"המחבקות" (צילום: עדי ירושלים)
"המחבקות" (צילום: עדי ירושלים)

"המחבקות": היוזמה המרגשת בירושלים לפעוטות עם מוגבלות קשה

מדובר ביוזמה מרגשת בה נשים מתנדבות מכל הגילאים העדות והמגזרים שבאות באופן קבוע לחבק פעוטות ולהעניק להם חום ואהבה. "אני מחבקת חזק ומקבלת נחמה", משתפת יעל, סבתא ל-2 נכדים שלוחמים כעת ברצועת עזה, שמתנדבת לחבק

פורסם בתאריך: 31.12.23 15:20

בשגרה ועוד יותר מכך בחירום – חיבוק חם ואוהב יכול לעשות את ההבדל. על בסיס זה, ב'עדי ירושלים' פועלת יוזמה מרגשת ומחממת לב ונפש (וגם את הגוף) – נשים מכל הגילאים, העדות והמגזרים שמתנדבות באופן קבוע לחבק פעוטות קטנים ולהעניק להם חום ואהבה.

מרכז עדי ירושלים, יש לציין, מספק מענה בריאות, שיקומי וחינוכי לכ-200 ילדים ובוגרים (ולבני משפחותיהם) עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית.

'המחבקות' הוא חלק מהפעילות ההתנדבותית. כאשר מתקבל תינוק חדש למחלקה מיד מתגייסות עוד נשים לחבק ולהוות מעטפת אוהבת בנוסף למשפחה ולצוות הרפואי. אין חשוב יותר ממגע בגיל הזה", אומרים בעדי ירושלים.

יעל, אחת המתנדבות המחבקות, סבתא ל-2 נגדים המשרתים בעזה בימים אלה, אומרת: "החיבוק עושה לי טוב במיוחד בימים אלה, אני מחבקת חזק ומקבלת נחמה".

גם גלית, סבתא ואמא מתנדבת במיזם המחבקות מתרגשת ואומרת: "זה האור שלי לכל השבוע. לא מוותרת לבוא ולחבק. נותן לי אדרנלין לכל השבוע. דווקא בתקופה הקשה הזו. אני מוצאת נחמה בחיבוק החם לתינוקות שלי בעדי שזקוקה לי. היא מנחמת אותי".

 

 

'המחבקות' משולבות במערכת שבועית קבועה שמעניקה למשפחות רוגע וידיעה שילדם בידיים אוהבות גם בזמן שהם לא שם. מספר נשים מתנדבות יחד עם הצוות הרפואי והטיפולי במרכז עדי ומעניקות מעטפת מושלמת לכל תינוק ופעוט.

רננה אחראית תחום ריפוי בעיסוק במרכז עדי ירושלים מספרת על חשיבות המגע דווקא בגילאים הצעירים ובדגש על פעוטות עם מוגבלות קשה: "אם חשבנו שהחיבוק הוא רק מחווה אנושית המעניקה מגע נעים לנותן ולמקבל, הרי שמאחורי המחווה האנושית הזו מסתתר מערך ביולוגי שלם. חיבוקים יכולים להשפיע באופן חיובי על התפתחות המוח. מגע פיזי, כמו חיבוק, מגרה את המוח הצעיר ומעניק לו את הסביבה המעשירה הדרושה לו. כדי לגדול בצורה בריאה מכיוון שחיבוק ממריץ את שחרור הורמון הגדילה. עוד אחד מהיתרונות הרבים של החיבוק ע"פ מחקרים רבים שנעשו, מלמדים שילדים שגדלו בסביבה עם הרבה חיבוקים נוטים להגדיל את החלק במוח שאחראי על למידה, זיכרון ותגובת לחץ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר