סמל ראשון דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל(
סמל ראשון דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל(

הנשיא הרצוג סופד לסמ"ר דביר ברזני ז"ל: "שיקף בדמותו, בערכיו ובמעשיו את חינוכו לאהבת העם והמולדת"

סמל ראשון דביר ברזני ז"ל מהר חומה, לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה. אביו, אביחי, משמש כסגן ראש אגף הביטחון בבית הנשיא יצחק הרצוג, שהוסיף: "מיכל ואני, יחד עם כל עובדות ועובדי בית הנשיא, כואבים את נפילתו"

פורסם בתאריך: 20.11.23 14:17

הבוקר, שני, 20.11, הותר לפרסום דבר נפילתו של סמל ראשון דביר ברזני ז"ל מהר חומה, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

דביר ז"ל, בוגר תיכון הימלפרב, הותיר אחריו הורים – אביחי וטלי, ושתי אחיות – אור ורוני. בן 20 בלבד במותו.

אביחי ברזני, אביו של דביר ז"ל, משמש כסגן ראש אגף הביטחון של בית הנשיא, ויש לו היכרות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שספד: "מיכל ואני, יחד עם כל עובדות ועובדי בית הנשיא, כואבים את נפילתו של סמ״ר דביר ברזני, בנו של אביחי ברזני, סגן ראש אגף הביטחון של בית הנשיא. דביר, לוחם אמיץ בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, ששיקף בדמותו, בערכיו ובמעשיו את חינוכו מבית לאהבת העם והמולדת, נפל אמש בקרבות ברצועת עזה. אנחנו מחבקים את אביחי, טלי, אור ורוני היקרים בשעתם הקשה. יהי זכרם של טובי בנינו ובנותינו הנרצחים והנופלים במערכה, ברוך ונצור בליבנו".


סמ"ר דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


הלוויתו של דביר ז"ל צפויה להתקיים היום, שני, 20.11, בבית העלמין הצבאי הר הרצל. תושבי הר חומה מתכננים ללוות את המשפחה במצעד כבוד בתוך השכונה (פרטים יימסרו בהמשך).

 

 

כאמור, דביר ז"ל, הוא בוגר תיכון הימלפרב. מאז שהיה בן 13 היה חבר במועדון השחייה ירושלים רבתי – כשחיין צעיר וכמדריך. "משפחת ירושלים רבתי, מרכינה ראש כואבת ואבלה על מותו של דביר ברזני, דביר נפל במלחמה על ביטחונה של מדינת ישראל בעזה", נמסר מהמועדון. "דביר אהוב שלנו, נכנס אלינו לפני 7 שנים עם חיוך ענק ומאז לא יצא לנו מהלב. תמיד היית בשביל כל אחד ואחד פה! תמיד אהבת ותמיד דאגת שיהיה לכולם טוב לפני שיהיה לך. אדם טוב לב, חבר, שחיין, מדריך, גדל וצמח באגודה. תמיד תיהיה בלב שלנו וחלק משמעותי מהמשפחה שלנו. אוהבים אותך לנצח".
מנו מאי, יו"ר המועדון ומאמנו של דביר, סיפר: "דביר היה ילד רציני, אחראי, טוב לב ומשקיע. הוא שמר אתנו על קשר כל הזמן, גם לאחר שהתגייס. השיחה האחרונה שלנו היתה אחרי ה-7 באוקטובר, כאשר הוא התקשר לספר שהוא הוקפץ לבארי ותיאר את המראות שחווה שם".

"דביר היה פשוט היה לב אחד גדול ", ספדה לו בכאב גפן אבנר, מנהלת נבחרת השחייה 'ירושלים רבתי' בשיחה עם "כל העיר", "הרגישות אצלנו הייתה תכונה בולטת שלא רואים היום אצל בני נוער וצעירים. הוא מאוד אהב את הארץ ואת המדינה, כי ככה במשפחה שלו חינכו אותו. אביו השתיל בהם המון ערכים של הכרה ואהב הארץ. הוא היה ילד מדהים, אדם נחוש מאוד לעשות את הכי טוב שיכל ולא בפן תחרותי. זה הזוי שאני מדברת עליו בלשון עבר, הוא היה משהו מיוחד. אם מישהו היה עצוב, הוא לא היה נכנס לאימון שחייה עד שהיה רואה שהוא מתעודד. הוא ממש בחור נדיר בנוף העכשווי. בתקופת המלחמה הוא דאג להיות עם חברי קבוצת השחייה בקשר, דאג ליצור קשר ועדכן את כולם שהוא בסדר. הערכים שלו ישארו איתנו לעד. קבלת האחר והדדיות היו חלק מהמורשת שלו וזה ילווה אותנו עוד הרבה שנים בין חבריו. הוא תמיד יהיה איתנו ובתוכנו".

סמל ראשון ברזני ז"ל הוא בוגר תיכון הימפלרב, שבו למד גם סמל ראשון שחר פרידמן ז"ל, לוחם בגדוד 101 של הצנחנים, שנפל בקרבות ביום שבת.

"ברוך דיין האמת", מסרו מבית הספר. "אנו מודיעים בצער עמוק על נפילתו של בוגר בית הספר, דביר ברזני הי"ד , בוגר מחזור תשפ"א, אתמול בקרבות בעזה. על מועד ההלויה נודיע בהמשך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר