רב"ט אדיר טהר ז"ל (מימין), סמ"ר טשגר טקה ז"ל (צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)
רב"ט אדיר טהר ז"ל (מימין), סמ"ר טשגר טקה ז"ל (צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)

המלחמה בדרום: הותר לפרסום – אדיר וטשגר, הגולנצ'יקים הירושלמים, נפלו בקרבות

רב"ט אדיר טהר ז"ל, לוחם בגדוד 13 של גולני, בוגר המקיף גילה נפל במהלך הקרבות בדרום. "הפרח שלנו נקטף", ספד קרוב משפחתו; קרובת משפחתו של סמ"ר טשגר טקה, חייל מנהלה בגדוד 51 של גולני, שנפל בקרבות, אמרה בכאב: "גיבור היית וגיבור תישאר". יהי זכרם ברוך

פורסם בתאריך: 9.10.23 09:15

השכול והאבל לא עוזבים את שכונת גילה: הלילה, בין ראשון לשני, הותר לפרסום כי רב״ט אדיר טהר מגילה, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19, הוא בין הנופלים במלחמה בדרום. עוד הותר לפרסום שמו של סמ"ר טשגר טקה, בן 21, חייל מנהלה בגדוד 51 של גולני.

כידוע, כפי שפורסם, במלחמה בדרום ישנם למעלה מ-700 נרצחים ואלפי פצועים, כשממדי האסון הכבד הולכים וגדלים עם כל יום שחולף ועם כל יישוב שצה"ל מצליח לטהר.

רב"ט טהר ז"ל הוא בוגר בית הספר המקיף גילה, ששכל אתמול בוגר אחר – סמ"ר אדיר גאורי ז"ל, לוחם בסיירת מטכ"ל. מבית הספר נמסר: "בצער רב אנו מודיעים כי בוגר בית ספרנו אדיר טהר, בוגר מחזור ל"ה, נרצח אתמול במתקפת המחבלים. תנחומינו למשפחתו היקרה. הלב מסרב להאמין!".

הלוויתו של אדיר טהר ז"ל תתקיים היום, שני, בשעה 16:00 בבית הקברות הצבאי בהר הרצל.

ירון, קרוב משפחתו של אדיר ז"ל, כתב בעמוד הפייסבוק שלו על השעות הארוכות של חוסר הוודאות: "לאחר שעות בלי שינה. הולכים משוגעים בבית. מחפשים אותך אדיר. ילד שלנו, הפרח שלנו, נקטף . סיפרו לנו שרצחו אותך מחבלים. ושהרגת שלושה מחבלים, אתה הגיבור שלנו . זה לא נתפס שאתה לא תחזור עם החיוך שלך, היופי שלך. נשבר לנו הלב ילד שלי. כולם כאן לא רוצים להאמין שאתה המלאך שלנו לקחת תפקיד בלי לשאול אותנו. לשמור עלינו למעלה כמו ששמרת עלינו כאן למטה בכל הכח שלך לא וויתרת עד הרגע האחרון. שבורים, מרוסקים, מתפללים לעוד חיבוק אחד ממך. לא נשכח לעולם ילד".

אדיר ז"ל הוא קרוב משפחתו של יוסי טהר ז"ל, שגם הוא נפל בקרבות בעזה, כך שהמשפחה קרועה ומחולקת בין שתי שבעות – האחת בשכונת גילה והשנייה במושב עזריקם. יהי זכרם ברוך.

קרובת משפחתו של סמ"ר טשגר טקה ספדה: "בן דוד יקר שלי נלחמת בגופך כגיבור ישראל למען מדינת ישראל ואזרחיה. גיבור היית וגיבור תישאר. יהי זכרך ברוך מלאך יקר שלי. ת.נ.צ.ב.ה".

 

 

 

אתמול, ראשון, הותרו לפרסום שמותיהם של רס"ן אמיר סקורי, בן 31 מירושלים, וסמ"ר אדיר גאורי, בן 20 משכונת גילה – שניהם לוחמים בסיירת מטכ"ל. הם נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו ליישובי הדרום.

בנוסף, פורסמו שמותיהם של חללים נוספים מיישובים הסמוכים לירושלים: סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, בן 20, מצור הדסה, בוגר מחזור נ"ג בבויאר; רב"ט דנית כהן ז"ל משדרות, בוגרת מחזור נ"ה בבויאר, בוגרת שכבת גליל בפנימיה של המוסד החינוכי; טוראי נריה נגרי ז"ל, בן 18 מטלמון, נכדו של רב העיר מעלה אדומים הרב מרדכי נגארי; סמ"ר רועי וויזר ז"ל מאפרת, בן 21, מגדוד 13 בגולני.

עוד קודם לכן פורסם על נרצחים נוספים בלחימה בדרום – סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות.
בנוסף, מאזור ירושלים והסביבה ישנם נעדרים רבים ששהו בדרום בסוף השבו האחרון – מרביתם היו במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים, אך ישנו גם את אופיר אנגל בן ה-18 מרמת רחל שנחטף בזמן ביקור אצל חברתו בקיבוץ בארי. הנעדרים מהמסיבה ברעים: דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת, עידן דור ורם שלום, שניהם מגבעון, אביאל אורן, בן 28 מגילה, התאומים אושר ומיכאל וקנין, בני 35, מקרית היובל.

במסיבה ברעים נרצח כדורגל העבר ליאור אסולין ז"ל, אשר שיחק בין השנים 2004 ל-2006 בבית"ר ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר