בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו (צילום: גוגל מפות)
בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו (צילום: גוגל מפות)

גם בנובמבר: עלייה במספר דורשי העבודה בירושלים

על פי נתוני שירות התעסוקה - בחודש שעבר עלה מספר דורשים העבודה בעיר בכשבעה אחוזים לעומת חודש אוקטובר, שבו נרשם זינוק משמעותי במספר הבלתי מועסקים. הסיבה כידוע - מלחמת חרבות ברזל

פורסם בתאריך: 12.12.23 08:26

המחיר הכלכלי של מלחמת חרבות ברזל ממשיך לתת את אותותיו, ונדמה שהביטוי הראשון והבולט לכך בשלב הזה (השלכות גדולות ירגישו כלל תושבי ירושלים ובכלל בהמשך) הוא בעלייה חדה באבטלה ובמספר דורשי העבודה. הסיבה, כמעט מיותר לציין, ריבוי עסקים שנסגרו, עובדים שהוצאו לחל"ת וכאלה שפוטרו בשל צמצומים וקיצוצים בגלל התקופה הקשה והסוערת.

כידוע, כפי שפורסם, בשבועות הראשונים למלחמה עסקים רבים בירושלים היו סגורים. היה עצוב מאוד להתהלך בעיר – במיוחד במתחמם הומי האדם בשגרה – שוק מחנה יהודה ומתחם התחנה, שם רבים סגרו שערים וישבו בבית. התוצאה – כאמור – זינוק חד במספר דורשי העבודה בירושלים (ובכלל), והעלייה הזו נמשכת גם בחודש נובמבר שבו רשם השוק התאוששות יחסית.

נתחיל מהסוף – בחודש נובמבר עלה מספר דורשי העבודה ב-7.02 אחוזים לעומת חודש אוקטובר – מדובר על תוספת של כמה מאות מובטלים חדשים שנכנסו למעגל דורשי העבודה. על פי נתוני שירות התעסוקה, באוקטובר 2023 עמד מספר דורשי העבודה בעיר על 12,253 – כך שהעלייה בנובמבר משקפת תוספת של כ-860 דורשי עבודה חדשים.

על פניו – לא נשמע מספר בומבסטי – אבל צריך לקחת בחשבון את הקפיצה בחודש הקודם. למעלה מכך – נתוני שירות התעסוקה מספרים על זינוק חד של למעלה מ-60 אחוז במספר דורשי העבודה בין אוקטובר 2022 לבין אוקטובר 2023 (בין הסיבות – המאבקים סביב הרפורמה/המהפכה המשפטית שפגעו במשק).

 

 

כאן המקום לציין, כי זינוק משמעותי כל כך במספר דורשי העבודה היה בתקופת הקורונה – אז, עם פרוץ המגפה ומכת החל"ת וגל הפיטורים הפכה למכת מדינה. ישראל, כידוע, הצליחה להתאושש מהקורונה, מספר הבלתי מועסקים חזר לממדים הטבעיים שלו והמשק רץ קדימה. עד, כאמור, תחילתו של המאבק סביב ענייני המשפט בישראל.

כך או כך, ירושלים, חשוב לציין, אינה ניצבת בראש רשימת הערים שבהן מספר דורשי העבודה הוא הגבוה ביותר. המצב פחות או יותר ממוצע – כשיש ערים במצב קשה יותר וכאלה שבמצב טוב יותר.

ומהו הפילוח של דורשי העבודה החדשים? על פי שירות התעסוקה, הנכונים לישראל כולה, הזינוק הגדול ביותר היה במשלחי היד הבאים: עובדים העוסקים במתן מידע ללקוחות או באיסוף מידע (זינוק של 540 אחוז לעומת ספטמבר 23), בעלי משלח יד נלווה בתחומי האמנות, התרבות והקולינריה (זינוק של 314 אחוז), מוכרים בחנויות (זינוק של 259 אחוז), אדריכלים, מתכננים, מודדים ומעצבים (203 אחוז), עובדי מזכירות (194 אחוז).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר