם צעירים רבים שהיו במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים, אבל גם כאלה ששהו בסוף השבוע בדרום בלי קשר למסיבה. אחד מהם הוא אופיר אנגלף בן 18, מקיבוץ רמת רחל. אופיר ביקר אצל חברתו בקיבוץ בארי ובזמן הפריצה של החמאס ליישובי הדרום – הוא שהה עם בני משפחתה בממ"ד. אולם הוא נחטף מהממ"ד, ומאז אתמול בשעות הצהריים נותק עמו הקשר.

סבו של אופיר, יוסף יאיר (ג'וחא) אנגל, לשעבר יועצו של הנשיא שמעון פרס, סיפר לאתר 'וואלה' כי נגדו נעדר וכי הם לא יודעים מה קרה איתו מאז השעה 14:00. לדבריו, אז הצליח החמאס לפתוח את הממ"ד שבו שהה אופיר עם בני משפחתה של חברתו והוציא את כולם החוצה. עוד הוא סיפר כי את אופיר ואת אבי המשפחה העלו המחבלים לטנדר בעוד שהבנות שוחררו. מאז אבד איתו הקשר. וההערכה היא כי הוא נמצא בשבי חמאס.


נעדר - אופיר אנגל (צילום: באדיבות המשפחה)

נעדר – אופיר אנגל (צילום: באדיבות המשפחה)


כאמור, מהמסיבה בסמוך לרעים בדרום ישנם נעדרים רבים. ביניהם גם דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת. ודעי, כמו רבים אחרים, עוד הספיק ליצור קשר עם משפחתו זמן קצר לאחר תחילת האירועים וסיפר על ירי, אולם אז הקשר עימו נותק ואבדו עקבותיו.


דניאל ודעי (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

דניאל ודעי (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)


 

 

כזכור, כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר", עידן דור ורם שלום, צעירים בני 25 מהיישוב גבעון שסמוך לירושלים, נעדרים מאז אתמול בבוקר. השניים בילו יחדיו במסיבת הטבע שנערכה ליד קיבוץ רעים בדרום. עידן דור עוד הספיק לשוחח עם הוריו בבוקר, הוא סיפר להם שיורים עליהם, אך אז נותק עימו הקשר ובני המשפחה לא יודעים מה קורה עם השניים.

"אין לי מילים, נגמרו לי המילים. רק הבטן כואבת ועצב גדול ממלא את חלל הגוף", אומרת בשיחה עם "כל העיר" סיגלית מזרחי, דודתו של עידן דור בשיחה עם "כל העיר". מזרחי, תושבת שכונת רמות, מציינת כי גורלו של עידן אינו ידוע בשלב זה. מאז אתמול סיגלית ושאר בני המשפחה מנסים לדלות כל שביב מידע באמצעות הרשתות החברתיות, אך עד כה כאמור אין מידע חדש.

מזרחי מספרת על חברו של עידן, רם שלום, שהיה ביחד עמו במסיבה: "הם מכירים מגיל אפס. החברים הכי טובים. עידן הספיק להתקשר מהמסיבה להורים שלו, סיפר שיורים עליהם, ומאז נעלמו עקבותיהם של עידן ורם. נותק הקשר איתם. אנו מבקשים את עזרת הציבור בכל מידע שיש".

מי שיודע פרטים על עידן ורם מתבקש ליצור קשר עם המשפחות:
נורית שלום – 050-6260290.
מיכל דור – 050-6363346.

מהמסיבה בדרום ישנם עוד נעדרים מירושלים והסביבה, ביניהם אביאל אורן, בן 28, משכונת גילה. קרובי משפחה מספרים ל"כל העיר" כי אביאל בילה במסיבה ביחד עם חברתו ועם חברים. החברה אותרה, כך גם חלק מחבריו, אולם איתו לא נוצר קשר והם מחפשים כל מידע אודותיו. המשפחה מבקשת "התפללו לשלומו של אביאל בן אסתר".

טלפון ליצירת קשר עם המשפחה: 050-9267766 – יסמין אורן.

זאת ועוד, אמש פורסם ב"כל העיר" כי בין הנעדרים גם אושר ומיכאן וקנין, בני 35 מקריות היובל, אשר היו חלק מהפקת המסיבה. גם שניהם נעלמו ולא נוצר איתם קשר במהלך המסיבה. אתמול פורסמו ברשתות רשימות שמיות כאלה ואחרות על ניצולים מהאירוע הקשה ברעים, אולם נראה כי לפחות לגבי אושר ומיכאל הדיווחים אינם נכונים והם עדיין לא אותרו או יצרו קשר.

בני משפחתם מתחננים לעזרה וסיוע במציאתם. כמו כן, המשפחה מבקשת להתפלל לשלומם – אושר בן רחל ומיכאל בן רחל.

נעדרים נוספים מאזור ירושלים: נוי זעפרני, בת 27 מהיישוב נוקדים.

בתוך כך, אתמול בלילה (שבת, 7.10.23), בשעה 22:45, פתחו פיקוד העורף ומשטרת ישראל מרכז משפחות בבניין יחידה להב 433 (ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה). בפיקוד העורף מבקשים מבני משפחה שיקיריהם נעדרים להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר. "בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר