בואש בפעולה ליד גדר ההפרדה, הסיור של ניצב תורג'מן בפסגת זאב (צילומים: דוברות המשטרה)
בואש בפעולה ליד גדר ההפרדה, הסיור של ניצב תורג'מן בפסגת זאב (צילומים: דוברות המשטרה)

"בזמן המלחמה, המסר חייב להיות ברור – מי שיסכן שוטרים או אזרחים מסכן את חייו"

לאחר תלונות ופניות רבות של תושבי פסגת זאב על המתרחש בסמוך לגדר ההפרדה עם מ.פ שועפאט, קיים היום, רביעי, ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן סיור בשטח. בסיומו הוא הדגיש: "אם יש מי שעדיין חושש, אנחנו צריכים לעשות יותר למענו ובעיקר בשביל חיזוק תחושת הביטחון שלו". צפו בפעילות המשטרה מהיום

פורסם בתאריך: 25.10.23 19:32

מלחמת 'חרבות ברזל' ביחד עם תיאורי הזוועות מעוטף עזה ויישובי הדרום הכניסו פחד גדול בקרב תושבים רבים בירושלים (ובכלל), במיוחד אצל התושבים שמתגוררים בסמיכות לגדר ההפרדה – תושבי פסגת זאב ונוה יעקב, שמתלוננים מזה ימים רבים על הטרדות חוזרות ונשנות מצד צעירים ממחנה הפליטים שועפאט.

בפסגת זאב התלוננו בימים האחרונים מספר רב של פעמים – למשטרה, לעירייה ובינם לבין עצמם. הקבוצות השכונותיות געשו ורעשו לנוכח המראות ממחנה הפליטים, לנוכח הסינווורים בלייזר, זריקות האבנים והניסיונות לטפס פעם אחר פעם על גדר ההפרדה.

"כל העיר" פנה למשטרת ירושלים בנושא התלונות של התושבים. במשטרה ידעו לספר כי "בימים האחרונים התמודדו שוטרי המחוז ולוחמי מג״ב עוטף ירושלים עם הפרות סדר נקודתיות באזור גדר הביטחון שבין מ.פ שועפאט וענאתא בסמוך לפסגת זאב, שכללו טיפוס של מפרי סדר ומתפרעים בודדים מעל לגדר הביטחון, וכן השלכות חפצים ואבנים לעבר כוחות הביטחון. מוקדי הפרות הסדר הללו הממוקמים מאות מטרים מקו הבתים הראשון בפסגת זאב, ושחלקם כאמור משטחי יו״ש טופלו, תוך פיזור מפרי הסדר בנחישות באמצעים לפיזור הפרות סדר".



עוד ציינו במשטרה כי גם הם קיבלו פניות רבות מצד תושבים, ועל כן הוחלט על ביצוע פעולות יזומות ותגבור הנוכחות והפעילות באזור הגדר ובשכונה בכלל.

מוקדם יותר היום, רביעי, 25.10, הגיע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן לסייר בשטח ביחד עם סגן מפקד עוטף ירושלים, מפקד תחנת שפט וקצינים נוספים. "בסיום הסיור", כך אומרים במשטרה, "הנחה ניצב תורג'מן על נקיטת פעולות אופרטיביות במספר צירי עבודה, לטיפול נחוש ובלתי מתפשר באותם מפרי סדר ופורעי חוק".

 

 

להלן הפעולות שינקטו

– בציר המבצעי – הגברת הסיורים של כוחות מג״ב עוטף על תווי גדר הביטחון באזור. שימוש בכלל האמצעים הקיימים לפיזור הפרות סדר, בהם: ספוג, גז, בואש ועוד, נגד מפרי הסדר ואלו המטפסים על גדר הביטחון. טיפול נחוש ובלתי מתפשר בכל מי שינסה לחצות את גדר הביטחון. הגברת הפעילות היזומה וההתקפית למניעה ומעצר של אותם פורעי חוק.

– בציר האזרחי והמנהלי – ביצוע עבודות תשתית למניעת הטיפוס על גדר הביטחון בשיתוף פעולה עם צה״ל. קידום הליך ביצוע הריסות בנייה בלתי חוקית הסמוכה לגדר הביטחון אל מול הרשויות הרלוונטיות.

– בציר הקהילתי – חיזוק הקשר והשיח הרציף להרגעה ועדכונים בין תחנת שפט לבין תושבי פסגת זאב. במקביל ביצוע פעולות הידברות של מש״מ מ.פ שועפאט אל מול גורמי השפעה במקום למניעת הישנות מקרים דומים, והסבר אודות הסיכון הנשקף לאותם פורעי חוק ומפרי סדר.

"אנחנו פועלים מסביב לשעון עם מגוון כוחות ואמצעים, בכדי שכל אדם שגר בירושלים ובפסגת זאב יהיה בטוח, אבל לא פחות חשוב מכך – גם ירגיש בטוח", אמר ניצב תורג'מן בסיום הסיור. "על אף שאותם הפרות סדר באזור בימים האחרונים כוונו רק נגד כוחותנו וטופלו בנחישות ראויה, הרי שאם יש מי שעדיין חושש מסיטואציה כזו או אחרת, אנחנו צריכים לעשות יותר למענו ובעיקר בשביל חיזוק תחושת הביטחון שלו. יש לבצע בהקדם את כלל הפעולות הנדרשות במישור המבצעי, להגביר את היוזמה ופעילות המניעה ולמצות את כלל הפעולות הנדרשות במישור האזרחי והקהילתי. בזמן המלחמה המתנהלת, המסר חייב להיות ברור – בשעת מלחמה מי שיסכן שוטרים או אזרחים מסכן את חייו. מי שינסה אותנו ימצא מולו שוטרים ולוחמים נחושים, שביטחון הציבור עומד לנגד עיניו כל העת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פטקס

    לא קלטנו. לפרקליטות היועמשית ולשופטי ישראל המסר הגיע? הם משתפים פעולה עם המשטרה צהל ושאר גורמי הביטחון? או לכאורה שוב מתיימרים להיות המומחים הצבאיים ולהכתיב לגורמי הביטחון איך לפעול כדי להציל את התח.. ת שלהם ממוות טבעי בשל גילם המופלג בשכונתם כשהמרצחים מודים להם מכל הלב לכאורה על תמיכתם בהם חלילה בטענת חופש הביטוי והמעשה, ולא מפציצים? אוהבים אתכם ומאחלים הרבה בריאות:))) כמו לתינוקות כרותי ראשים שעלק מלכת ירדן, ומה פתאום מלכה ושל מי? רק מפני שהזדיי..נה עם הנציג הירדני לא ראתה תמונותיהם כגוש פחם ושל הנרצחים בעוטף עזה שגם נאנסו ונשרפו בחיים אך לפני שבועיים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר