משה ליאון, המכתב שנשלח ביחד עם הודעת תשלום הארנונה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, באדיבות המצלם)
משה ליאון, המכתב שנשלח ביחד עם הודעת תשלום הארנונה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, באדיבות המצלם)

בקשה לביזיון בית משפט נגד ראש העיר: שלח מכתב בחתימתו עם הודעת תשלום הארנונה

כחודשיים לפני הבחירות, ראש העיר משה ליאון שיגר מכתב בחתימתו עם הודעת תשלום הארנונה לתושבים. כעת ועדת בחירות תחליט האם מדובר בהפרה נוספת של חוקי התעמולה. העירייה בתגובה: "קנטרנות לשמה"

פורסם בתאריך: 17.1.24 16:36

האם ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים מפרים את חוקי תעמולת הבחירות? הנושא הזה יתברר, פעם נוספת, בשבועות הקרובים בשל בקשה לביזיון בית משפט (ו-ועדת הבחירות המחוזית) אשר הוגשה לא מכבר על ידי 'העמותה הקהילתית גבעת מרדכי'.

הנושא המרכזי הפעם – מכתב אישי חתום על ידי ראש העיר ליאון שנשלח לתושבי ירושלים ביחד עם הודעת תשלום הארנונה במהלך השבועות האחרונים. לטענת 'העמותה הקהילתית גבעת מרדכי' מדובר על הפרה בוטה של חוקי התעמולה והבחירות, זאת לאחר שליאון והעירייה כבר הוזהרו שעליהם להקפיד בנושא, ועל כן הוגשה הבקשה לביזיון בית המשפט.

הנושא המרכזי בבקשה – מכתב אישי חתום על ידי ראש העיר ליאון, שנשלח לתושבי ירושלים ביחד עם הודעת תשלום הארנונה במהלך השבועות האחרונים. לטענת 'העמותה הקהילתית גבעת מרדכי', מגישת הבקשה, מדובר על הפרה בוטה של חוקי התעמולה והבחירות, זאת לאחר שליאון והעירייה כבר הוזהרו שעליהם להקפיד בנושא.

המכתב שצורף לארנונה מצטרף להפרות נוספות, לכאורה, שלהן טוענת 'העמותה הקהילתית גבעת מרדכי', שהןגשו לבית המשפט לפני כחודש ועדיין לא התבררו. המכתב צורף ברגע האחרון לבקשת ביזיון בית המשפט והכל ביחד צפוי להגיע לדיון בפני בית המשפט/ועדת הבחירות המחוזית בשבועות הקרובים.

"לצערנו הרב אתם בוחרים לפעול ברגל גסה בניגוד לחוק, ובניגוד לפסיקה, תוך זלזול מופגן בוועדת הבחירות הנכבדה ובעומד בראשה", נכתב על ידי העמותה. "השווי הכספי של הפרות חוזרות ונשנות אלה, שנפרט עליהם במכתב זה, מוערכות במאות אלפי שקלים שכל תכליתם להיטיב עם המועמד – מר משה ליאון ונעשות תוך שימוש במשאבי הציבור בניגוד לחוק ובניגוד לפסיקה המפורשת ולהחלטת כבוד השופט א' רומנוב".

כאמור, העמותה הגישה אי אלו דוגמאות לבית המשפט המראות הפרות לכאורה של חוקי התעמולה בזמן בחירות.

יצוין כי מועד הבחירות הקבוע כיום הינו 27.2.2024, ולפי החוקים ואף פסיקת בית המשפט ו-ועדת הבחירות – אין לעשות תעמולה ממשאבי הציבור בתקופה של 3 חודשים טרום הבחירות (וראוי אף למעלה מכך).

 

 

בפנייה לוועדת הבחירות בנוגע לביזיון בית המשפט מציינת העמותה כי "לפי הלמ"ס יש בעיר ירושלים 250,000 משקי בית. בהנחה שעלות שליחת דף דואר (לרבות הדפסתו וכו') עולה 4.5 שקלים, הרי ששווי הפרה שנעשתה על חשבון כספי משלם המיסים הינה 1,125,000 שקלים".

עוד מציינת העמותה כי העירייה התחייבה כבר בעבר, במענה לעתירה שהוגשה כנגד ראש העיר על ידי סיעת התעוררות, לא לעשות שימוש בחשבונות הארנונה, ואף מובא הציטוט המדויק של ההתחייבות מהדיונים דאז: "המשיבים לא יתירו ולא יאשרו, שימוש במשאבי העירייה על מנת ליצור קשר עם התושבים – הדוגמה הטובה ביותר היא, כי לא תתבצענה פניות של נבחר הציבור אל התושבים למשל באמצעות חשבון הארנונה".

עוד נכתב בבקשה להוספת המכתב כראייה: "במציאות זו שאנו נמצאים חודש בלבד לפני הבחירות, הרי שמדובר בליקוי מאורות חמור, ואולי אף במעשה פלילי על כל המשתמע מכך. נדגיש שאם העירייה רוצה לתת מסר מחזק לתושבים בתקופה זו, אין כל מניע ה להוציא דף מסרים ברוח דומה ולהחתים עליו את מנכ"ל העירייה או כל גורם אחר שאינו מתמודד בבחירות".

כעת, כאמור, יאלצו ראש העיר ליאון ועיריית ירושלים לתת מענה לנושא הזה בפני יו"ר ועדת הבחירות המחוזית – השופט אריה רומנוב.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על פי דין ומקיימת את כל הוראות ועדת הבחירות וכל גוף משפטי אחר. המכתב הוכן ונשלח בעת המלחמה ובהקשר למלחמה, והוכן עוד לפני למעלה מחודשיים, כפי שאף עולה מטענות העותר.

"לנוכח האירועים הקשים, אשר עדיין לא הסתיימו, עלה צורך לפנות אל התושבים על מנת לסייע במתן מידע ובהרגעת הרוחות. מטבע הדברים, ראש העיר, במיוחד בעת חירום, שהוא פניה של העירייה והדמות המייצגת אותה בפני הציבור, היווה כלי בידי העירייה בבואה לפעול על פי חובתה ולהיות בקשר עם הציבור. כל ניסיון לקשור את הדברים למערכת בחירות, הוא ניסיון לדוג במים עכורים ואין בו אלא קנטרנות לשמה. מענה לעתירה, מוגש כמקובל לוועדת הבחירות ויידון בפניה.

"לעצם העניין, חשוב לציין כי בעת הכנת המכתב לא היה ידוע אם יתקיימו הבחירות כלל ומתי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר