המודעה של הפיצה בחווארה, פרסומי הסתה ברשת (צילומים: דוברות המשטרה, רץ ברשת)
המודעה של הפיצה בחווארה, פרסומי הסתה ברשת (צילומים: דוברות המשטרה, רץ ברשת)

לא רק הפיצרייה בחווארה: באקדמיה משעים; המשטרה עצרה למעלה מ-25 חשודים

בצלאל והמכללה להנדסה השעו סטודנטים שהביעו תמיכה במרצחי החמאס והוציאו אזהרות לכלל הסטודנטים, גם העירייה ולשכת עורכי הדין פעלו באופן דומה. במקביל, משטרת ירושלים עצרה למעלה מ-25 חשודים בהסתה לטרור. מנכ"ל בצלמו, שי גליק, שמנטר פרסומים ומגיש תלונות: "אנחנו במלחמה על הבית"

פורסם בתאריך: 13.10.23 08:12

המלחמה בדרום מתנהלת במספר זירות – יש את זירת הלחימה הפיזית, שבה לוחמים ולוחמות מחרפים את נפשם להגנה על המדינה, יש את הלוחמה הנפשית, שמנסה לתת מענה לרבבות שחוו את המתקפה הרצחנית של החמאס, כמו גם לבני משפחות הנעדרים והחללים, ישנה הזירה ההתנדבותית – שבה מאות אלפים נותנים מעצמם ותורמים ככל יכולתם למען החיילים, בני משפחות החללים והנעדרים ולמען תושבי הדרום ועוטף עזה. זירה נוספת היא הזירה התודעתית – בתוכה גם מלחמה בהסתה ובהזדהות עם ארגון טרור, שכוללת גם גילויי שמחה על תוצאת המתקפה של החמאס. המקרה המובהק ביותר אירע אמש, חמישי, עם הפרסום המזעזע והמזווע של פיצרייה בחווארה שבו גם דמותה של החטופה הישראלית הקשישה. בעקבות הפרסום הזה – הפיצה נאטמה הלילה על ידי כוחות צה"ל ומג"ב.

אבל זה היה רק מקרה הקיצון. מאז תחילת הלחימה ביום שבת, נעצרו ונחקרו על ידי משטרת ירושלים למעלה מ-25 חשודים בהסתה, בתמיכה ובהזדהות עם הטרור החמאסי. בעיריית ירושלים, כפי שכבר פורסם, ובאקדמיה פוטרו עובדים והושעו סטודנטים וגופים רבים הוציאו אזהרות מפורשת לעובדים בנושא.

"לצד ההיערכות המבצעית המוגברת של מחוז ירושלים בגזרות השונות ובפרט בירושלים, המשטרה פועלת כל העת בנחישות לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בהסתה לטרור ולאלימות במרחבים השונים", נמסר ממשטרת ירושלים. "בהתאם להנחיית מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, חמ"ל התודעה של משטרת ישראל במחוז ירושלים בשיתוף גופי ביטחון נוספים, פועל במתכונת מוגברת לניטור וטיפול בפרסומים ברשתות החברתיות השונות שבהם תכנים המסיתים לטרור ולאלימות, ובפרט הזדהות, אהדה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון הטרור חמאס".

כאמור, מאז ה-7.10, נעצרו ונחקרו במחוז ירושלים 25 חשודים וחשודות בהסתה, הזדהות או תמיכה בטרור, מרביתם ביצעו את המעשים ברשתות החברתיות.

לדברי המשטרה, "חמ"ל התודעה ניטר ברשתות החברתיות מספר פירסומים של סטודנטית במכללה בירושלים, שפירסמה תכנים מסיתיים וגילויי שמחה לפעילות הרצחנית של 'חמאס'. מיד עם איתורם של פירסומים אלו, בוצעו פעולות לאיתור החשודה (20, תושבת מזרח ירושלים), והיא נעצרה לחקירה על ידי שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים. בחקירתה עולה כי החשודה פירסמה מספר הודעות ברשתות החברתיות עם דברי הסתה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון טרור חמאס כגון: ״העצים אלוהים את העצב שלכם והרבה את ההלוויות שלכם, פילג עמכם, הגביר כאבכם, מראה כזה משמח, אמן".

במקרה אחר היום, שוטרי תחנת דוד במחוז ירושלים עצרו צעיר תושב מזרח העיר, שפירסם ברשתות החברתיות סרטוני הסתה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון טרור 'חמאס' כשברקע שירי שמחה. החשוד שנעצר על ידי השוטרים, הועבר לחקירה במרחב דוד.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור, ובאלו המשבחים מעשים אלו במרחבי הרשת וברחוב בזמן מלחמה".

***

זאת ועוד, באקדמיה גם מנסים להילחם בתופעת ההזדהות והתמיכה בחמאס ובמעשי הזוועה שבוצעו על ידי בשבת האחרונה. בין היתר בשל פעילות שמבצעים גורמים אזרחיים ועמותות שונות שפונות למוסדות האקדמיים ומתריעות על הודעות תמיכה והזדהות שכאלו.

 

 

כך למשל, תלונות של סטודנטים מבצלאל הובילו את שר החינוך יואב קיש לבדוק את הנושא ואת 'בצלאל' לטפל באירועים. במכתב ששיגר נשיא בצלאל פרופ' עדי שטרן לשר קיש הוא כתב כי 9 סטודנטים זומנו לוועדות משמעת ו-2 סטודנטים הורחקו לאלתר מהלימודים עד לקבלת החלטה בעניינם.

"בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מגנה בחריפות ודוחה באופן מוחלט התבטאויות המעודדות הסתה, אלימות, רצח ותמיכה בטרור, או מצדיקות אותן", כתב פרופ' שטרן. "לא נכיל בשום מקרה ביטויים כאלו בקרבנו. החל מיום ראשון אנחנו עוקבים ומנטרים את השיח ברשתות. כל מקרה שהובא לידיעתנו נבדק ברצינות הראויה".

גם מכללת עזריאלי טיפלה בחומרה בנושא (אחרי פניה מצד ארגון 'בצלמו'). מהמכללה נמסר ל"כל העיר": "המכללה הפיצה השבוע הודעה חד משמעית לכלל הסטודנטים שעל פיה לא תעבור לסדר היום על התבטאויות תומכות אלימות וטרור של סטודנטים, גם ברשתות חברתיות פרטיות. בהתאם לנוהל יטופל כל מקרה כזה באופן מיידי על ידי ועדת המשמעת ועד לבירור זה יושעה הסטודנט. גם התלונה שהופיעה במכתבך והמוכרת לנו מטופלת ונבדקת על פי נוהל זה".

זאת ועוד, במכתב שנשלח לסטודנטים מהמכללה הובהר כי "לא נעבור על סדר היום על התבטאויות התומכות ומעודדות מעשי טרור ואלימות. במקרים מעין אלו יושעה הסטודנט עד לבירור העניין בידי ועדת המשמעת המוסמכת לכך".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' שמנטר פרסומים מסיטים ומתלונן עליהם בפני הגורמים הרלוונטיים, מוסר: "מאז תחילת המלחמה חמ"ל בצלמו פועל לנטר את השוליים הקיצונים שמנסים להסית ולחבור לאויב. מאז תחילת המערכה הורחקו ונענשו סטודנטים שתמכו באויב ממגוון מקצועות ומקומות לימוד ביניהם מכללת עזריאלי, מכללת בצלאל, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטתחיפה ועוד.

"כמו כן פוטרו מספר עובדי עירייה. עיריית ירושלים הוציאה הודעה מיוחדת שכל עובד שיתמוך באויב יטופל מיידית. בנוסף משטרת ישראל והפרקליטות פועלים במהירות שיא לאשר חקירות הסתה כנגד אותו גיס חמישי שתומך באויב. אני מודה לכלל גופי המדינה שמבינים שהפעם זו באמת מלחמה על הבית. מי שחובר לאויב מקומו בכלא לא בשום מקום אחר. אנחנו קוראים לכל מי שנתקל בהסתה ושנאה לדווח לגופים הרלוונטיים משטרת ישראל והפרקליטות, וכן לדווח לקו החם שלנו במייל: info@[email protected]".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבלט

    מה עם האוניברסיטה העברית?
    עד שלא קורה שם משהו עם קיני הטרור, המערכה הזו לא באמת משיגה את מטרתה

  2. יהודה

    מה זה משנה אם מוציאים הודעה או מרחיקים אותם ולאחר מכן מחזירים אותם, אסור לתת להם ללמוד אצלנו הם שונאים אותנו, הםם מתעבים אותנו, אפילו המשכילים שבהם, ואנחנו נותנים להם השכלה וקידום בשם הדמוקרטיה שהביאה אסון על מדינת ישראל. רופאים ערבים בבתי חולים העלו פוסטים שמהללים את הטבח הנורא הזה מי ירצה שרופא ערבי יטפל בו?? מי?????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר