הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (משמאל) עם הרב שלמה בקשט (צילום: אלבום פרטי)
הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (משמאל) עם הרב שלמה בקשט (צילום: אלבום פרטי)

"הטביע חותם עמוק": פרידה עצובה מהרב ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל

הבוקר, שישי, בשעה 9:00 ייצא מסע הלוויה של הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל מביתו בבית וגן. הרב שלמה בקשט, שהיה בן בית אצל הרב זצ"ל, נפרד מראש ישיבת עטרת ישראל המפורסמת, זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס

פורסם בתאריך: 27.10.23 08:35

הבזקי מחשבות:

הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל נולד בתאריך ט"ו באדר ב' תרפ"ט, 27 במרץ 1929, ונפטר בתאריך י"א בחשוון תשפ"ד, 26 באוקטובר 2023, היה ראש ישיבת עטרת ישראל המפורסמת, זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס.

פטירתו של הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי זכר צדיק לברכה או כמו שנהגנו תלמידיו לקרוא לו בחיבה ר' ברוך עוררה בי הבזקים של כל כך הרבה רגעים ותקופות שחיי וחיי משפחתי נשזרו בגאון מופלא זה.

השפעתו על ההוויה היהודית התורנית בכלל ועל כל כך הרבה אנשים בפרט היתה בסדר גודל היסטורי כשהוא הטביע חותם עמוק בתשעים וארבע שנות חייו הפוריות והתוססות כל כך.

כבר משחר נעורי כל מפגש עם ר' ברוך חברו האישי של אבי שיבדל לחיים הותיר על רושם בל ימחה כשמצד אחד הכריזמה המתפרצת ממנו ומצד שני היחס החם והרוך בה הוא התייחס אלי כילד וכנער.

ר' ברוך היה חניך תנועת המוסר אשר התווה מכוחה קו מחשבה ותשומת לב לפרטים אשר אדם מן השורה יכול לחלוף על פניהם מבלי להרגיש בהם.

וכך לאורך השנים בכל תקופות חיי מצאתי את עצמי תחת השפעתו העצומה על אישיותי אשר באה לידי ביטוי באופן בו מציב אני לעצמי סולם ערכים אשר משתדל הנני לעלות בו ולהביט אל פסגות גבוהות.

כך היה כתלמיד בישיבתו בהתוודעי לגאונותו המופלאה והלהט הבלתי פוסק באהבת לימוד התורה והעמקות הנדירה בה הוא צלל תדיר בשיעוריו.


יודי בקשט, בנו של שלמה, ביחד עם הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (צילום: אלבום פרטי)

יודי בקשט, בנו של הרב שלמה בקשט, ביחד עם הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (צילום: אלבום פרטי)


 

 

כך היה כאשר שמעתי את שיחותיו לאחר נשואי כשהתפללתי בישיבה בראשותו בו הוא האיר כל כך הרבה זוויות במשמעות החיים ולימד אותנו לחשוב בצורה מקורית ולהתנהל בחיינו מתוך מחשבה ותשומת לב תוך כדי הרחקת השטחיות במחשבה ובמעשה.

וכך גם היה כשיצאתי עם משפחתי לשליחות באודסה לפעול ולנסות לשקם את חיי הקהילה והיהדות אשר הודחקה והתפוררה במשך עשרות שנים תחת השלטון הסובייטי. דמותו הפלאית אשר דרשה תמיד בעיקר מעצמו וגם מאיתנו לגלות אחריות לעם ישראל ולא להרפות ממחשבה ועשייה למען הכלל עמדה ועומדת לנגד עיני והיא זו שמדרבנת אותי בעשייה הציבורית. הליווי והתמיכה הבלתי מסויגת של ראש הישיבה באופן קבוע הפיחה בי תמיד עוז ותעצומות נפש להמשיך ולפעול ולא להרפות גם בשגרה וגם ברגעים לא קלים וכאלו היו לא מעטים.

ראש הישיבה האהוב והנערץ יחסר לי כל כך ולאין ספור תלמידים ואנשים.

יהי זכרו ברוך!

  • הכותב הינו הרב שלמה בקשט, תלמידו של ההרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, משמש מזה כ-30 שנה כרב הראשי של קהילת "תקווה אודסה" שבאוקראינה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר